هل

هل باد یا هل قراب اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 86,875 تومان
قیمت : 91,219 تومان
  • طبع هل باد گرم و خشک است.
  • ضد سرطان
  • سلامت دهان و دندان و خوش بو کننده دهان
  • تقویت دستگاه گوارش
  • هضم بهتر غذا
  • درمان اسهال و یبوست
  • کاهش درد مفاصل
  • درمان مشکلات تنفسی
  • تقویت سیستم ایمنی
  • ضد تهوع
  • آرامبخش اعصاب

هل باد باید در ظرف در بسته محکم نگهداری شود که رطوبت وارد آن نشود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

هل باد هل قراب با نام علمی Black cardamom به عنوان یکی از ادویه های بسیار محبوب در هند و سایر غذاهای آسیایی شناخته می شود. و در ایران با نام هل سیاه (باد) وقاقله کبار مشهور است از غلاف دانه گیاه هل سیاه یکی از گونه های متعدد در خانواده زنجبیلیان به دست می آید و از نظر خواص درمانی با هل سفید شباهت بسیار زیادی دارند .

به دلیل خاصیت دارویی هل سیاه یک ادویه با عطر و بوی تند است که در طب سنتی بسیار استفاده می شود. هل سیاه از نظر ظاهری از هل سبز درشت تر است و به رنگ سیاه و شکل بادام است و در گروه خانواده زنجبیل قرار می گیرد. این گیاه طبع گرم و خشکی دارد و مانند هل سبز در زمره ادویه جات معطر قرار نمی گیرد.این گیاه به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد بسیار شفا بخش است و از پیشرفت سرطان جلوگیری می کند. برای درمان سرماخوردگی بسیار مفید است.

این هل فقط یک ادویه همه کاره یست که با مواد غذایی متنوع مانند چای و خورش، گوشت و ماهی خوش طعم، شیرینی و کیک خوب ترکیب می شود بلکه مزایای بیشماری برای سلامتی دارد. برای درمان درد، ریشه کن کردن بوی بد دهان، افزایش اشتها و رفع بیماری های پوستی و حالت تهوع مورد استفاده قرار می گیرد.

مصرف این گیاه در فصل زمستان همراه با چای لذت بخش است و به شما آرامش می دهد. به دلیل وجود فیبر در این گیاه هضم غذا را آسان کرده و سموم بدن را دفع می کند.نحوه مصرفش تا حد خیلی زیادی شبیه به همون هل سبز معمولی است. فقط طعمش با هل معمولی فرق دارد. هل سیاه را در انواع غذاها مانند سوپ یا هر غذای دیگری که حس می کنید خوب می شه می توانید استفاده کنید. چای یا دمنوش هل سیاه هم خوشمزه است و می توانید از آن استفاده کنید.

خواص دارویی هل سیاه

تقویت سیستم ایمنی

این گیاه به دلیل دارا بودن انواع ویتامینها به پاکسازی و سلامت بدن کمک کرده و سیستم ایمنی بدن را نیز مقاوم میکند. اگر از بوی بد دهان خود رنج می برید می توانید این گیاه را به عنوان دمنوش استفاده کنید.راه دیگر جویدن آن است. بعد از یک روز کاری سته کننده نوشیدن دمنوش این گیاه بسیارآرامش بخش است. همچنین به سلامت قلب و عروق نیز کمک کرده و از لخته شدن خون جلوگیری می کند. اگر گرفتار مشکلات تنفسی مانند تنگی نفس، یا آسم هستید مصرف این گیاه در درمان بیماریهای فوق موثر خواهد بود. اگر آقایان از این گیاه استفاده می کنند باعث افزایش تسترون می شود البته مصرف زیاد آن خطرناک است.

هل سیاه با پاکسازی بدن از سموم و غنی بودن از ویتامین c ، سیستم ایمنی بدن شما را قدرتمند می کند . و دارای خواص ضد میکروبی و پاک کننده سموم از بدن می باشد علاوه بر این هل سیاه منبع خوبی از ویتامین c است به همین دو علت هل سیاه برای تقویت سیستم ایمنی بدن گزینه ایده آلی است چون ضد باکتری و ضد میکروب بسیار قوی برای بدن شماست. علاوه بر این تحقیقات نشان داده هل سیاه دارای حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی است به همین علت به بدن در مقابله و پیشگیری از انواع سرطان ها کمک می کند

چای را با هل باد بخورید تا طعم آرامش رو بچشید

هل سیاه دارای ترکیبات قدرتمندی برای ایجاد حس آرامش در بدن است این ترکیبات بی حس کننده و دارای اثر آرامش بخش هستند که باعث می شوند درد های مختلف بدن تسکین پیدا کنند. همچنین هل باد باعث بهبود گردش خون در بدن می شوند به همین علت سردرد های تنشی را درمان می کند. علت اصلی سردرد های تنشی فشار های عصبی و استرس است. به همین علت مصرف هل باد را حتما در دستور کار خودتان قرار دهید تا هم از طمع بی نظیرش لذت ببرید هم از خواصش بهره ببرید

 درمان کننده یبوست و اسهال و کمک کننده به هضم غذا

هل باد یا هل سیاه سر شار از فیبر است به همین دلیل هضم غذا را در معده آسان می کند و باعث تحرک بهتر مواد غذایی در روده می شود. و خاصیت ضد سم و باکتری نیز دارد و سموم و باکتری های مضر معده و روده را از بین می برد به همین سبب برای درمان اسهال های خونی مفید است. همچنین جویدن دانه های هل سیاه برای هضم بهتر غذا بسیار مفید است به علت اینکه باعث تولید بزاق زیادی در دهان می شود

 نیرو بخش دستگاه تنفسی و کمک به درمان مشکلات تنفسی مثل آسم

این ادویه یک سم زدای قوی برای بدن به حساب می آید و جوشانده آن با گرم کردن قفسه سینه مخاط ریه و دستگاه تنفسی را از سموم و عفونت ها پاکسازی می کند و پس برای درمان بیماری های همچون سیاه سرفه ، آسم و انواع سرما خوردگی ها تا حد زیادی موثر است

 دهان شما را خوش بو و پاک نگه می دارد

هل سیاه به علت خاصیت ضد باکتری بودن و سم زدایی که دارد دهان ، دندان ، لثه ها و زبان را از باکتری ها و عفونت های مختلف که علت اصلی بوی بد دهان است پاکسازی میکند و باعث حفظ بهداشت دندان و دهان شما می شود برای بهره بدن از این خاصیت  هم می توانید جوشانده آن را مصرف کنید هم دانه های هل را بجوید که راه دوم موثر تر است.

مسکن دندان: 

برای دندان پنج گرم مغز آن را نرم کرده با یک فنجان آبجوش دم کرده در دهان قرقره کنید بنوشید.

زخم معده:

 برای ترمیم زخم معده پنج گرم مغز دانه را نرم سائیده با یک فنجان آبجوش دم کرده بنوشید این دستور را به مدت چهل ورز صبح ادامه دهید قوت قلب ، معده و اعصاب می شود.

معده:

برای تسکین معده سه گرم مغز دانه را با سه گرم بسباسه دم کرده صاف کرده آن را بنوشید مفید است.

ضد تهوع:

 چنانچه حال تهوع شدید دارید سه گرم مغز دانه را با سه گرم مصطکی نرم سائیده در یک لیوان آب انار شیرین حل کرده بنوشید مفید است.

رفع قولنج:

دم کرده آن با جدوا هر کدام سه گرم برای رفع قولنج مفید است بعد از غذا میل شود.

درمان گوش درد: 

دم کرده پنج گرم آن را با یک لیوان دم کرده جرعه جرعه بنوشید درد گوش را برطرف می گرداند.

آرامبخش اعصاب: 

دم کرده پنج گرم آن را در مواقع خستگی و بعد از کار روزانه آرامبخش بوده و می توان همراه با چای نیز استفاده کرد.

بوی دهان، بوی عرق بدن: 

در صورتی که عرق بدبویی دارید یا دهان شما بوی خوبی نمی ‌دهد، پنج گرم آن را( با غلافش) به‌ صورت چای دم کنید و در طول یک روز به مرور بنوشید.

دانه هل تقویت‌کننده معده، ضد نفخ و بادشکن است؛ در ضمن به هضم غذا نیز کمک می ‌کند.

از هل به عنوان دارو برای معالجه سرفه، سرماخوردگی و تب استفاده می ‌کنند.

مصرف هل برای رفع سردرد و کاهش حملات بیماری صرع نیز توصیه می ‌شود.

نکته :

مصرف زیاد آن مضر روده ها است و مصلح آن کتیرا است.

برای خرید هل باد یا هل قراب اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# موارد استفاده هل باد # خرید هل باد  # خواص سماق # خرید هل قراب # Black cardamom # خرید هل سیاه # وقاقله کبار 

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای هل باد یا هل قراب اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط