رازیانه

رازیانه سبز اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 42,000 تومان
قیمت : 44,100 تومان
  • طبع رازیانه گرم و خشک است
  •  رازیانه اثر زیاد کننده‌ی شیر را در زنان شیرده دارد و بدین منظور می‌توان از دم کرده‌ی رازیانه استفاده کرد.
  •  اشتها آور و مقوی است.
  • نفخ و گاز معده را از بین می‌برد.
  •  قاعده آور است.
  •  حالت تهوع را برطرف می‌کند.
  • برای برطرف کردن آسم، سرفه و تنگی نفس از دم کرده تخم رازیانه به مقدار سه فنجان در روز استفاده کنید.
  •  برای رفع اسهال رازیانه را با زیره سبز به نسبت مساوی دم کرده و نوش جان کنید.
  •  رازیانه بعلت داشتن هورمون زنانه رشد دختران را جلو می‌اندازد.
  •  رازیانه مغز را فعال می‌کند.
  •  رازیانه موها را تقویت می‌کند، مانع ریزش مو می‌شود، به بدن آرامش می‌دهد و حافظه را تقویت می‌کند.

پودر رازیانه باید در ظرف در بسته محکم نگهداری شود که رطوبت وارد آن نشود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

دانه رازیانه دارای یک بافت ترد در بیرون و یک طعم نسبتا شیرین در درون است و عمدتا به عنوان خوش‌طعم کنندۀ دهان استفاده می‌شود. رازیانه بسیار شبیه به دانه انیسون است و از گیاه رازیانه استخراج می‌شود. این دانه‌ منبع بسیار خوبی برای تامین ویتامین C به شمار می‌آید و حاوی مواد مغذی مانند ویتامین K ، منگنز، مس، زینک و فسفر است.
مصرف رازیانه خصوصاً برای بانوان سرشار از خواص بی‌نظیری است که تأثیر زیادی روی سلامتی قسمت‌های مختلف بدن و بهبود کارکرد آن‌ها دارد، اما به شرطی که به موقع و در زمان درست مصرف شود، زیرا به همان اندازه که مفید است می‌تواند عوارضی را نیز به دنبال داشته باشد. رازیانه برخی از اوقات به قدری مؤثر عمل می‌کند که از آن به عنوان یک مکمل گیاهی استفاده می‌شود.

ضد درد و التهاب، ضد اسپاسم، خاصیت استروژنیک، معطر، ملین، ضد نفخ، مدر، قاعده آور، خلط آور، افزایش شیر مادران، محرک، توهم زا، هضم کننده، ضد اشتها، برطرف کننده بوی بد معده و دهان، برطرف کننده سر و صدای دستگاه گوارش، زیاد کننده عرق و …

خواص مهم رازیانه

قسمت های مورد استفاده از رازیانه عبارتند از: بذر، برگ و ریشه. خواص رازیانه بسیار متعدد و منحصر به فرد است. یکی از فواید رازیانه مقدار بالای ویتامین C می‌باشد که این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی است و می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود، همچنین رازیانه حاوی برخی دیگر از ویتامین‌ها ازجمله K، B6 و A و برخی مواد معدنی مانند کلسیم، زینک، پتاسیم، آهن، مس و سلنیم می‌باشد که این‌ها هم از خواص رازیانه به حساب می‌آیند.

از دیگر خواص مهم رازیانه می‌توان به پیشگیری از پوکی استخوان، از بین بردن نفخ و گاز معده، قاعده آور بودن، کاهش درد قاعدگی، درمان عفونت های مثانه، شاداب کنندگی پوست، برطرف کردن آسم و تنگی نفس، داشتن مقادیر بالای هورمون زنانه، مفید برای از بین بردن درد آرتروز، تقویت موها و منع ریزش آن‌ها و بسیاری خواص و فواید دیگر است.

فواید رازیانه برای زنان

خواص مهم رازیانه برای زنان بسیار متنوع و فوق‌العاده است. رازیانه هم در زیبایی و هم در سلامت زنان مفید است. در ادامه به برخی از خواص رازیانه برای زنان می‌پردازیم.

تسکین علائم یائسگی:

یائسگی علائم آزاردهنده‌ای از جمله گرگرفتگی دارد که زنان مدام از آن گلایه می‌کنند، رازیانه می‌تواند این علائم را تسکین دهد. رازیانه برای خانم‌هایی که یائسگی زودرس داشته اند یا مهم‌ترین خواص رازیانه برای رحم و تخمدان خود را برداشته اند نیز بسیار مفید است.

سلامت تخمدان:

یکی از خواص رازیانه برای زنان درمان عفونت های شایع مثانه یا قارچی رحم و حتی تنبلی تخمدان است‌، فقط کافیست دستگاه تناسلی خود را با دم کرده گیاه رازیانه شست و ش دهید. همچنین به دلیل داشتن مقادیر بالای هورمون زنانه قدرت تخمک گذاری زنان را نیز افزایش می‌دهد.

بزرگ شدن سینه:

رازیانه مقدار ترشح استروژن را در خانم‌ها افزایش می‌دهد؛دانه های رازیانه در تشکیل سلول‌های جدید و بافت سینه موثر هستند؛درنتیجه رازیانه می‌تواند باعث بزرگ شدن سینه زنان شود.

سلامت و زیبایی پوست و مو:

رازیانه حاوی مقادیر بالای ویتامین C است. این ویتامین به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی خود پیری پوست را درمان کرده و به شادابی پوست کمک می‌کند. همچنین روغن رازیانه برای درمان بسیاری از مشکلات مو از جمله شوره سر، ریزش مو، شپش و... مناسب است.

موارد مصرف رازیانه

برای رفع اسهال رازیانه را با زیره سبز به نسبت مساوی دم کرده و به مریض بدهید.
رازیانه اثر زیاد کننده شیر را در زنان شیرده دارد. بدین منظور می توان از دم کرده رازیانه استفاده کرد.
به همراه عسل و سکنجبین تب های کهنه را درمان می کند.
برای برطرف کردن آسم، سرفه و تنگی نفس از دم کرده رازیانه به مقدار سه فنجان در روز استفاده کنید.
از بین بردن ورم ملتحمه چشم، رازیانه را در آب بجوشانید و چشم خود را روی این بخار بگیرید.
دفع سنگ مثانه نیز استفاده می شود. بدین ترتیب که حدود 30 گرم کاکل ذرت را در یک لیتر آب بریزید و بجوشانید، سپس در این جوشانده دو قاشق چای خوری دانه رازیانه بریزید در حدود ده دقیقه دم بکشد. از این دم کرده سه فنجان در روز بنوشید تا سنگ دفع شود.

موارد منع مصرف دانه رازیانه:

تخم رازیانه برای گرم مزاجان مضر است و باید آن را با سکنجبین میل کنند.
زیاده روی در مصرف رازیانه معده را سست کرده و تشنج می‌آورد.
مصرف بیش از اندازه این گیاه ممکن است باعث ایجاد حساسیت پوستی و خارش کند.
افرادی که از داروهای اختلالات تشنج و صصرع مصرف می‌کنند. بهتر است از رازیانه استفاده نکرده تا تداخل دارویی ایجاد نگردد.
دانه‌های رازیانه نباید توسط خانم‌های باردار استفاده شود زیرا باعث سقط جنین می‌شود.

طرز تهیه دمنوش رازیانه

ابتدا مقداری دانه رازیانه‌ (حدود یک قاشق چای خوری) را نیم کوب کنید. چراکه با این کار خواص آن بهتر آزاد شده و تاثیر بیشتری خواهد داشت.
سپس این دانه‌ها را درون قوری یا دمنوش ساز بریزید. برای این کار می توانید ار فرنچ پرس هم استفاده کنید.
حال مهم ترین قسمت تشکیل دهنده دمنوش، یعنی آب را به اضافه کنید. برای اینکار اندازه یک لیوان آب داغ (حدود 92 تا 95 درجه) بر روی آن ریخته و به مدت 10 الی 15 دقیقه صبر کنید.
دمنوش شما آماده است و برای تغییر طعم آن می‌توانید مقدار عسل یا سکنجبین به آن بیافزایید.

نحوه مصرف رازیانه

رازیانه برای چی خوبه و نحوه مصرف رازیانه بستگی به هدف مصرف از آن دارد. اگر از هدف از مصرف رازیانه لاغری و کاهش وزن سریع است روزی دوبار دمنوش آن را میل کنید. اگر برای لاغری از عرق رازیانه استفاده می‌کنید بعد از هر وعده غذا یک استکان بنوشید.اگر زنان برای تخم‌ گذاری استفاده می‌کنند  صبح ناشتا استفاده شود.در زنان شیرده رازیانه باعث افزایش شیر می‌شود، اما در زنان باردار ممنوعیت مصرف است؛ زیرا ممکن است باعث زایمان زودرس یا سقط جنین شود.

چنانچه دچار سندروم پیش از قاعدگی هستید روزانه یک فنجان دمنوش رازیانه بنوشید. برای درمان تنبلی تخمدان شبی یک لیوان عرق رازیانه همراه با عسل به غیر از زمان پریودی میل کنید. و بهبود مشکلات گوارشی یک فنجان عرق رازیانه بعل از هر وعده غذایی میل کنید.  تقویت حافظه و عملکرد مغز روزی دو فنجان دمنوش رازیانه صبح و شب بنوشید. درخشندگی و رفع چربی پوست سر، موهای سر را با دمنوش بشویید. نوشیدن دمنوش رازیانه در مردان می‌تواند سبب تقویت اسپرم ها شود.

استفاده از دانه رازیانه در آشپزی و پخت غذا

عطر و امکان استفاده از قسمت‌های مختلف گیاه رازیانه باعث شده که این گیاه با ارزش به طور گسترده‌ای در اغذیه‌های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد و برای طعم دهی بهتر از فرم پودر رازیانه که به آرامی حرارت داده می‌شود، استفاده می‌شود.
یکی از موارد شهرت رازیانه استفاده از آن به عنوان ادویه جادویی در کنار دارچین، فلفل قرمز و… است.
همچنین در تهیه ماهی، پنیر و خوراک‌های مختلف از سبزیجات، استفاده از رازیانه کاربرد گسترده‌ای دارد.
در هند، از دانه‌های رازیانه در قالب جزئی مؤثر از پودر کاری  بهره می‌گیرند. همچنین، دانه‌های آغشته شده به شکر رازیانه  به‌عنوان یک مکمل پس از غذا برای بهبود هضم در کشورهای هند، پاکستان و بنگلادش دارای کاربرد زیادی است.

برای خرید پودر رازیانه سبز اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# موارد استفاده رازیانه سبز # خرید رازیانه سبز # خواص رازیانه سبز # خرید تخم بادیان # Excellent green fennel # خرید بذر رازیانه # خرید دانه رازیانه

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای رازیانه سبز اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط