لاوندا

لاوندا یا اسطوخودوس فرانسوی اعلی

وزن : 50 گرم

قیمت برای شما : 65,000 تومان
قیمت : 78,000 تومان
  • طبع اسطوخودوس گرم و خشک است.

  • آرام بخش اعصاب و تقویت‌کننده‌ قوای جسمی، قلب و مغز است.

  • در درمان سردردهای با منشأ سردی مفید می‌باشد.

  • اسطوخودوس جاروی مغز است. ...

  • سبب رفع سردی و رطوبت مغز می‌شود.

  • مفرح و شادی آور است.

  • مانع عفونت اخلاط در بدن

  • از بین برنده سودای مغز است.

  • برای ضعف اعصاب مفید است.

  • برای درمان افسردگی اسطوخودوس مفید است.

  •  رفع بیخوابی

  • کاهش اضطراب

  • کاهش ریزش مو

  • عوارض جانبی شیمی درمانی

  • اگزما و خشکی پوست

  • تحلیل برنده اخلاط لزج در بدن است.

 دور از نور و رطوبت نگهداری شود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

لاوندا یا اسطوخودوس فرانسوی با نام علمی Lavandula stoechas   نام گیاه زیبایست که گل‌های کوچک خوشه‌ای آبی یا قرمز سیر تا بنفش دارد و ارتفاعش در حدود ۳۰ تا ۶۰ سانتیمتر است.گیاهی است از خانواده نعناسانان که برگ‌ها و قسمت سبز گیاه دارای اسانس روغنی فرار است.

و یکی از گیاهان دارویی خوش رایحه و معطر است که در طب سنتی خواص بسیاری بر آن شمرده اند. این گیاه دارویی به عنوان یک داروی شاخص در از بین بردن سودا مخصوصا سودای مغز است. اسطوخودوس یک واژه یونانی به معنای حافظ الارواح است.و در طب سنتی به جارو کننده مغز و سر از اخلاط فاسد مشهور است و از خواص اسطوخودوس برای مغز کمک به آرامش و تعادل و دفع فضولات به ویژه دفع خلط سودا از مغز است.

گل های اسطوخودوس فرانسوی سرشار از ویتامین آ، آهن و همچنین کلسیم و ترکیبات فنولیکی می باشد که می تواند تاثیرات عالی بر درمان بیماری های مختلف بدن داشته باشد.

کاهش سطح استرس، درمان بیماری ها و مشکلات معده، درمان بیماری های کبدی، درمان مشکلات قلب و عروق و کاهش بیماری های ناشی از کلسترول بالا و … تنها بخشی از خواص شگفت انگیز مصرف چای اسطوخودوس برای بدن است.

خواص اسطوخودوس فرانسوی برای معده، روده، سرفه

در منابع طب سنتی این چنین آمده است:

هر گاه هر روز مشتى اسطوخودوس را دم کرده با نبات بخورند دل و دماغ و بدن و احشاء و امعاء (روده ها) سرد مزاجها را قوت داده در تقویت قواى دماغى (مغزی) بی مانند میباشد. اگر گل های اسطوخودوس را پخته صاف کرده با شکر قوام آورده و شربت بکنند و روزى چند قاشق بفاصله بخورند امراض سینه از هر قبیل مانند سرفه و نزله بلغم را رفع نماید. نوشیدن اسطوخودوس بهمین صورت مقوى آلات بول (مثانه و مجاری ادراری) بوده تقویت معده و روده و امور شهوانى نماید و جهت سردى معده و بواسیر بغایت مفید میباشد. ضماد پخته او که بر محل درد ببندند درد مفاصل و نقرس را دور نماید. خوردن آن جهت گرم‏ مزاجها مضر و جهت رفع ضرر آن باید سکنجبین بنوشند.

خواص اسطوخودوس فرانسوی

کاهش اضطراب و استرس:

روش های زیادی برای استفاده از اسطوخودوس برای تسکین اضطراب و استرس وجود دارد. ترکیبات آلی طبیعی در این گیاه و گل های آن می تواند بسیار شگفت انگیز باشد. این مواد می توانند باعث تسکین بدن و ذهن شوند و اضطراب را کمتر کرده و خلق و خو را تعادل ببخشند. علاوه بر کاربردهای موضعی این گاه، شما می توانید از چای اسطوخودوس استفاده کنید.

درمان مشکلات خواب:

اگر به طور منظم با بی خوابی دست و پنجه نرم می کنید، آپنه خواب دارید یا الگوی خواب بی قرار را تجربه می کنید می توانید از اسطوخودوس استفاده کنید. گل های این گیاه را در آب داغ بریزید و سپس بنوشید. این موضوع می تواند خواب را تحریک کند. تاثیر گل های این گیاه بر روی سیستم عصبی اشکار است و می تواند به از بین رفتن افکار منفی نیز کمک کند.

کیفیت ضد التهابی:

هر فردی به دنبال یک روش قابل اعتماد برای آرام سازی بدن و ذهن خود است. اسطوخودوس می تواند این موارد را برای شما تامین کند. اگر گل های آن را به حمام خود اضافه کنید می توانید از ترکیبات ضد التهابی آن برای کاهش التهاب بهره مند شوید. خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی اسطوخودوس بسیار قوی است.

مراقبت از پوست:

یک روش اسان برای مراقبت از پوست استفاده از اسپری گل های اسطوخودوس است. زمانی که احساس می کنید پوستتان خشک شده یا تحریک پذیر است،کافیست کمی اسطوخودوس روی آن اسپری کنید و از اثر سریع آن لذت ببرید. این ماده می تواند برای شرایط مزمنی همچون پسوریازیس، اگزما و آکنه مفید باشد.

توانایی ضد عفونی کنندگی:

اگرچه بیشتر افراد از آن برای آرام سازی و کاربردهای آروماتیک استفاده می کنند اما اثرات آن برای ضد عفونی کردن عالی است. بیشتر افراد برگ های خرد شده آن را بر روی زخم اعمال می کنند.

مراقبت از مو:

اگر از ریزش مو یا شرایط دیگری که بر روی کیفیت موها اثر می گذارد رنج می برید، از شامپوی اسطوخودوس استفاده کنید. برخی از محصولات آرایشی طبیعی می توانند گران قیمت باشند. با اینحال می توانید گل های اسطوخودوس را خیس کنید و آن را بر روی مو اعمال نمایید. این گزینه نیز همانند شامپوی اسطوخودوس عمل می کند. چنین ترکیبی برای رشد فولیکول ها عالی است.

محافظت از سلامت قلب:

کیفیت آرام کنندگی اسطوخودوس که از ترکیبات طبیعی و آنتی اکسیدان های موجود در آن ناشی می شود می تواند با کاهش فشار خون و کم کردن فشار رگ های خونی، سلامت قلب را بهبود ببخشد. این موضوع باعث پیشگیری از مشکلات قلبی عروقی همچون سکته و حملات قلبی می شود.

رایحه درمانی (آروماتراپی) :

رایحه اسطوخودوس منجر به احساس سلامتی و آرامش در فرد شده، علاوه بر این در کاهش استرس، اضطراب و دردهای خفیف نیز نقش دارد. همچنین موجب تسکین دردهای ناشی از قاعدگی می شود.

کاهش علائم سرطان و افسردگی :

انجمن ملی سرطان آمریکا اعلام کرده است که رایحه درمانی با اسطوخودوس می‌تواند برخی علائم مربوط به شیمی درمانی را تقلیل دهد. همچنین لاوندا در درمان افسردگی نقش کمکی را ایفا می‌کند .

پیشگیری از مشکلات گوارشی:

پلی فنول هایی که در این گیاه یافت می شود اثرات زیادی بر روی بدن دارد. این ماده مانع از توسعه باکتری های مضر و تجمع گاز در روده می شود. این موضوع باعث تسکین ناراحتی های معده، کاهش نفخ و از بین رفتن درد و گرفتگی شکم می شود. جویدن برگ  یا دمنوش آن نیز می تواند موثر باشد.

این چای طعم مطلوبی دارد و البته به همراه عسل یا نبات بنوشید.

مقدار مجاز مصرف اسطوخودوس فرانسوی:

مقدار مجاز مصرف لاوندا در روز حدود ۲ الی ۳ گرم است و مصرف زیاد آن عوارضی مانند یبوست، خواب آلودگی و ضعف سیستم عصبی دارد.

نسخه درمانی برای غلبه سودا:

اگر دچار غلبه سودا هستید این ترکیب به احتمال بسیار زیاد شما را درمان خواهد کرد.

مواد تشکیل دهنده: ۸۴ گرم اسطوخودوس + ۲۸ گرم گشنیز خشک شده + ۲۱ گرم مرزنجوش + (هلیله کابلی، کندر، مصطکی) هر کدام ۱۲ گرم
روش مصرف: همه مواد بالا با هم اسیاب شده به حالت پودر دربیاید و هر شب ۸ گرم همراه آب خورده شود.

شربت لاوندا:

از دیگر خواص اسطوخودوس در طب سنتی درمان میگرن و سر درد است. شربتی وجود دارد به نام شربت اسطوخودوس که برای درمان انواع سر دردها و میگرن معجزه میکند. شربت لاوندا ترکیب خاصی دارد و تهیه آن در منزل کمی سخت است ولی میتوانید این شربت را از عطاریها تهیه بفرمایید.

برای سر درد با منشا سودا (یعنی سودای زیاد مخصوصا سودای مغز باعث سر درد شده است): ۲ قاشق غذاخوری شربت اسطوخودوس با عرق گل گاوزبان شب قبل از خواب میل شود.

برای سر درد با منشا سرد (یعنی سردی مزاج مخصوصا سردی مزاج مغز باعث سر درد شده است): ۲ قاشق غذاخوری این شربت را همراه با یک لیوان آب جوش شب قبل از خواب میل شود.

درمان بیخوابی:

رفع بیخوابی اسطوخودوس را با ریشه سنبل الطیب حدود ۱۵ دقیقه دم کرده و قبل از خواب بنوشید. این دمنوش به تنظیم خواب کمک می‌کند. افرادی که خواب خوبی ندارند با مصرف این گیاه خوابی عمیق را تجربه می‌کنند.

برای رفع بیخوابی ، اضطراب ، ریزش مو ، سردرد ، عوارض جانبی شیمی درمانی ، ترمیم آکنه ، درمان سوختگی ، رفع اگزما و خشکی پوست التیام زخم بهبود مسائل خلقی کاربرد دارد.

نحوه مصرف اسطوخودوس فرانسوی

گل های لاوندا را به صورت دمنوش میل کنید
این دمنوش یکی از بهترین دمنوش های گیاهی می باشد که می تواند خواص شگفت انگیزی برای روحیه و سلامت ما داشته باشد. این دمنوش برای کسانی که دنبال لاغری می باشند و همچنین کسانی که نیاز به کاهش اضطراب و افسردگی می باشد می تواند فوق العاده باشد.
برای تهیه این دمنوش 3 قاشق از این گیاه را به همراه یک برگ به لیمو درون توپک چای بریزید و سپس آب جوش را روی آن بریزید و قوری را بر روی یک حرارت غیر مستقیم به مدت 20 دقیقه قرار دهید. و سپس آن را با مقداری عسل نوش جان کنید.

بهترین زمان مصرف برای این دمنوش شب ها می باشد. از آنجایی که این گیاه هیچگونه کافئینی ندارد برای خواب شما هیچگونه مشکلی ایجاد نمی کند، بر خلاف چای و قهوه!


# Lavandula stoechas # درمان بیخوابی # خرید اسطوخودوس # دمنوش آرامبخش # خرید لاوندا

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای لاوندا یا اسطوخودوس فرانسوی اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط