ادویه

ادویه مخصوص قیمه 15 قلم اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 70,400 تومان
قیمت : 73,920 تومان
  • طبع ادویه قیمه گرم و خشک است.

  • ترکیب این ادویه از ادویه های قلم درجه یک بعد از سفارش مشتری اسیاب و بسته بندی می شود.

  • ادویه قیمه عرضه شده در فروشگاه ما یکی از ادویه های ترکیبی و مطابق با ذائقه هر ایرانی است.

  • از این ادویه برای طعم دار کردن  خورشت قیمه استفاده می شود.

  • این ادویه که مخلوطی از ادویه های مختلف آسیاب شده است با توجه به ذائقه ایرانی و طعم نهایی و مطلوب تهیه و تولید شده است. این ادویه که ترکیبی از دیگر طعم هاست، دارای طعمی عجیب و جالب است.

  • راز یک خورشت قیمه خوشمزه یک ادویه خوشمزه است. این محصول کیفیت بالایی داشته و در تولید آن از بهترین ادویه‌ها استفاده شده است. همچنین دارای عطر و طعم مناسبی بوده و می‌تواند خورشت قیمه را دلچسب‌تر کند. ادویه‌ هایی که در تهیه‌ی این محصول به‌کار رفته‌اند ترکیب منحصر به‌ فردی دارند که می‌توانند خورشت قیمه  را دارای طعمی متفاوت کنند.

❗️تمام ادویه ها باید در ظرف در بسته محکم نگهداری شود که رطوبت وارد ادویه نشود

 

 



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

ادویه کلید اساسی برای طعم دار کردن و عطر هر غذایی است. بدون ادویه حتی با وجود استفاده از گران ترین مواد غذایی هم نمی توان یک غذای خوشمزه تهیه کرد. یکی از چالش هایی که اکثر آشپزها با آن سروکله می زنند، انتخاب ادویه مخصوص هر غذا است تا بتوانند غذایی خوشمزه درست کنند. ادویه قیمه بادمجان از جمله چاشنی های خوش عطر و بویی است که میتوانید برای انواع خوراک از آن استفاده کنید.

عطر و طعم ادویه جات، به همراه خواص و فواید شگفت انگیز آنها، باعث شده است تا مردم بومی هر منطقه، بر اساس ویژگی های جغرافیایی و اقلیمی و مزاج بدن ساکنین منطقه خود، از ترکیب مخصوصی در تهیه خوراک خود استفاده کنند. برخی از انواع ادویه نیز، در پخت و تهیه اکثر غذاها به کار می روند. و شاید بسیاری از ما بدون آنکه بدانیم، همه روزه از انواع آن ها استفاده کرده و فواید آنها بهره مند می شویم.

قیمه یکی از غذاهای لذیذ و اصیل ایرانی است. این غذا در شهرهای مختلف ایران در انواع مختلفی مانند قیمه نثار، قیمه نخود، پیچاق قیمه، قیمه آذری، قیمه یزدی و … طبخ می‌شود. اما آنچه مهم است این است که قیمه یک دستور پخت داشته و قیمه اصیل همان خورشتی است که با لپه، گوشت، لیمو عمانی و خلال سیب زمینی پخته می‌شود.

پیش از هر چیز باید توجه داشته باشید که پخت یک قیمه لذیذ و خوشمزه بستگی به تجربه آشپز و فوت و فن های پخت آن دارد. همه افراد قیمه را تحت عنوان قیمه نذری می شناسند و آن را لذیذ ترین قیمه می‌دانند.

اما لازم است بدانید خوردن یکبار قیمه با سیب زمینی خلال و برنج دودی چنان لذتی دارد که طعمش برای همیشه در یادتان می‌ ماند.

با تمام این تفاسیر نباید از تاثیر زیاد ادویه‌ها در طعم و عطر غذاها غافل شد. چنانچه از ادویه درست و مناسب هر غذا و به میزان کافی استفاده شود، نتیجه بسیار لذیذ و خوش عطر و بویی به دست خواهد آمد.

به طور کلی قیمه دستور پخت ساده‌ای دارد . شما می‌توانید با رعایت نکات مهم غذایی لذیذ را داشته باشید. اما توجه داشته باشید که استفاده از ادویه قیمه مناسب می‌توان طعم و عطر این غذا را دو چندان کند.

ترکیبات ادویه مخصوص قیمه:

فلفل سیاه : 40 گرم
دارچین:: 90 گرم
زردچوبه: 250 گرم
هل سبز: 70 گرم
جوز بویا:2 عدد
پودر گل محمدی ‏ 50 گرم
گلرنگ: 30 گرم                                                                                 
تخم گشنیز:130 گرم                                                                         
پودر ریشه جوز یا خسرودار :60 گرم                                                       
هل باد:20 گرم                                                                               
پاپریکا :50 گرم                                                                           
فلفل دلمه سبز :20 گرم                                                                               
زنجبیل :10 گرم                                                                                       
میخک:2 گرم
بسباسه :5 گرم

نکته ای مهم در خصوص استفاده از ادویه مخصوص قیمه 

تمامی مواردی که ذکر شد، جز مهمترین موارد ادویه قیمه بودند. اما باید توجه داشته باشید استفاده از هر یک از این ادویه‌ها باید در اندازه مشخص و استاندارد باشد. چرا که زیاد شدن هر یک از این مقادیر باعث تغییر طعم قیمه و یا تلخ شدن آن می‌شود. همچنین چنانچه مقادیر هر یک از آن‌ها کمتر نیز شود، قیمه شما آن طعم اصلی و اصیل را نخواهد داشت.

آشنایی با طرز تهیه قیمه نذری

حال که با مواد تشکیل دهنده ادویه قیمه نذری آشنا شدید، خوب است تا با مراحل پخت آن نیز آشنا شوید. چرا که دانستن اصولی پخت هر غذا نقش بسیار بسیار مهمی در عطر و طعم آن دارد. در غیر این صورت چنانچه از بهترین ادویه ها نیز استفاده کنید اما باز هم به نتیجه مطلوب نخواهید رسید. اینکه هر غذایی را طبق مراحل و دستور پخت اصلی خود انجام دهید کلید طلایی داشتن غذایی لذیذ و خوش عطر و بو است. چرا که هر غذایی و خصوصا غذاهایی مانند قیمه تنها با رعایت نکات ریز و فوت و فن‌های مربوط به پخت لذیذ و خوش طعم می شوند. لذا در ادامه به بیان مراحل پخت قیمه نذری برای شما پرداخته ایم تا از این طریق بتوانید قیمه نذری را به بهترین صورت بپزید.مرحله یک

پیازهای خود را خُرد کرده و گوشت ‌ها را به صورت تکه ای برش دهید. پیاز را در قابلمه مورد نظر با کمی روغن تفت داده تا طلایی رنگ شوند.

مرحله دوم

گوشت های خورشتی را به پیازهای در حال تفت اضافه کنید. چربی اضافی گوشت را برای خوش‌طعم شدن غذا لازم است پس آن را از گوشت جدا نکنید. زمانی که گوشت ها تغییر رنگ دادند وقت اضافه کردن زردچوبه، فلفل سیاه و نمک فرا رسیده است.

مرحله سوم

در این مرحله باید لپه را اضافه کرده و تفت دهید. سپس رب گوجه ‌فرنگی را اضافه کنید.

نکته طلایی1:

همواره توجه داشته باشید که برای خورشت قیمه نذری مناسب ۱۰۰ نفر، باید به اندازه یک وجب دست کاملا باز روی مواد آب جوش اضافه کنید. در پایان پخت نیز باید میزان آب روی مواد به اندازه ۵ سانتی‌متر باشد.

نکته طلایی2:

چنانچه خورشت قیمه به‌ خوبی جا نیفتاده باشد، کفی که روی آن ایجاد شده به رنگ زرد است.

مرحله چهارم

همانطور که گفته شد زعفران یکی از مهمترین و اصلی ترین چاشنی‌های قیمه است. برای تاثیر بیشتر این چاشنی در قیمه مقداری از آن را هنگام پخت و بقیه آن را در انتهای پخت به همراه گلاب به قیمه نذری خود اضافه کنید. لیمو عمانی را نیز در پایان کار به خورشت قیمه بیفزایید. در نهایت سیب‌زمینی را پوست کنده، به صورت خلالی خرد کنید و بعد از سرخ کردن و در کنار خورشت قیمه لذیذ خود نوش جان کنید.

برای خرید ادویه مخصوص قیمه اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز تهیه ادویه مخصوص قیمه # خرید ادویه مخصوص قیمه # خواص مخصوص قیمه # خرید ادویه قیمه نذری # ترکیبات ادویه قیمه

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای ادویه مخصوص قیمه 15 قلم اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط