ادویه

ادویه گوشت تندوری 15 قلم اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 70,400 تومان
قیمت : 73,920 تومان
  • طبع ادویه تندوری گرم و خشک است.

  • ترکیب این ادویه از ادویه های قلم درجه یک بعد از سفارش مشتری اسیاب و بسته بندی می شود.

  • ادویه تندوری یک ادویه ی نسبتا تند پرطرفدار است که ریشه ی هندی دارد.

  • بهترین روش مصرف این ادویه برای کباب و جوجه می باشد. علاوه بر آن برای انواع غذاهای هندی، غذاهای تند و مرغ تندوری می توان استفاده کرد.

  • این ادویه ی هندی با ذائقه ی ایرانی بسیار سازگار و خوشایند می باشد.

  • این ادویه ی خوش رنگ به واسطه ی ترکیبش طبعی گرم دارد.

  • ترکیبات: فلفل چیلی‌- پاپریکا- فلفل قرمز- نمک دریا- پودر سیر- زردچوبه- خردل- زیره سبز- زیره سیاه و...

  • بهترین زمان مصرف: قبل از طبخ و در زمان آماده‌سازی مواد اولیه به روش مرینیت

❗️تمام ادویه ها باید در ظرف در بسته محکم نگهداری شود که رطوبت وارد ادویه نشود

 



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

ادویه تندوری ، نوعی ادویه ترکیبی محبوب و پرطرفدار است که به دلیل عطر و طعم تند و منحصربفردی که به انواع غذاها می بخشد، در اقصی نقاط دنیا شناخته شده و از آن برای تهیه غذاها و خوراک های گوشتی استفاده می شود.

از ادویه تندوری برای طعم دار کردن انواع غذاهای گوشتی استفاده می شود. در این میان توجه به این نکته ضروری است که این ادویه، به طور عمده برای غذاها و خوراک های مبتنی بر گوشت طیور مانند مرغ، بوقلمون، اردک و … به کار می رود. بنابراین شاید تاثیر و کاربرد آن بر روی گوشت انواع دام، به اندازه گوشت طیور نباشد. این ادویه مخلوطی از ادویه جات طبع گرم بوده و بخش عمده ای از آن متشکل از پاپریکا است.

ترکیبات ادویه تندوری

پاپریکا :50 گرم
جوز بویا:2 عدد
نمک:30 گرم
دارچین: 15 گرم
زردچوبه: 60 گرم
فلفل عنابی:50 گرم
تخم گشنیز:50 گرم
پودر سیر:70 گرم
پودر پیاز:50 گرم
فلفل سیاه :40 گرم
زیره سبز : 30 گرم
تخم شنبلیله:30 گرم
هل باد:20 گرم
زنجبیل :50 گرم
میخک:15 گرم

پاپریکا، خود ادویه ای است که از خشک کردن و آسیاب کردن انواع فلفل دلمه ای به دست آمده و با توجه به رنگ فلفل دلمه ای، به دسته های مختلفی تقسیم می شود. اما به طور کلی، پاپریکا را ادویه ای نه چندان تند و خوش عطر و طعم می شناسند که طعم گرم بی نظیر و دل انگیزی به غذاهای شما می بخشد.

از دیگر اجزای تشکیل دهنده ادویه تندوری می توان به زنجبیل، پودر سیر، زردچوبه، فلفل چیلی، فلفل قرمز، زیره سبز و نمک دریا اشاره کرد. این ادویه ها به طور کلی طبع گرمی دارند که می توانند سردی انواع گوشت و موادغذایی را برطرف کرده و علاوه بر بهبود هضم، از بروز ناراحتی های مختلف ناشی از طبع سرد در اندام های مختلف بدن نیز جلوگیری کنند.

ادویه تندوری به طور عمده برای مرینت کردن و خوش عطر و طعم نمودن غذاهایی که با گوشت مرغ و طیور تهیه می شوند، کاربرد دارد. ترکیب ادویه های معطر و طبع گرم ادویه تندوری، می تواند بوی زهم گوشت مرغ و دیگر طیور مانند بوقلمون (که به شدت بوی زهم و ناخوشایند معروف است و حتی با پخت کامل نیز از بین نمی رود) را برطرف کرده و عطر و طعم فوق العاده ای به آن بیفزاید.

ادویه تندوری برای تهیه انواع غذاهای تند، مرغ تندوری و غذاهای هندی به کار می رود. اما ترکیبات آن به گونه ای است که به خوبی با سلیقه و ذائقه غذایی ایرانی سازگار بوده و می توان آن را برای خوش عطر و طعم نمودن انواع غذاها، خوراک ها و حتی خورشت های مرغ (یا گوشت دیگر پرندگان) نیز به کار برد. انواع گوشت مرغ و طیور که به روش تنوری یا گریل طبخ می شوند را می توان با این ادویه طعم دار کرد و پس از پخت، شاهد طعم و بوی خاص و فوق العاده آنها بود!

یکی دیگر از کاربردهای ادویه تندوری، افزودن عطر و طعم دل انگیز به انواع چیپس است. بنابراین اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به تهیه چیپس های خانگی و سالم علاقه دارند، می توانید چیپس برگه سیب زمینی را به روش دلخواه خود در منزل تهیه کرده و از ادویه تندوری برای خوشمزه تر شدن آن استفاده کنید.

بعد از معرفی ادویه تندوری و کاربردهای آن بهتر است به نحوه استفاده از این ادویه نیز بپردازیم. شما می توانید ادویه تندوری را در زمان مرینت کردن گوشت مرغ یا دیگر پرندگان و طیور به کار برید.

طریقه صحیح استفاده از ادویه تندوری

شامل ترکیب مقدار برابر از ادویه و روغن زیتون، کنجد یا مایع و آغشته کردن تکه های مرغ به آن است. پس از این که تمام تکه های گوشت را به خوبی با مخلوط روغن و ادویه مخلوط کردید، باید آن ها را حداقل برای 8 ساعت در یخچال قرار دهید تا ادویه به خوبی عمل کرده و تکه های گوشت را طعم دار کند. پس از این مدت، تکه های گوشت را از یخچال بیرون آورید و به روش دلخواه خود (سوخاری، کبابی، سرخ کرده و …) طبخ کنید. جالب است بدانید که مخلوط روغن و ادویه تندوری را می توان با سرنگ به تکه های مرغ تزریق کرد. تا تاثیر فوق العاده ای بر روی آنها داشته باشد.
یکی دیگر از روش های استفاده از تندوری، که به عنوان بهترین ترکیب برای گوشت مرغ به شمار می رود، ترکیب ادویه تندوری با ماست و آبلیمو است. این ترکیب، گوشت مرغ شما را به غذایی بی نظیر تبدیل می کند که از میل کردن آن سیر نمی شوید!
به همین دلیل نیز توصیه ما به شما این است که در صورت استفاده از ادویه تندوری برای غذاهای حاوی گوشت مرغ، آن ها را به صورت تنوری یا گریل شده طبخ کنید. تا اثربخشی ادویه به حد اعلای خود برسد.

ادویه تندوری، عطر و طعم فوق العاده ای به غذای شما می بخشد. و با استفاده از آن، دیگر نیاز به افزودن هیچ ادویه، چاشنی یا مکمل دیگری نخواهید داشت! فقط یکبار استفاده از ادویه تندوری کافی است تا شیفته عطر و طعم آن شوید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید!

برای درست کردن یک مرغ خوشمزه چه به صورت کبابی و چه سرخ کردنی پیشنهاد ما به شما استفاده از ادویه تندوری گوشت می باشد. چرا که این ادویه با دارا بودن ادویه های خاص در خود از بوی زهم گوشت جلوگیری می کند. و با عطر و طعم عالی و متفاوتش آن را بسیار دلپذیر می کند .

ادویه های به کار رفته در ادویه تندوری گوشت با دارا بودن ادویه های گرم، از سردی طبع مرغ و گوشت گوساله جلوگیری می کند. و از عوارض آنها بر بدن جلوگیری می کند .

ریشه ادویه تندوری به هند برمیگرده ولی با ذائقه ایرانی سازگاری زیادی داره طبع گرم و طعمش هم تندی دلچسبی داره ..

بیشترین کاربردش برای طعم دار کردن جوجه کباب ، گوشت و مرغ هست.

علاوه بر این به کسایی که طعم تند دوست دارن برای سیب زمینی تنوری ، شنیسل ، خوراک مرغ و چیپس خونگی هم این ادویه پیشنهاد میشه.

برای یک کیلو جوجه کباب یک تا دو قاشق غذا خوری کافیه .. کنارش از کمی نمک و زعفران و پودر سیر هم استفاده کنید عالی میشه.

برای خرید ادویه گوشت تندوری  اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز تهیه ادویه گوشت تندوری # خرید ادویه گوشت تندوری # خواص ادویه گوشت تندوری # خرید چاشنی گوشت تندوری

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای ادویه گوشت تندوری 15 قلم اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط