سنبل

سنبل الطیب

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 170,000 تومان
قیمت : 178,500 تومان
  •  طبع سنبل الطیب گرم و خشک  است.
  • ضد استرس و اضطراب
  • درمان بیش فعالی کودکان
  • درمان فشارخون و قلب
  •  اثر ضد تشنج دارد
  • در رفع ناراحتی های عصبی و هیستری مفید است
  • ضد اسپاسم و آرام بخش است
  • درمان بیخوابی
  • ضد کرم معده و روده است
  • ضد هیجان است
  • میگرن را برطرف می کند
  • سکسکه مداوم را از بین می برد
  • گرد سنبل الطیب را روی زخم ها بپاشید التیام می یابند.
  • دور از نور و رطوبت نگهداری شود

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

سنبل الطیب با نام علمی Valeriana officinalis گیاه بوته ای استوار و چندساله است. این گیاه به علف گربه نیز معروف است

دمنوش سنبل الطیب یکی از قدیمی ترین چای های گیاهی می باشد که مخصوصاً ما ایرانی ها از آن برای مصارف مختلف استفاده می کردیم، از آرامش روان و استرس گرفته تا کاهش بی خوابی و کم کردن فشار خون.

خواص دارویی سنبل الطیب

سنبل الطیب اضطراب را بهبود می‌بخشد. سنبل الطیب به دلیل اثر آرام بخشی که دارد در کاهش استرس و اضطراب موثر است.

بی‌خوابی را درمان می‌کند. سنبل الطیب زمانی که فرد برای به خواب رفتن نیاز دارد را کاهش می‌دهد و کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد.

این گیاه عروق خونی را تقویت می‌کند و خاصیت ارتجاعی آن‌ها را افزایش می‌دهد. سنبل الطیب همچنین به کاهش فشار خون نیز کمک می‌کند.

اثرات تسکین دهنده و آرام بخش سنبل الطیب باعث کاهش سردردهای میگرنی می‌شود و به ویژه در بهبود سردردهای ناشی از اضطراب و استرس بسیار موثر است.

اثر ضد تشنج دارد و در رفع ناراحتی‌های عصبی و هیستری مفید است، همچنین در درمان بیماری مالیخولیا اثر مفید دارد.

ضد کرم معده و روده است.

خواص درمانی ریشه سنبل الطیب

ده گرم از آن را در یک لیتر آب جوش دم کنید و آب صاف کرده آن را به مرور بخورید .
عمل خون رسانی به بافت میو کارد قلب و تنظیم کار کرونر قلب را آسان می کند و درمان تپش قلب و تقویت کننده ی مراکز خودکار قلب است ، محرک ، ضد عفونی کننده ، ضد هیجان و ضد صرع می باشد.

درخشان کننده رنگ چهره است ، ترشح ادرار را زیاد می کند. و ضد تکرر ادرار است ، مقوی نیروی جنسی  می باشد
عادت ماهانه را باز می کند ، سنگ مثانه را خرد می کند .

شصت تا صد گرم ، خشک شده ریشه سنبل الطیب را در یک لیتر آب گرم دوازده ساعت بخیسانید ، بعد آب آن را صاف کرده و قبل از هر غذا یک فنجان بنوشید . فشار خون را برطرف می سازد ، کم خونی را رفع می کند ، آسم یا تنگی نفس را درمان می کند ، درد پهلو و اعصاب را تسکین می دهد . ضد اسپاسم ، مسکن ، آرام بخش ، ضد هیجان است.

اگر شب موقع خواب یک فنجان از دم کرده ی آن را بنوشید و بخوابید . دیگر خواب های وحشتناک نخواهید دید .

همچنین

آن را با بسفایج از هر کدام نیم مثقال مخلوط کنید. و پس از جوشاندن آب صاف کرده و آن را بنوشید . برودت و سردی معده بر طرف می کند .

خواص سنبل الطیب برای اشتها  آن را با افسنطین مخلوط کردن دم کنید. و آب صاف کرده ی آن را با عسل شیرین کرده بنوشید . مقوی معده و اشتهاآور است.

سنبل الطیب را به صورت گرد در آورید و روی جراحت ها بپاشید. اثر درمان کننده دارد .

نشستن در آب دم کرده ی آن و گذاردن شیاف ریشه سنبل الطیب  در مهبل برای باز شدن عادت ماهیانه نافع است .

سنبل الطیب را می توان با ترکیبات مختلفی تهیه و مصرف کرد که ما 5 تا از اصلی ترین آنها یعنی؛ گل گاوزبان ، دارچین ، بابونه ، بادرنجبویه و اسطوخودوس را برای شما معرفی کردیم.

از آنجایی که سنبل الطیب به خودی خود دارای طعم و مزه تلخی می باشد اصولا استفاده از آن به صورت تنهایی نمی باشد و از گیاه های دیگر برای ترکیب با آن استفاده می شود

1. دمنوش سنبل الطیب و گل گاوزبان

سنبل الطیب ۱۰ گرم
گل گاوزبان ۵ گرم
اسلایس لیمو ۳ عدد
آب جوش به مقدار لازم
عسل به مقدار لازم

سنبل الطیب را به همراه گل گاوزبان و ورقه های لیمو درون قوری بریزید و سپس آب جوش را به آنها اضافه کنید و بر روی قوری یک پارچه انداخته تا به مدت 10 دقیقه دم بکشد.

بعد از دم کشیدن برای شیرین شدن دمنوش، عسل را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید و سپس دمنوش را از صافی عبور دهید و آن را میل کنید.

خواص و فواید ویژه: این دمنوش برای ایجاد آرامش و سلامت روان می تواند نتایج فوق العاده ای را برای شما به همراه بیاورد.

همچنین استفاده از این چای گیاهی می تواند با ایجاد اعصاب آرام، برای کسانی که به خاطر مشکلات عصبی دچار لرزش دست می باشند کمک ویژه ای کند و در بسیاری از موارد باعث درمان آنها شده است.

2. دمنوش سنبل الطیب و اسطوخودوس

اسطوخودوس یک قاشق غذاخوری تازه یا خشک
سنبل الطیب یک قاشق غذاخوری
یک لیوان آب جوش
عسل به مقدار لازم

برای تهیه این دمنوش نیز دقیقاً مانند روش قبل لازم است که اسطوخودوس و سنبل الطیب را درون قوری ریخته و آب جوش را به آن اضافه کنید، به خاطر آنکه کمی اسطوخودوس زمان بیشتری برای دم کشیدن لازم دارد، اینبار 15 دقیقه زمان نیاز دارید تا چای گیاهی شما دم بکشد.

در پایان نیز عسل را به آن اضافه کنید و اگر از طعم لیمو لذت می برید می توانید چند قطره به دمنوش خود اضافه کنید،

خواص و فواید ویژه:

این دمنوش نیز آرام بخش و کاهش دهنده استرس می باشد و همچنین می تواند در هضم غذا و تقویت معده و همچنین بهبود سلامت قلب و تپش قلب، خواص و فواید زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

همچنین استفاده از اسطوخودوس در این دمنوش باعث شده به خاطر ویژگی ضد اسپاسم بودن آن به کاهش ابتلا به سردرد و میگرن کمک کند.

3. دمنوش سنبل الطیب و بابونه

سنبل الطیب یک قاشق غذاخوری
بابونه یک قاشق غذاخوری
یک لیوان آب جوش
عسل به مقدار کافی
برای تهیه این دمنوش نیز کافیست، ریشه سنبل الطیب را با بابونه ترکیب کرده و آب جوش را بر روی آنها بریزید و به مدت 10 دقیقه اجازه دهید تا کاملا دم بکشد، در پایان نیز می توانید با اضافه کردن عسل نیز برای شیرین کردن دمنوش اقدام کنید.

خواص و فواید ویژه:

این دمنوش گیاهی قادر است بی خوابی کسانی را که به خاطر مشکلات اعصاب به آن دچار شده اند را به شکل قابل توجهی کاهش دهد، برای بهره بردن از این خواص لازم است این نوشیدنی را نیم ساعت قبل از خواب نوش جان کنید.

همچنین این چای می تواند در کاهش درد قاعدگی زنان و دختران بسیار موثر و کمک کننده باشد و به طور کلی دمنوش سنبل الطیب و بابونه برای درمان بی خوابی استرس، رفع علائم قاعدگی و یائسگی، تسکین درد زانو بسیار مفید است.

4. دمنوش سنبل الطیب و دارچین

ریشه سنبل الطیب 11 تا 15 گرم
گل گاوزبان 5 گل
پودر یا چوب دارچین به مقدار لازم
آب جوش یک لیتر

برای تهیه این چای گیاهی نیز ریشه سنبل الطیب را گل گاوزبان و دارچین ترکیب می کنیم و آب جوش را به آنها اضافه می کنیم و به مدت 15 الی 20 دقیقه منتظر میمانیم تا دم بکشد.

نکته ای که لازم است به آن اشاره شود نحوه شیرین کردن می باشد، خیلی ها بر این عقیده می باشند که شیرین کردن دمنوش باعث کم شدن خواص و فواید آن خواهد شد، پس ترجیحاً هیچ شیرین کننده ای را برای دمنوش ها استفاده نکنید، اما اگر جز کسانی هستید که نمی توانید دمنوش و چای را بدون شیرینی میل کنید، ترجیحاً از عسل استفاده کنید.و یا از استویا استفاده کنم.

خواص و فواید ویژه:

استفاده از این دمنوش برای بسیاری از دردها و کاهش شدت آنها می تواند بسیار مفید باشد، از پا درد، کمر درد و… می توان به عنوان مهمترین آنها اشاره کرد، همچنین نوشیدن ای دمنوش برای کسانی که با مشکل خواب رو به رو هستند بسیار مناسب می باشد، خاصیت آرام بخشی و عدم وجود کافئین در این دمنوش باعث شده که برای یک نوشیدنی شبانه بسیار مفید و مناسب باشد.

5. دمنوش سنبل الطیب و بادرنجبویه

سنبل الطیب یک قاشق غذاخوری
بادرنجبویه یک قاشق غذاخوری
یک لیوان آب جوش
عسل به مقدار کافی
لیمو عمانی یک عدد

 با ترکیب کردن سنبل الطیب با بادرنجبویه و اضافه کردن آب جوش به مدت 15 دقیقه دم کنید  برای استفاده از لیمو عمانی نیز بعد از صاف کردن دمنوش، لیمو را داخل آن انداخته و اجازه دهید که چند دقیقه داخل دمنوش شما باشد تا طعم و رایحه خود را آزاد کند.

لازم به ذکر است که شما می توانید از اسطوخودوس نیز در این چای گیاهی استفاده کنید و یک چای گیاهی با سه ترکیب اصلی در اختیار داشته باشید.

خواص و فواید ویژه:

استفاده از این چای گیاهی می تواند برای کودکانی که بیش فعال می باشند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد و مخصوصاً مشکلات خواب آنها را کمی مدیریت و رفع کند.

همچنین تحقیقات نشان می دهد که استفاده از این چای گیاهی می تواند برای سلامت قلب شما تاثیرات مثبتی به همراه داشته باشد و با کاهش فشار خون بالا و متعادل کردن آن، از ایجاد خطرات احتمالی برای قلب جلوگیری کند.

طرز تهیه دمنوش سنبل الطیب

برای تهیه دمنوش سنبل الطیب، یک قاشق غذا خوری از آن را در نیم لیتر آب در حال جوش به مدت نیم ساعت خیس کنید. پس از سرد شدن در طول روز دو مرتبه هر بار به اندازه یک فنجان بنوشید. مصرف این دمنوش قبل از خواب، برای رفع بی خوابی موثر است.

طرز تهیه شیره سنبل الطیب

از ریشه سنبل الطیب نیز می توان نوعی شیره تهیه کرد به این صورت که دو قاشق غذا خوری از ریشه های سنبل الطیب را در یک لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت یک روز (بیست و چهار ساعت) به همان حالت باقی بماند. سپس شیره آن را بکشید و هنگام خواب یک دوم فنجان از آن بنوشید.

 برای خرید سنبل الطیب اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز استفاده سنبل الطیب # خرید سنبل الطیب # خواص سنبل الطیب # خرید آنلاین سنبل الطیب # خریدریشه سنبل الطیب # تقویت نیروی جنسی مردان # Valeriana officinalis

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای سنبل الطیب
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط