انواع شیرن کننده ها و مزایا و معایب انها
    


انواع شیرن کننده ها و مزایا و معایب انها

ساکارز ماده اولیه تشکیل دهنده تمام این شیرین کننده ها است، اما نوع کریستال‌های تشکیل دهنده تفاوت نبات با قند و شکر را آشکار می‌کند. شباهت و تفاوت این محصولات مشابه آب، یخ و بخار است.


نبات نوعی کانی شیرینی‌پزی است که از کریستال‌های نسبتا بزرگ قند به وجود می‌آید. این محصول ایرانی، جایگاه ویژه‌ای در طب سنتی دارد و از آن برای درمان سرد مزاجی استفاده می‌شود. نبات به طور سنتی برای مصارف مختلفی مانند عروسی استفاده می‌شود.

در واقع شیرینی در فرهنگ ایرانی به معنای زندگی شیرین است. از این رو نبات و قند، پایه ثابت سفره‌های عقد و عروسی است. مواردی که گفتیم فقط بخش کوچکی از هنرمندی‌های این محصول است. در ادامه با دکترتو همراه باشید تا تمامی خواص جادویی این محصول را به طور کامل بررسی کنیم.

نبات چیست؟
نبات به انگلیسی persian nabat، یک آب نبات زعفرانی ایرانی منحصر به فرد است که شما را به دنیایی از طعم و مزه می‌برد. این ماده غذایی ساخته شده از شکر کریستالیزه و غنی شده با طعم بی‌نظیر زعفران است. انواع مختلفی از این ماده غذایی شیرین وجود دارد.

تفاوت نبات با قند و شکر چیست؟
ساکارز ماده اولیه تشکیل دهنده تمام این محصولات است، اما نوع کریستال‌های تشکیل دهنده تفاوت نبات با قند و شکر را آشکار می‌کند. شباهت و تفاوت این محصولات مشابه آب، یخ و بخار است. تمامی این مواد از واحدهای سازنده یکسان تشکیل شده‌اند اما خواص متفاوتی دارند. نبات طبع گرمتری نسبت به قند و شکر دارد و از نظر طب سنتی برای درمان بیماری‌ها مناسب‌تر است.

طبع نبات از نظر طب سنتی گرم است یا سرد؟
طبع نبات گرم است، از این رو افراد سرد مزاج می‌توانند برای رفع سردی خود از آن استفاده کنند. البته توصیه می‌شود برای این منظور آن را به صورت نبات‌داغ مصرف کنید تا بیشترین اثربخشی حاصل شود.