پودر

پودر زیره سیاه پرورشی اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 108,900 تومان
قیمت : 114,345 تومان
  • این چاشنی شسته شده و بعد از سفارش مشتری آسیاب می شود
  • طبع زیره سیاه خیلی گرم و خشک است.
  • زیره سیاه سرشار از آهن، کلسیم، روی و منیزیم است.
  • زیره خاصیت ضد نفخ دارد و باعث کاهش گازهای داخل شکم می شود. به علاوه به سلامت روده هم کمک می کند.
  • حاوی پتاسیم است که به عملکرد قلب کمک کرده و باعث می شود قلب سالم تری داشته باشید.
  • با افزایش ترشح انسولین، و بهبود عملکرد انسولین به افرادی که مشکل قند خون یا دیابت هم دارند کمک می کند.
  • مصرف زیره باعث بالا رفتن متابولیسم و سوخت و ساز بدن می شود. در نتیجه برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند بسیار مناسب است.

پودر زیره سیاه پرورشی باید در ظرف در بسته محکم نگهداری شود که رطوبت وارد ان نشود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

پودر زیره سیاه پرورشی، ادویه‌ای است با طبع گرم و خشک و خواص بسیار که از گذشته تا کنون کاربرد بسیاری در طب سنتی و آشپزی ایرانی داشته است.

مهم‌ترین خاصیت آن ضد نفخ بودن و بهبود سیستم گوارشی بدن است. دو نوع زیره  در بازار ایران موجود می‌باشد؛ زیره سیاه و زیره سبز، که زیره سیاه نیز خود به دو دسته زیره سیاه کوهی کرمان و زیره سیاه وارداتی تقسیم‌بندی می‌شود. بهترین زیره در میان انواع گفته شده، زیره سیاه کوهی کرمان است.

خواص و اثرات دارویی زیره سیاه

طبع زیره سیاه خیلی گرم و خشک است.زیره سیاه دارای خواص مدر، بادشکن، مقوی، زیادکننده شیر، قاعده آور، نیرودهنده، ضد کرم، هضم کننده، ضد تشنج، قابض، معرق، مقوی معده، قاطع اسپرم است.

و همچنین در موارد بلع هوا، نفخ شکم ، برطرف کردن سوءهاضمه، تسهیل هضم غذا، دل پیچه کودکان، انگل معده و روده ، دفع بادهای کلیه و مثانه ، تنگی نفس، خفقان سرد، سکسکه به کار می رود. و یک داروی سنتی برای رفع سوءهاضمه خصوصاً نفخ شکم است

زیره تاثیر بسزایی روی ترشحات هورمون تیرویید دارد و باعث افزایش میزان ترشحات می شود. بنابراین برای افرادی که از بیماری کم کاری تیرویید رنج می برند بسیار مفید است. اما افرادی که لاغر هستند و تیرویید دارند نباید در مصرف آن زیاده روی کنند، زیرا دچار پرکاری تیرویید می شوند. به طور کل زیره به هضم غذا کمک می کند و تشنج و لرزش ها را از بین می برد، اما باید به مقدار مناسب مصرف شود.

موارد استفاده زیره سیاه پرورشی

جوان سازی پوست 

بخور زیره سیاه چین و چروک های پوستی را کاهش می دهد و برای جوان سازی و ضد عفونی کردن پوست صورت مفید می باشد.

تقویت معده

زیره سیاه کوهی مقوی معده است و آن را گرم کرده و برای از بین بردن انگل معده مؤثر است. کرم تنیا را دفع کرده و به دلیل قابض بودنش، گازها و بادهای معده را خارج می سازد.

ترکیب زیره سیاه با ماست

مداومت در مصرف زیره سیاه با ماست می تواند سبب لاغری شود. به این صورت که 200 گرم ماست را با یک قاشق زیره سیاه مخلوط کرده و میل شود. همچنین به دلیل طبع گرم زیره سیاه کوهی، سردی ماست را نیز از بین می برد.

درمان اسهال

طبق تحقیقات به دست آمده مصرف زیره سیاه کوهی جهت درمان اسهال مفید است.

زیره سیاه در پلو

رایج ترین مصرف زیره سیاه استفاده آن همراه با برنج می باشد. به این صورت که زیره سیاه را لابه لای برنج دم می کنند. اما باید توجه داشت که زیره سیاه هنگام دم کشیدن با برنج حرارت زیادی نبیند چرا که ممکن است با حرارت بین 5 تا 12 درصد از کل اسانس آن ها تبخیر شود و میزان آن ماده مؤثر کاهش یابد اما خواصش باقی می ماند.

در برنج وقتی زیره سیاه عطر خوشبوی خود را باقی دارد یعنی هنوز خواص زیره سیاه باقی مانده است اما اگر حرارت به قدری باشد که بوی زیره سیاه کوهی کم شود یعنی بیشترین قسمت خواص زیره از دست رفته است.

برای خریدپودر زیره سیاه پرورشی اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# موارد استفاده زیره سیاه کوهی # خرید زیره سیاه کوهی # خواص زیره سیاه کوهی # خرید پودر زیره سیاه کوهی #  Cumin # خرید زیره سیاه

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای پودر زیره سیاه پرورشی اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط