تخم

تخم گشنیز سورت شده اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 24,500 تومان
قیمت : 25,725 تومان
  • تخم گشنیز را پودر کرده و به نسبت مساوی با شکر یا عسل مخلوط کنید که برای تقویت بدن بسیار مفید است.
  •  خوردن تخم گشنیز معده را تقویت می کند و به همراه غذا به هضم آن کمک می کند. معده و روده را ضد عفونی می کند و کرم کش است. برای این منظور 2 تا 5 گرم تخم بو داده آن مصرف شود.
  •  تخم گشنیز ادرار آور است.
  • برای نرم کردن سینه از جوشانده تخم گشنیز استفاده می کنند ، بدین صورت که 10 تا 30 گرم از آن را در یک لیتر آب دم کرده و مانند چای با شکر بنوشید.
  •  برای بر طرف کرن تب و سرماخوردگی مفید است.
  • تخم گشنیز ، شیر مادران شیرده را زیاد می کند ، برای این منظور باید 2 تا 5 گرم از آن را با کمی عسل تناول کنند.
  •  تخم گشنیز نیرو دهنده قلب و نشاط آور است.
  •  تخم گشنیز قاعده آور است.
  •  جوشانده تخم گشنیز یا خوردن تخم گشنیز بو داده ، اسهال خونی و بیماری های عفونی روده مثل تب تیفوئید را بهبود می بخشد، چون شدیداً میکروب کش است.

 تخم گشنیز  باید در ظرف در بسته محکم نگهداری شود که رطوبت وارد آن نشود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

تخم گشنیز ادویه‌ای بسیار خاص و خوش طعم است. علاوه بر پختن غذا از خواص ادویه جات برای درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها استفاده می‌شود. تخم گشنیز طبع سردی دارد و برای درمان جوش‌های مربوط به گرمی مفید است. این دانه خوراکی پوست را زیبا و درخشان می‌کند. همچنین موجب رفع حساسیت پوست می‌شود. و موها را تقویت و از ریزش موها جلوگیری می‌کند. و برای تنظیم هورمون‌های زنانه مفید است. همچنین سبب افزایش متابولیسم بدن می‌شود و برای لاغری مفید است. و میزان قند خون را کنترل می‌کند. افراد دیابتی می‌توانند برای بهبود بیماری خود از آن استفاده کنند. مصرف بیش از حد تخم گشنیز توصیه نمی‌شود.

طبع تخم گشنیز

طبع گیاه گشنیز سرد و خشک است، به همین دلیل مردم جنوب کشورمان پودر آن را با حلوا خرمایی ترکیب می‌کنند تا طبع گرم خرما را خنثی کنند.

ارزش دارویی تخم گشنیز

گشنیز منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر غذایی، منگنز، آهن، منیزیم، فسفر، کلسیم، پتاسیم، تیامین، نیاسین، کاروتن، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین A و پروتئین است.

خواص تخم گشنیز

1. درمان اگزما

تخم گشنیز دارای خواص ضد عفونی کننده است و می تواند برای درمان بیماری های پوستی از جمله اگزما و بثورات استفاده شود.

تخم گشنیز پودر شده را با یک قاشق غذاخوری عسل و مقداری آب ترکیب کنید، خمیر به دست آمده را بر روی مناطق آسیب دیده بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند، سپس با آب سرد خوب بشویید.

2. درمان آکنه و جوش صورت

تخمه گشنیز دارای خواص ضد باکتری بوده و به عنوان یک درمان موثر برای آکنه و جوش صورت محسوب می شود.

3. تقویت و افزایش رشد مو

دانه گشنیز ریشه های مو را تقویت می کنند و باعث افزایش رشد مو می شوند، همچنین با تقویت مو از ریزش مو جلوگیری می کنند.

پودر دانه گشنیز را در مقداری روغن زیتون بریزید و بر روی موها و پوست سر خوب ماساژ دهید، بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

4. دیابت و قند خون

بذر گشنیز حاوی مقادیر بالای کویمن است که باعث تحریک ترشح انسولین شده و قند خون در افراد دیابتی را کاهش می دهد،تخم گشنیز باعث بهبود متابولیسم کربوهیدرات و هیپوگلیسمی می شود.

هر شب تعدادی تخم گشنیز را در آب خیس کنید و روز بعد آب عصاره ی آن ها را بنوشید.

5. معده و دستگاه گوارش

 تخم گشنیز مانند یک داروی ضد اسپاسم عمل می کند و برای بهبود هضم غذا، درمان نفخ، درمان معده درد، سندروم روده تحریک پذیر و سلامت دستگاه گوارش مفید می باشد.

اگر سو هاضمه و نفخ دارید می توانید هر روز یک عدد تخم گشنیز را بجوید و یا آن را یک شب در آب خیس کنید و صبح روز بعد ناشتا آب آن را بنوشید.

6. فشار خون

تخم گشنیز خاوی مقادیر بالای پتاسیم بوده و علاوه بر این به عنوان یک دیورتیک طبیعی عمل کرده و باعث کاهش فشار خون بالا می شود.

7. درمان مسمومیت غذایی

 تخم گشنیز اثرات ضد میکروبی قوی به ویژه در برابر باکتری سالمونلا دارد و می تواند برای پیشگیری و درمان مسمومیت غذایی استفاده شود.

درمان خانگی مسمومیت غذایی

تخم گشنیز را بجویید یا از آن برای تهیه انواع سالاد و سوپ استفاده کنید.

8. کلسترول خون

 تخم گشنیز کلسترول بد خون LDL را کاهش می دهد و باعث افزایش کلسترول خوب خون HDL می شود.

9. کلیه و عفونت ادراری

تخم گشنیز به درمان عفونت ادراری و عفونت مثانه کمک می کند و چون خواص دیورتیک دارد برای سلامت کلیه ها مفید می باشد.

1.5 قاشق چای خوری دانه گشنیز را در دو فنجان آب بریزید و ناشتا بنوشید.

10. قاعدگی و درد پریود

تخم گشنیز با کمک به تنظیم عملکرد مناسب غدد درون ریز و هورمون هایی که دوره های قاعدگی را تنظیم می کنند به بهبود بی نظمی قاعدگی و درمان گرفتگی و درد پریود کمک می کند.

6 گرم دانه گشنیز را در نیم لیتر آب جوش بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند تا دم بکشد، این چای گرم را با عسل ترکیب کنید و روزی سه بار مصرف کنید تا درد قادعگی را کاهش دهد.

11. سرماخوردگی و آنفلونزا

دانه گشنیز حاوی مقادیر بالایی ویتامین C است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به درمان سرماخوردگی و آنفلونزا کمک می کند.

12. لاغری و کاهش وزن

دانه گشنیز حاوی مقادیر بالایی فیبر است که باعث کاهش اشتها شده و با پیشگیری از پرخوری باعث کاهش وزن و لاغری می شود، مقادیر بالای ویتامین های B موجود در آن سرعت چربی سوزی و متابولیسم را افزایش می دهد و باعث کاهش وزن می شود.

13. کم خونی

تخم گشنیز حاوی مقادیر بالایی آهن است که برای پیشگیری و درمان کم خونی مفید می باشد.

برای درمان کم خونی هر روز یک قاشق چای خوری دانه گشنیز را در یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند تا دم بکشد سپس این دمنوش را با عسل یا خرما بخورید.

14. کم کاری و پرکاری تیروئید

تخم گشنیز باعث تنظیم سطح هورمون تیروئید شده و برای درمان بیماری های تیروئید از جمله کم کاری و پرکاری تیروئید مفید می باشد.

روش‌های مصرف تخم گشنیز

تخم گشنیز را پیش از مصرف در ماهیتابه بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید و بدون افزودن روغن تفت دهید. به‌ محض اینکه بوی گرمی از آن برخاست،آن را بگذارید تا خنک شود و به عنوان یک چاشنی عالی آن را مصرف کنید.

می توانید آن را به خورشت یا سوپ بیفزایید.
آن را هنگام پخت ماهی به آب آن بیفزایید.
به موادی مثل اسفناج و سیر تازه و نخود اضافه‌اش کنید؛ سپس آن را با زنجبیل و زیره طعم‌دار کنید. بدین‌ ترتیب میان‌وعده‌ای سالم خواهید داشت.

عطر تخم گشنیز بسیار متمایز است و پوشاندن بوی آن سخت است؛ اما در صورت نیاز می‌توانید آن را با پودر رازیانه یا زیره مخلوط کنید.

برای خرید تخم گشنیز اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# موارد استفاده تخم گشنیز # خرید تخم گشنیز # خواص تخم گشنیز # خرید بذر گشنیز #   Coriander Seed # خرید دانه گشنیز

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای تخم گشنیز سورت شده اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط