کرم های گیاهی یا شیمیایی و دلایل انتخاب آن
    


کرم های گیاهی یا شیمیایی و دلایل انتخاب آن

کرم گیاهی یک نوع محصول مراقبت از پوست است که از ترکیبات گیاهی و عصاره‌های مختلف گیاهی تهیه می‌شود. این محصولات شامل انواع کرم گیاهی صورت و بدن هستند.


چرا از کرم های گیاهی استفاده کنیم؟
18 آذر 1400 fatemehaz توسط طب سنتی در:
آموزش ساخت کرم های گیاهی:
امروزه کرم های گیاهی کاربرد زیادی در صنعت زیبایی دارند؛ چرا که استفاده از لوازم آرایشی یکی از نیاز های روزانه ی جوامع و به خصوص خانم ‌ها شده است. ترویج استفاده از لوازم آرایشی به یک یا دو سال گذشته باز نمی گردد. بلکه افراد در سال‌ های دور و در قدیم نیز از لوازم آرایشی استفاده زیادی می‌ کردند. مصرف لوازم آرایشی باعث ایجاد زیبایی بیشتر و در نتیجه افزایش اعتماد به نفس خواهد شد. امروزه با بالا رفتن سطح آگاهی جوامع مردم و شناخت عوارض مواد آرایشی شیمیایی، کرم سازی گیاهی و استفاده از آن ها رواج پیدا کرده و افراد با گذراندن دوره ‌های آموزشی کرم سازی برای ساخت کرم های گیاهی اقدام می نمایند.

کرم سازی گیاهی:
با نمونه ی کوچکی از لوازم آرایش شروع می کنیم. اگر رژ لب را در نظر بگیرید؛ استفاده از آن هر ساله باعث وارد شدن مقدار زیادی سرب به بدن خانم ‌ها خواهد شد. آلودگی سرب در دراز مدت باعث افزایش پرخاشگری، کم شدن بهره ی هوشی، خستگی زودرس و یا کم خونی های مزمن خواهد شد. حتی در خانم های باردار استفاده از رژلب تأثیرات منفی بر روی سلامت جنین خواهد گذاشت. همانطور که مشاهده کردید، این تنها یک مورد کوچک استفاده از لوازم آرایشی می باشد.

آیا باید آرایش را کنار گذاشت؟
کنار گذاشتن آرایش، کاری دشوار و یا غیر ممکن می باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم به جای استفاده از لوازم آرایشی شیمیایی از لوازمی که بر پایه ی مواد گیاهی هستند، استفاده کنید. با این کار به تضمین سلامت خود پرداخته و مانند گذشته به ظاهر خود نیز اهمیت خواهید داد.

ساخت کرم گیاهی در منزل

لزوم استفاده از کرم گیاهی برای پوست:
مرطوب نگه داشتن پوست، جهت سلامت این ارگان مهم بدن امری ضروری و مهم به حساب می آید. بسیاری از افراد استفاده از کرم های مرطوب کننده را جهت تمایل به زیبایی می پندارند، اما استفاده از این کرم های گیاهی با کیفیتی مناسب، باعث خواهد شد که پوست در مقابل خشک شدن و خارش ایمن شده و در نتیجه باید در طول روز از کرم های مرطوب کننده گیاهی نیز استفاده کنید.

با توجه به دمای محیط و پوست، شما باید در طول روز مقدار زیادی از رطوبت از دست رفته ی بدن خود را تامین کنید. پیشنهاد می کنیم در طول روز از مرطوب کننده استفاده کنید تا باعث نرم و انعطاف پذیر شدن پوست گردد.

چرا از کرم های گیاهی استفاده کنیم؟
دلایل بسیار زیادی برای استفاده از کرم های گیاهی وجود دارد:

اول، با استفاده از مواد آرایشی و کرم گیاهی می توانید از پوست خود محافظت کنید:

پوست انسان، بزرگ ترین ارگان شناخته شده که در معرض خطرات بسیار زیادی قرار خواهد گرفت. استفاده روزانه از مواد شیمیایی باعث می ‌شود تا ۶۰ درصد مواد سمی که در لوازم آرایشی شیمیایی وجود دارند، جذب پوست خواهند شد. با جایگزین کردن مواد گیاهی و ارگانیک، احتمال آسیب و بروز بیماری‌ های مختلف را کم خواهید کرد.

دوم، حفاظت از محیط زیست:

در تولید کرم های غیر گیاهی از مواد شیمیایی استفاده می کنند؛ با استفاده از محصولات آرایشی که بر پایه ی مواد گیاهی و ارگانیک باشند، نیاز به تولید فرآورده‌ های نفتی کم تر از قبل خواهد شد. این روند و ادامه ی چرخه ی آن، باعث بالا رفتن سلامت بیشتر و حفظ سلامت محیط زیست خواهد شد. در نتیجه با محافظت از پوست خود، می توانیم از محیط زیست نیز محافظت کنیم.