برگ

برگ مورد اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 38,150 تومان
قیمت : 40,058 تومان
  • طبیعت برگ مورد سرد و خشک است.
  • خواص مورد برای پیشگیری از سرطان
  • سلامت قلب
  • درمان ریزش مو
  • سلامت پوست
  • کاهش قند خون و کنترل دیابت
  • تقویت سیستم ایمنی
  • سلامت کلیه ها
  • ضد عفونی کننده زخم ها و آنتی باکتریال
  • ایجاد تعادل در ترشح هورمون ها
  • بهبود تنفس و کمک به درمان سرفه های مزمن، مشکلات تنفسی و آسم


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

برگ مورد با نام علمی Myrtus communis L از جمله گیاهان دارویی پرطرفدار است که طبع سرد و خشک دارد. این گیاه به دلیل داشتن ترکیبات آنتی اکسیدان، انواع ویتامین ها به خصوص ویتامین C، تانن، مواد رزینی، انواع قند و روغن های ضروری، از خاصیت ضد عفونی کنندگی، ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد قارچی قوی برخوردار است.

در طب سنتی از این گیاه برای درمان دیابت، سرماخوردگی، سینوزیت، مشکلات گوارشی، التهاب پوستی، زخم های سطحی، اسهال و … استفاده می شود. از بخش های مورد استفاده گیاه می توان به برگ، میوه و گال (برجستگی های روی ساقه و شاخه) اشاره کرد.

گیاه مورد با نام های دیگری مانند مورت، آس، آس بستانی، زند، عمار، قنطوس، مرسین، هدس، هدسی، حمبلاس، قمام و هبولاس نیز شناخته می شود.

جالب است بدانیم که

برگ مورد میان زرتشتیان از تقدس بالایی برخوردار است و در جشن ها و اعیاد از آن به عنوان گیاهی معطر استفاده می کنند. مردم استان فارس بر اساس سنتی دیرینه این گیاه را جمع آوری کرده، در حجله ی عروس و داماد و زیر فرش قرار می دهند تا بوی خوش آن منتشر شود.

مورد  اثر ضدعفونی کننده دارد و از خواص مورد رفع بیماری‌های دستگاه تنفس و مجاری ادرار است. 

مورد گیاهی پایا به شکل درختچه یا بوته و از تیره موردیان می‌باشد. این درخت یا درختچه همیشه سبز دارای برگ‌های بیضی نوک‌تیز، بدون دندانه، چرمی و به رنگ سبز تیره می‌باشد که به طور متقابل بر روی ساقه قرار می‌گیرند و معطرند.

گل‌های این گیاه، سفید رنگ، تقریبا درشت، زیبا و دارای عطر خاصی هستند که از اردیبهشت تا تیر ظاهر می‌شوند. میوه هسته‌ای این درختچه، کروی یا تخم‌مرغی به اندازه نخود و به رنگ آبی مایل به سیاه یا سیاه است که طعم گس و رزینی دارد. پوست ساقه مورد که به صورت تکه‌هایی از آن جدا می‌شود، معطر است. بر روی ساقه برجستگی‌هایی به نام گال وجود دارد، این برجستگی‌ها دارای مقدار زیادی تانن است و کاربرد دارویی دارد.

با توجه به اینکه درخت مورد همیشه سبز می‌باشد، پرورش، نگهداری و کاشت آن بسیار رونق دارد. منطقه پراکنش آن نواحی مدیترانه، آسیا و ایران است. در ایران درخت این گیاه بیشتر در نواحی کردستان ،کرمانشاه ،شمال، فارس، کرمان، بندرعباس، یزد و گیلان غرب دیده‌ می‌شود. قسمت‌های مورد استفاده خوراکی و دارویی مورد، میوه، گل، گال و برگ آن است.

 

خواص برگ مورد

برای تقویت معده از پودر برگ آن قبل از هر وعده غذایی استفاده کنید.

برای درمان بیماری‌های پوستی می‌توان از خواص این میوه استفاده کرد.
برای درمان ورمی که در کنار ناخن ایجاد می‌شود ضماد برگ مورد استفاده می‌شود.
برای رفع ورم روده، درمان بواسیر و اسهال قبل از غذا ۳ گرم برگ ساییده شده مورد فقط ظهر به مدت ۵ روز استفاده شود.
از خواص مورد ضد عفونی و رفع تحریک مخاط دهان است، به این منظور بایستی دم کرده برگ گیاه را غرغره نماییید.
کنترل تعریق بدن، برطرف نمودن بوی بد زیر بغل و رفع بدبویی دست و پا از خواص مورد می باشد، به این منظور روزانه روغن گیاه را به زیر بغل بمالید یا از پودر برگ آن استفاده کنید.

برای رفع بیرون آمدگی مقعد برگ گیاه را کوبیده و به صورت ضماد بگزارید.
برای رفع درد کمر، ضربه و کوبیدگی، برگ مورد را پخته با پودر زیره کرمان، زرده تخم مرغ و روغن گل سرخ مخلوط کرده، کمی حرارت دهید، روی پارچه مالیده و روی اندام آسیب دیده قرار دهید.
بوی بد دهان را رفع و برای تقویت موی سر و سیاه شدن آن مفید است.
برای درمان بیماری های دستگاه تنفسی از خواص آن و دم کرده برگ آن استفاده می‌شود.
این گیاه ضد باکتری و ضد ویروس است، همچنین دود کردن برگ مورد حشرات موذی را دور می‌کند.

موارد استفاده از برگ مورد

اسانس این گیاه در محصولات بهداشتی، مانند صابون و شامپو و فرآورده‌های پوستی، از جمله پماد و کرم و در عطر و ادکلن مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور متوسط از ۱۰۰ کیلوگرم برگ آن، ۱۰ گرم اسانس به دست می‌آید. همچنین از چوب آن زغال فعالی با کیفیت عالی به دست می‌آید. چوب مورد بسیار محکم، قابل ارتجاع و دارای بافت ریز است و از آن در تهیه صنایع دستی، عصا و مبلمان استفاده می‌شود.

مضرات برگ مورد

در موارد خاصی برخی افراد نسبت به ترکیبات بلفارول موجود در گیاه مورد، حساسیت به صورت خارش و جوش‌های ریز در محل مصرف نشان داده‌اند. از اینرو ضروری است قبل از مصرف جهت تست حساسیت‌زایی، روی پوست بازو که به طرف بدن است، مقدار کمی از بلفارول مالیده و پس از ۲ ساعت در صورت عدم بروز حساسیت (قرمزی و خارش) استفاده گردد.

باید توجه داشت فراورده های مورد نباید به مقدار زیاد و بی‌رویه و برای مدت طولانی به کار رود زیرا بر اثر دفع اسانس از راه دستگاه تنفس، مخاط برونش‌ها تحریک شده و عوارض ناراحت کننده‌ای ایجاد می‌شود.

زنان باردار نیز نباید اسانس مورد را استفاده کنند.

استفاده خوراکی بیش از اندازه آن خطرناک بوده و موجب استفراغ، اسهال و مسمومیت می‌شود.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد برگ مورد یا گل ماهور ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسامارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.


# خرید برگ مورد عالی # Myrtus communis # درمان ریزش مو # تقویت مو

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای برگ مورد اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط