به زودی

برگ

برگ خرگوشک یا گل ماهور

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 45,000 تومان
قیمت : 54,000 تومان
  • طبع برگ خرگوشک گرم و خشک است.
  • خاصیت ضد اسپاسمی آن گرفتگی معده را رفع می کند.
  • دم کرده گل های این گیاه تسکین دهنده قوی است و برای درمان میگرن از آن استفاده می شود.
  • سرشار از کلسیم، کرومیم، کبالت، منیزیم، نیاسین، فسفر، سیلیکون، سدیم، ویتامین آ و ث است.
  • از بروز استرس و بی خوابی جلوگیری می کند.
  • ترکیبی از روغن زیتون و دم کرده خرگوشک ، گوش درد را درمان می کند.
  • خارش و سوزش ناشی از گزیدگی حشرات و تاول را تسکین می بخشد.

دور از نور و رطوبت نگهداری شود


به زودی
شارژ شد بگو

  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

برگ خرگوشک و خواص آن در تقویت مو و پیشگیری از ریزش مو، بسیار موثر می باشد.و استفاده ی این گیاه در طب سنتی برای ذات الریه و آسم و بهبود سرفه و موارد دیگر، می باشد.و یکی از گیاهانی است که در برخی از نواحی کوهستانی آسیایی، اروپا و مدیترانه رشد می کند. در کشور ما هم در نواحی آذربایجان غربی و تیریز و نواحی کردستان و کرمانشاه یافت می شود. گیاه خرگوشک به خاطر شباهتی که به گوش خرگوش دارد، به این نام معروف است.

در برخی مناطق ایران آن را قزل گون و علف خرگوش و گیاه خرگوشک و گل ماهور و علف ماهور گویند. در کتب طب سنتی با نام های قلومس و بوصیر و آذان الدب آورده شده است. گل خرگوشک گیاهی است که به خاطر شباهت زیاد برگ هایش به گوش خرگوش به این نام خوانده می شود.

گیاه خرگوشک یک گیاه خاص در منطقه آسیا، اروپا و مدیترانه می باشد که دارای ۳۶۰ گونه است که بیشتر آنها دو ساله و تعداد کمی از آنها یکساله، چند ساله یا بوته ای همیشه سبز یا نیمه همیشه سبز هستند که متجاوز از 20 گونه از این گیاه در ایران دیده شده است. گل ماهور یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی دنیا می باشد.

خواص مهم برگ خرگوشک:

استفاده از این گیاه از قدیم در طب سنتی برای معالجه سرماخوردگی، آنژین و برونشیت و تسکین حالت های عصبی، اضطراب، اختلال های ضربان قلب و ناراحتی های معده و همچنین درد مفاصل و بهبود زخم ها و سوختگی رواج داشته است. ناراحتی تنفسی مانند آسم، سرفه های مزمن و ذات الریه را درمان می کند و خلط آور است. علایم بیماری هایی مانند اسهال، بواسیر و عفونت مثانه را بهبود می دهد و با انگل ها مقابله می کند.

 تقویت مو و پیشگیری از ریزش مو

از مهم ترین استفاده های گیاه خرگوشک، درمان ریزش مو و ابرو و سبیل در مردان می باشد. این گیاه به صورت عصاره و قطره و همچنین به صورت روغن، در بازار وجود دارد. می توان برای تقویت و جلوگیری از ریزش مو، از این گیاه استفاده کرد. حتی در برخی از شامپو ها، از عصاره ی گیاه خرگوشک نیز استفاده می شود. گاهی وقت ها برخی از افراد با کم پشت شدن موها و حتی ریزش ابرو مواجه می شوند. هر نوع شوینده و درمانی را استفاده می کنند اما تقریبا اثر گذار نیستند یا اثر موقتی دارند.اما راه کار شاید ساده و در دل طبیعت باشد. با نگاهی به گیاه خرگوشک، می بینیم که خواص این گیاه به طور عجیبی برای تقویت و رشد مو و ابرو زیاد است.

عصاره و مشتقات گیاه خرگوشک مثل روغن و تونیک، سرشار از کلسیم و ویتامین A و C، کروم و کبالت و منزیم و بسیاری مواد مغذی دیگر است که موجب پر پشتی موها می شود. موخوره را به شدت کم می کند و حالت خوبی به موها می دهد. می تواند چربی کف سر را تنطیم کند و شوره ی آن را درمان کند. برخی از ریزش های ابرو و موها به دلیل چربی و شوره ی کف سر می باشد. گیاه خرگوشک نه تنها عوارضی ندارد بلکه از ریزش مو و ابرو نیز پیشگیری هم می کند.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد برگ خرگوشک یا گل ماهور ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسامارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.


# خرید گیاه خرگوشک # خرید گل ماهور # درمان ریزش مو # گیاه قزل گون # گیاه علف خرگوش

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای برگ خرگوشک یا گل ماهور
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط