مریم

مریم گلی سرشاخه

وزن : 1000 گرم

قیمت برای شما : 180,000 تومان
قیمت : 189,000 تومان
  •  طبغ مریم گلی گرم خشک است.

  • سرشار از آنتی اکسیدان قوی

  • موثر در تقویت حافظه

  • تقویت سیستم ایمنی بدن

  • کاهش فشار خون

  • رفع التهابات پوستی

  • جلوگیری از آلزایمر

دور از نور و رطوبت نگهداری شود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

مریم گلی سرشاخه گیاهی یا سیج از خانواده‌ی نعناعیان است. این گیاه چندساله اثرات شگفت‌انگیزی بر سلامتی انسان دارد. نام علمی مریم گلی Salvia officinalis است.

مریم گلی ارتباط نزدیکی با رزماری دارد و معمولا این دو گیاه «گیاهان خواهر» درنظر گرفته می‌شوند. درواقع بسیاری از مزیت‌های سلامتی و خواص مریم گلی به دلیل وجود رزمارینیک اسید موجود در آن است. رزمارینیک اسید، ترکیبی آلی در رزماری است که آن را به گیاهی قدرتمند و مفید تبدیل می‌کند. البته مریم گلی تفاوت‌هایی با رزماری دارد و درواقع بوته‌ای همیشه سبز با ساقه‌های چوبی و گل‌های آبی یا بنفش است که در منطقه‌ی مدیترانه یافت می‌شود.

فواید مریم گلی سرشاخه

ضد پیری

این گیاه به دلیل سرشار بودن از ویتامین A و کلسیم، می‌تواند روزانه پوست را ترمیم کند. بنابراین مصرف این گیاه دارویی می‌تواند بروز چین و چروک در صورت را به تاخیر بیاندازد و مقدار آن را به حداقل برساند.

تونر پوست چرب

مریم گلی می‌تواند با قابلیت تنظیم تولید چربی به‌ عنوان یک تونر عالی برای پوست عمل کند.

رفع ایرادات پوستی

این گیاه به دلیل داشتن خواص ضد باکتری می‌تواند از بروز مشکلات پوستی جلوگیری کند. علاوه بر این خواص:

ضد عفونی کننده
رفع التهاب آکنه
و تسکین علائم اگزما و پسوریازیس دارد.

رفع مشکلات ریزش مو

مریم گلی به دلیل داشتن بتا سیتواسترول در درمان کچلی مردان موثر است و از آن در ساخت ماسک‌های مو استفاده می‌کنند.

داشتن موهایی صاف و براق

استفاده از مریم گلی به معنای داشتن صاف و براق است. ماسک‌های مویی که داخل آن‌ها از این گیاه استفاده شده است، می‌توانند برای درمان شوره سر نیز مفید باشند.

رشد مو

در حقیقت ترکیب مریم گلی و رزماری در تقویت رشد مو و ضخیم‌تر کردن تارها بسیار موثر است. اگر ماسک مو حاوی آن‌ها را دو بار در هفته استفاده کنید، رشد موهایتان را تقویت خواهد کرد.

تیره کردن رنگ موها

اگر موهایتان کمی سفید شده است، اصلا نگران نباشید چرا که مریم گلی می‌تواند در تغییر رنگ موهای خاکستری به تیره موثر است و همچنین می‌توانید موهای درخشنده‌تری داشته باشید.

استفاده از محلولی حاوی ترکیبی از چای مریم گلی و چای سیاه یا رزماری برای شست‌وشوی موها و پوست سر به افزایش رشد موها و تیره کردن موهای خاکستری کمک می‌کند و می‌توان از این محلول به‌جای رنگ مو استفاده کرد.

خاصیت ضد التهابی

مریم گلی قابلیت ضد التهابی بی‌نظیری دارد. این گیاه می‌تواند برای درمان ورم مخاط گلو و دهان نیز استفاده شود.

رفع تعرق بیش از حد

محلول برگ این گیاه می‌تواند به کاهش عرق تا بیشتر از ۵۰ درصد کمک کند و بوی بد بدن را نیز از بین ببرد.

مشکل سوء هاضمه

کمک به گوارش و هضم غذا رزمارینیک اسید موجود در مریم گلی به‌صورت عاملی ضدالتهابی برای معده عمل می‌کند. مریم گلی از اسپاسم‌های معده جلوگیری می‌کند و بروز اسهال و ورم معده را در بیماران دچار شرایط ناراحت‌کننده و مشکل‌ساز، به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد. اضافه کردن مریم گلی به وعده‌های غذایی‌تان کل فرایند گوارشی شما را به حالت طبیعی برمی‌گرداند و التهاب در سراسر روده را کاهش می‌دهد.

رفع تنگی نفس

پیشگیری از حمله‌های ناگهانی آسم از دیگر فواید درمانی مریم گلی است. در حقیقت این گیاه ضد تشنج نیز است و می‌تواند تنش عضلات را کم می‌کند.

درمان افسردگی

اگر روزانه یک فنجان دمنوش آن را بنوشید می‌توانید بر احساسات و افکارهای منفی غلبه بیشتری داشته باشید. در نتیجه نشانه‌های افسردگی نیز کمتر خواهد شد.

سلامت قلب

این گیاه یک شل کننده عروق نیز محسوب می‌شود و می‌تواند در برابر بیماری‌های مختلف قلب و عروق از شما محافظت کند.

کاهش کلسترول 

تأثیر مصرف دمنوش آن بر کلسترول بالا به کاهش کلسترول کمک می‌کند.  پس از 4 هفته مصرف منظم دمنوش، میزان کلسترول LDL  کاهش می یابد  و سطح کلی کلسترول بهبود پیدا می کند. به‌علاوه، دمنوش آن می‌تواند به افزایش فعالیت آنتی‌اکسیدانی در بدن کمک کند.

درمان سرفه

این گیاه قابلیت خلط ‌آور و ضد التهاب دارد و از آن می‌توان برای درمان سرفه استفاده کرد.

بهبود سلامت استخوان‌ها

یکی از مهم‌ترین خواص مریم گلی مقدار بسیار بالای ویتامین K در آن است. ویتامین K از ویتامین‌های ضروری برای بدن است که در غذاهای فراوانی یافت نمی‌شود. ویتامین K از عناصر حیاتی برای افزایش تراکم استخوان‌ها و تضمین استحکام استخوان‌ها با افزایش سن است. اگر دچار نشانه‌های اولیه‌ی پوکی استخوان  شده‌اید یا در طول زندگی خود موادغذایی مغذی کافی مصرف نکرده یا کم‌تحرک بوده‌اید، سلامت استخوان‌های شما پایین خواهد بود.

اضافه کردن برگ‌های مریم گلی به رژیم‌ غذایی می‌تواند سطح ویتامین K مصرفی شما را به میزان چشمگیری افزایش دهد، زیرا هر وعده 27٪ از میزان مصرف توصیه‌شده‌ی روزانه‌ی شما را تأمین می‌کند.مصرف روزانه این گیاه برای خانم های شیرده توصیه می شود.

 بهبود و افزایش توانایی‌های ذهنی و شناختی

مریم گلی (چه استنشاق شود و چه به‌صورت خوراکی مصرف شود) موجب افزایش توانایی یادآوری و تقویت حافظه می‌شود. تأثیر مصرف این گیاه بر فعالیت مغز شامل افزایش تمرکز و توجه به موضوعی خاص است

تسکین نشانه‌های یائسگی

دم کرده آن می‌تواند در تسکین علائم یائسگی مانند گر گرفتگی موثر باشد.

آرامش ذهن

اگر دمنوش آن را مصرف کنید، می‌توانید از اضطراب و اختلال وسواس فکری در امان باشید و به درمان و استفاده از داروهای شیمیایی نیازی پیدا نخواهید کرد.

تهیه دمنوش مریم گلی 

برای تهیه چای مریم گلی، دو قاشق سوپ خوری برگ های تازه (یا یک قاشق سوپ خوری برگ های خشک شده) را به یک لیوان اضافه کنید.

سپس لیوان را با آب تقریباً جوش پر کنید، برای چند دقیقه روی آن را بپوشانید. بعد از برداشتن برگ ها چای را صاف کنید و نوش جان کنید.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد مریم گلی سرشاخه ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسامارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.


# خرید مریم گلی درجه یک # Salvia officinalis # دمنوش مریم گلی # درمان سرفه # عود مریم گلی # اسماج

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای مریم گلی سرشاخه
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط