پرسیاوشان

پرسیاوشان

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 75,000 تومان
قیمت : 78,750 تومان
  •  طبع پرسیاوشان معتدل است.
  • درمان کننده بیماری های ریوی است .
  •  اخلاط سینه را نرم کرده و دفع می کند.
  •  صفرا و بلغم را از معده و روده بر طرف می کند.
  •  کرم را از بین می برد.
  •  ادرار آور است .
  •  عادت ماهیانه را باز می کند.
  •  اسهال را برطرف می کند.
  •  تب بر است.
  • تنگی نفس را درمان می‌کند.
  • سرفه و سرماخوردگی را تسکین می‌دهد و بخور آن برای سرماخوردگی مفید است.
  •  اگر چند قطره از دم کرده آن را در داخل بینی بچکانید گریپ را از بین برده و بینی را باز می کند.
  • پرسیاوشان دارای خواص درمانی بسیاری بوده که سم‌‌زدایی کبد، کمک به درمان زردی یا یرقان و کمک به دفع راحت سنگ‌‌های کلیوی از جمله آن‌‌ها است.
  • برای تقویت مو و رشد موها، برگ تازه پرسیاوشان را به صورت پماد درآورده و روی سر بمالید. و یا این که از دم کرده آن استفاده کنید.

  •  در هنگام زکام و سرماخوردگی از بخور پر سیاوشان استفاده کنید.

 

دور از نور و رطوبت نگهداری شود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

گیاه پرسیاوش با نام علمی ; Adiantum capillus-veneris از خانواده سرخس ها ، تیره ; Vittarioideae و چند ساله . برگ های آن شبیه گشنیز ، معمولا بدون ساقه اصلی و دارای دمبرگ دراز ، خیلی نازک و سیاه شبیه به مو می باشد.برگ های این گیاه کمی معطر ، دارای طعم گس و کمی تلخ است.

 پرسیاوشان یکی از گیاهان دارویی پرکاربرد در درمان سرماخوردگی حاد و آنفلوآنزاست. سم‌زدایی کبد، کمک به درمان زردی یا یرقان و کمک به دفع راحت سنگ‌های کلیه و دفع سنگ مثانه استفاده می‌شود، و تنگی نفس را درمان، سرفه و سرماخوردگی را تسکین می‌دهد و بخور آن برای سرماخوردگی مفید است و در درمان التهابی و جوش‌های گوشه چشم موثر است.

 این گیاه ادرارآور بوده، التهاب گلو را درمان و برای درمان برونشیت مؤثر است.

خواص گیاه پرسیاوشـان

بیشترین مصرف این گیاه در نرم نمودن سینه و درمان سرفه است. پرسیاوشان سینه را نرم کرده و اخلاط آن را از بین برده و در واقع موجب درمان آسم می گردد.

این گیاه دافع بلغم، سودا و صفرای موجود در معده و روده ها بوده و از ریزش موها نیز جلوگیری می کند.

برای درمان نزله، برونشیت و گریپ توصیه شده است که دم کرده ۲ الی ۳ گرم از برگ های پرسیاوشان را با عسل شیرین نموده و کمی شیر به آن افزوده و سپس در روز به مقدار ۴ فنجان میل نمایند.

پر سیاوشان از خونریزی رحم جلوگیری کرده و موجب تنظیم عادت ماهانه می شود برای مبتلایان به عدم دفع خون قاعدگی نیز مفید است.

این گیاه مدر بوده و سنگ کلیه را خرد می کند و ضمنا برای طحال مفید است.

مصرف پرسیاوشان برای افرادی که به بیماری هایی مانند: حصبه، یرقان، عدم قاعدگی، آسم، ناراحتی های کلیه ها، عفونت و احتقان مثانه و نفخ معده مبتلا می باشند داروی مفیدی محسوب می شود.

مصرف گرد خشک شده پر سیاوشان در رفع اسهال استفاده می شود.

برای درمان جوش های غرور جوانی توصیه شده است که پرسیاوشان را در روغن زیتون جوشانده و بر موضوع جوش ها بمالید تا اثر آن را مشاهده کنید، استفاده از این روغن در رفع موخوره و بواسیر نیز موثر می باشد.

ضماد پخته پر سیاوشان در تسکین درد بیضه ها و رفع ورم بیضه ها نافع است.

بخور با جوشانده پرسیاوشان باعث باز شدن بینی و رفع زکام می شود.

تهیه دمنوش گیاه پرسیاوشان در درمان سرفه

دمنوش یا جوشانده پرسیاوشان در درمان سرفه بسیار نافع است. بدین منظور 20 گرم پر سیاوشان را در یک لیتر آب بپزید. وقتی ربع چهارم آب باقی ماند، آن را صاف کرده و 50 گرم عسل را در آن مخلوط کرده و بنوشید، فواید بسیار خوبی برای درمان مشکلات تنفسی و سرماخوردگی و غیره دارد.

استفاده از پرسیاوشان برای درمان خونریزی بینی

10 گرم پرسیاوشان، 5 گرم شیرین بیان، یک گرم هل ریز، یک گرم گیلوی ساتوا (گیلوی یا گودوچی یک گیاه دارویی در طب آیورودا است) و 10 گرم پودر قند را در کره مخلوط کرده و 7 تا 8 روز میل کنید، خون دماغ و ترشح بلغم را بند می آورد.

خواص پر سیاوشان

ضد التهاب

استفاده از پودر برگ پر سیاوشان در درمان تب و اریسیپلای التهابی (بیماری پوستی که در آن پوست بسیار قرمز می شود) نافع است. بدین منظور از برگ های پرسیاوشان دمنوشی تهیه کرده و روزانه استفاده می شود.

 درمان سرماخوردگی

از دیگر خواص پر سیاوشان، درمان سرماخوردگی است که اثرات بسیار مفیدی نیز دارد. برای اثر بخشی بهتر می توانید در کنار استفاده از پرسیاوشان، گیاهان دیگری را نیز استفاده کنید.

نسخه برای درمان سرماخوردگی با پرسیاوشان:

مواد لازم:

پرسیاوشان 20 گرم
دانه ختمی 5 گرم
مغز هسته زردآلو 5 گرم
انجیر 10 گرم
روش تهیه: مواد را با هم مخلوط و حب های ریزی درست کنید و روزانه یک الی سه دانه از این حب ها را مصرف کنید. علاوه بر درمان سرماخوردگی، حالت تهوع را درمان می کند.

خواص پرسیاوشان برای تقویت سیستم ایمنی بدن

مواد لازم:

پر سیاوشان 15 گرم
نعنا 15 گرم
ریشه کاسنی 15 گرم
گل بنفشه 15 گرم
آویشن 10 گرم
پونه 10 گرم
ریشه ایرسا 10 گرم

روش تهیه:

تمام مواد را آسیاب کنید؛ سپس یک قاشق غذا خوری از پودر مخلوط فوق را به مدت 5 دقیقه در ۵۰۰ سی سی آب جوشانده قبل از هر غذا یک فنجان میل کنید. بسیاری از متخصصان طب سنتی از این نسخه جهت درمان عفونت های داخلی، درمان تب، درمان سرماخوردگی و گریپ برای عموم تجویز می کنند.

گیاه پرسیاوشان در درمان یرقان نافع است

30 گرم پر سیاوشان را شب در 200 میلی لیتر آب بخیسانید و صبح آن را صاف کرده و استفاده کنید. یرقان، سوزش گلو و سرفه خشک را برطرف می کند.

شیوه استفاده از پرسیاوشان

جوشانده:

سه قاشق سوپ‌خوری برگ پرسیاوشان را در یک لیتر آب جوش بریزید و بگذارید به آرامی به مدت یک ساعت بجوشد. سپس آن را صاف کنید. مقدار مصرف آن ۳ تا ۶ فنجان در روز است.

شربت سینه:

مقدار ۱۰۰ گرم پرسیاوشان خشک را با یک لیتر آب جوش و نیم کیلو شکر مخلوط کرده و به مدت شش ساعت بگذارید بماند سپس آن را با فشار از صافی بگذرانید و در داخل ظرفی بریزید تا کم کم ته نشین شود. بعد قسمت صاف شده‌ روی آن را بردارید و با یک کیلو و نیم شکر و ۸۰ گرم دیگر برگ پرسیاوشان مخلوط کرده و بجوشانید تا غلیظ شود. مقدار مصرف این شربت دو قاشق غذاخوری تا چند بار در روز می‌باشد. این شربت برای رفع سرفه و برونشیت استفاده می‌شود. ضمناً خلط و سینه را نرم کرده و باعث رفع اخلاط می‌شود.

دم کرده:

مقدار ۲۰ گرم برگ خشک پرسیاوشان را در یک لیتر آب بریزید و بگذارید به مدت یک ساعت بماند. سپس آن را صاف کنید.

برای تقویت مو و رشد موها، برگ تازه‌ پرسیاوشان را به صورت پماد تهیه کنید و روی سر مالش دهید یا این که از دم کرده‌ آن مصرف کنید.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد پرسیاوشان یا گل ماهور ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسامارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.


# Adiantum capillus-veneris # خرید پرسیاوشان اعلی # درمان سرماخوردگی # سم زدایی کبد

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای پرسیاوشان
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط