عسل

عسل طبیعی

وزن : 1000 گرم

قیمت برای شما : 450,000 تومان
قیمت : 540,000 تومان
  • طبع عسل گرم و خشک است. 

  • جلوگیری از سرطان و بیماری های قلبی

  • کاهش زخم ها و سایر اختلالات دستگاه گوارش

  •  ضد باکتری، ضد قارچ

  •  عملکرد ورزشی را افزایش می دهد

  • تخریب گلو و سرفه را کاهش می دهد

  • پنج عنصر را متعادل می کند

  •  تنظیم قند خون

  •  زخم و سوختگی را بهبود می بخشد

  • پروبیوتیک

  •  تقویت سیستم ایمنی بدن.

دستور مصرف:

عسل در بیشتر دستورهای غذایی به عنوان جایگزین مناسبی برای شکر شناخته میشود. از آنجاییکه میزان شیرینی عسل از شکر بیشتر است به ازای هر یک پیمانه شکر باید نیم و یا یک سوم پیمانه عسل استفاده کنید. به علاوه درجه حرارت پخت را نیز تا 25 درجه فارنهایت کاهش دهید چرا که عسل رنگ غذاها را خیلی سریع تر به سمت قهوه ای متمایل میکند.



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

عسل طبیعی خوانسار یک شیرین کنده چسبناک است که به طور طبیعی توسط زنبورها برای تغذیه شخصی شان استفاده درست می شود. تهیه عسل از چرخش زنبورها به دور گل ها شروع می شود. آنها در همین حال شهد گل ها را در دهان خود جمع می کنند. شهد گل ها با آنزیم مخصوصی که در بزاق دهان زنبور وجود دارد، ترکیب شده و طی یک فرایند شیمیایی، تبدیل به عسل می شود. زنبورها، عسل را به داخل کندو می برند و آنرا درون حفره ها و دیواره های هر شبکه از کندو ذخیره می کنند. ارتعاشی که از بال زدن های آنها ایجاد می شود، کارتهویه را انجام می دهد و موجب می شود رطوبت بیش از اندازه آن از بین برود و آماده مصرف گردد.

عسل یک محصول غذایی مفید و یک اکسیر پر ارزش است که از قرنها پیش به عنوان عالیترین و مقوی ترین غذاها شناخته شده است. همچنین عسل به واسطه ویژگی های شفابخش خود به عنوان دارو در درمان اکثر بیماریها در بین تمام ملل کاربرد داشته است. عسل تنها غذایی است که استفاده از آن باعث نابودی چرخه طبیعت نمی شود.

چند ویژگی جالب عسل طبیعی خوانسار

1- جلوگیری از سرطان و بیماری های قلبی

این مورد شامل فلاونوئیدها، آنتی اکسیدان ها است که به کاهش خطر برخی از سرطان ها و بیماری های قلبی کمک می کند.

2- کاهش زخم ها و سایر اختلالات دستگاه گوارش

تحقیقات اخیر نشان می دهد که درمان با عسل ممکن است به اختلالاتی نظیر زخم و گاستروانتریت باکتری کمک کند.

3- ضد باکتری، ضد قارچ

پیتر مولان، مدیر بخش تحقیقات عسل در دانشگاه وایکیتو در نیوزیلند، گفت:” همه عسل ضد باکتری است، زیرا زنبورها آنزیمی را ایجاد می کنند که پراکسید هیدروژن را تولید می کند”.

4- عملکرد ورزشی را افزایش می دهد

ورزشکاران المپیک باستانی عسل و انجیر خشک را برای بهبود عملکرد خود می خوردند.  که در حفظ سطوح گلیکوژن و بهبود زمان بهبودی نسبت به شیرین کننده های دیگر برتر است.

5- تخریب گلو و سرفه را کاهش می دهد

عسل به بهبود سرفه کمک میکند. در مطالعه 105 کودک، که به آنها عسل دادند، در تخفیف سرفه شبانه و امکان خواب مناسب عملکرد بسیار مثبتی داشت.

6- پنج عنصر را متعادل می کند

این دارو در پزشکی آیورودا  در هند برای حداقل 4000 سال استفاده می کردن  و برای عدم تعادل مواد اولیه بدن مثبت تاثیر می گذارد. همچنین  در بهبود بینایی، کاهش وزن، ناتوانی جنسی درمان و انزال زودرس، اختلالات دستگاه ادراری، آسم برونش، اسهال، و تهوع مفید است.
هنگامی که عسل با سایر گیاهان دارویی مصرف شود، خواص دارویی آن  را افزایش می دهد و همچنین به آنها کمک می کند تا با بافت های عمیق تر روبرو شوند.

7- تنظیم قند خون

عسل حاوی قندهای ساده است، قندی که شبیه قند سفید یا شیرین کننده های مصنوعی نیست. ترکیب مناسب فروکتوز و گلوکز در قند عسل، به بدن کمک می کند تا سطح قند خون را تنظیم کند. برخی از انواع عسلها دارای شاخص کمبود هیپوگلیسمی هستند، بنابراین آنها قند خون را زیاد نمی کنند.

8- زخم و سوختگی را بهبود می بخشد

 عسل در بهبود زخم بسیار موفق است. کاربرد غیرخوراکی عسل به عنوان درمان معمولی با سولفادیازین نقره موثر است.  ترکیب قندهای ساده و طبیعت ضد باکتری عسل باعث ایجاد این اثر در عسل شده است.

9- پروبیوتیک

برخی از انواع عسل مقدار زیادی از باکتری های مثبت را در خود دارند. که شامل 6 گونه از لاکتوباسیل و 4 گونه بیفیدوباکتریوم است. این خاصیت ممکن است بسیاری از “خواص درمانی مرموز عسل” را توضیح دهد.

10- تقویت سیستم ایمنی بدن

 در عسل طبیعی، ماده ای به نام مانوکا برای تحریک تولید سلول های ایمنی وجود دارد.

روزانه یک قاشق عسل بدن را در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کند

مصرف روزانه یک قاشق عسل گردش خون در رگ ها را تسریع می بخشد و موجب تولید آنتی اکسیدانهای خاصی در بدن انسان می شود.

عسل برای افراد سالم، کسانیکه کلسترول بالا و دیابت نوع 2 دارند، مفید میباشد

عسل برای افراد سالم و کسانیکه دارای کلسترول بالا هستنند و یا اینکه دچار دیابت نوع دوم هستند،  یکی از مناسب ترین شیرین کننده ها برای تمام گروه های ذکر شده می باشد.

 بیمارانی که مبتلا به دیابت نوع دوم هستند، مصرف عسل طبیعی باعث کاهش قابل توجه قند خون در آنها می شود. بنابراین بهتر است کمی عسل را صبح ها در شیر، ظهرها در ماست و یا یعد از ظهر در چای خود مخلوط کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید. به نظر می رسد که مصرف یک قاشق عسل به طور روزانه، نیاز شما به مصرف داروهای مختلف را تا حد زیادی کاهش می دهد.

هر چند آداب غذایی جدید، مانند گذشته به خواص غذایی فوق العاده عسل اهمیت نمی دهد، اما نباید فراموش کرد که عسل حاوی مقادیر زیادی ویتامین B2 ، ویتامین B6 و آهن و منگنز می باشد.

انتخاب و نگهداری

می بایست عسل را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید و از ورود هوا به داخل آن جلوگیری نمایید. اگر عسل را در محلی خشک و خنک نگهداری کنید، می توانید برای زمان نامحدود از آن استفاده نمایید. دلیل این امر وجود مقدار زیادی شکر و PH اسیدی بالای در آن می باشد که از رشد هر گونه میکروارگانیسمی جلوگیری می نماید. اگر عسل را در محل سرد نگهداری کنید، غلیظ و سفت می شود و اگر آنرا در محل گرمی نگهداری کنید رنگ آن تیره شده و طعم اولیه خود را از دست می دهد.

نکاتی برای استفاده از عسل در غذاها

اگر عسل شما بلوری شود، باید آنرا به مدت 15 دقیقه داخل آب گرم قرار دهید؛ این کار به شما کمک می کند تا مجدداً آنرا به حالت اولیه خود دربیاورید. از قرار دادن عسل در مایکروفر خودداری کنید چرا که این کار منجر به افزایش هیدروکسی متیل فورفورال (HMF) می شود و این امر سبب برگشتن مزه عسل می شود. برای جلوگیری از چسبیدن عسل به پیمانه، از عسل رقیق استفاده کنید.

عسل در بیشتر دستورهای غذایی به عنوان جایگزین مناسبی برای شکر شناخته میشود. از آنجاییکه میزان شیرینی عسل از شکر بیشتر است به ازای هر یک پیمانه شکر باید نیم و یا یک سوم پیمانه عسل استفاده کنید. به علاوه درجه حرارت پخت را نیز تا 25 درجه فارنهایت کاهش دهید چرا که عسل رنگ غذاها را خیلی سریع تر به سمت قهوه ای متمایل میکند.

چند دستور مصرف ساده و سریع عسل طبیعی 

از عسل به عنوان جا شکری روی میز استفاده کرده و چای خود را با عسل شیرین کنید.

بر روی برش سیب از عسل و دارچین استفاده کنید.

برای شیرین کردن شیر خود می توانید به جای شکر از عسل استفاده کنید.

یک ساندویچ خوشمزه که برای هر سنی لذیذ می باشد مخلوطی از کره بادام زمینی یا بادام، عسل و موز می باشد.

در یک قابلمه با شعله ملایم، مقداری شیر سویا، عسل و شکلات تلخ سیاه را مخلوط کنید تا یک نوشیدنی شیر شکلات مغذی تهیه نمایید.

ارسال نظرات

محصولات مرتبط