بسفایج

بسفایج اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 102,000 تومان
قیمت : 107,100 تومان
  • طبع بسفایج گرم و خشک است
  • صفرابر قوی
  • برطرف کننده یبوست
  • محرک سیستم تنفسی و خلط آور
  • آرام بخش و اشتهاآور
  • تصفیه کننده خون و دفع کننده انگل های روده
  • ضد آسم و تسکین دهنده سرفه های مزمن
  • دفع کننده عفونت های کلیه، مثانه و…

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

گیاه دارویی بسفایج (Polypodium vulgare) با نام علمی (polypodium vulgar) در نواحی معتدل و مرطوب زمین مثلا در شمال ایران و در روی دیوارها و تخته سنگ ها می روید. ریشه ای است مایل به سیاهی و باریک و شبیه به هزار پا و گره دار و از هر گرهی ریشه های باریک برآمده و بهترین آن دارای طعم قرنفل و کلفت با کمی شیرینی و گس است. طبیعت آن گرم و خشک است. نام های دیگر بسفایج: بسپایک، ثاقب الحجر، اضراس الکلب، بسفایج، دارحماز، تشتیوان، کثیرالارجل، قمی، بنکارعلا، بولوخوریو، اشتران، سکی رغلا، پولیپود، پولوپودیون، اشتیوان و دارچماز می باشد.

گیاه بسفایج یکی از گیاهان دارویی بسیار پر خاصیت است که در درمان بسیاری از بیماری ها نقش بسزایی دارد. متخصصان طب سنتی سال هاست که از خواص دارویی گیاه بسفایج برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می کنند.

گیاه بسفایج با نام عمومی: polypody با نام های دیگری از قبیل ثاقب الحجر، اضراس‌الکلب، تشتیوان، کثیرالارجل،پولیپود، اشتیوان، دارچماز،بسپایچ، بسفایح،نام انگلیسی: polypody common ،نام عربی: بسبایج(basbayej)،نام فرانسوی: polypode vulgarize و نام آلمانی:Engelsuss نیز شناخته می شود .

ترکیبات موثره گیاه بسفایج شامل اسانس، تانن‌، قند، گیکوزیدی به نام پُلی‌پودین، گلی‌سریزین، مانیتول، پروتئین، نشاسته، اسیدهای چرب بوتیریک، سالیسیلات متیل (ضد درد موضعی)،ساپونین اوسلادین (مزه شیرین ریزوم) و املاح معدنی مانند پتاسیم، سدیم، کلسیم، منیزیم، منگنز، آلومینیوم، آهن و اسیدهای گیاهی  از قبیل اسید سیتریک، مالیک، کلروژنیک، کافئیک و و اسیدهای چرب پالمیتیک، اولئیک و لینولئیک می باشد.

بسفایج دارای ریشه ی بسیار شیرین، حاوی قند، تانن و روغن است. از این ماده به عنوان یک عامل شیرین کننده استفاده می شود. این ریشه در ابتدا بوی منحصر به فرد ، نسبتاً ناخوشایند و عطر و طعم شیرین دارد، اما می تواند به سرعت باعث تهوع شود. ریشه حاوی 5/15٪ ساکاروز و 4.2٪ گلوکز است.

خواص ریشه بسفایج

این گیاه به عنوان یک گیاه دارویی از زمان باستان در میان ملل مختلف مورد استفاده بوده است. دیوسکورید در قرن اول میلادی بسفایج را برای درمان ترک دست ها، زخم بین انگشتان و به عنوان خلط آور توصیه کرده است. در طب قدیم از بسفایج جهت درمان مشکلات تنفسی و به خصوص بهبود سرفه و همچنین در سرماخوردگی استفاده می کردند و در دارونامه های کشورهای مختلف حتی تا قرن بیستم ثبت شده و مصرف آن معمول بوده است.

از دیگر استفاده های آن در قدیم، می توان به درمان روماتیسم، به عنوان خلط آور و همچنین مسهل اشاره نمود. هندی های مقیم آمریکای شمالی ریشه بسفایج را برای کاهش سرفه های دردناک و گلو درد مصرف می کرده اند. حتی از ریزوم ها برای طعم دادن به غذاها نیز استفاده می شد.

روش مصرف بسفایج در درمان بیماری ها

جهت درمان بواسیر هر روز ریشه آن را با عناب دم کنید و آب صاف‏ کرده آن را بنوشید.

بسفایج را با هل قراب از هرکدام یک مثقال بجوشانید سپس آنرا صاف کرده و صبح ناشتا بنوشید رطوبت منجمده در معده را برطرف مى ‏سازد.

نوشیدن آب جوشانده بسفایج مخلوط با ماءالشعیر و یا آب و عسل براى تحلیل قولنج و نفخ شدید و دفع اخلاط بسیار نافع مى ‏باشد.

آن را با ریشه شیرین‏ بیان و انیسون دم کنید و آب صاف‏ شده آن را بنوشید. براى رفع سرفه و تنگى ‏نفس نافع است.

مغز فلوس سائیده شده یا ترنجبین را در آب دم‏کرده گیاه بسفایج مخلوط نموده و بنوشید. براى تحلیل باد و گاز بواسیر و تسکین درد معده مزمن و درمان صرع بسیار مجرب است.

تذکر:

استفاده از آن برای خانم های باردار توصیه نمی شود.

توجه:

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد بسفایج ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید بسفایج اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز استفاده بسفایج  # خرید بسفایج  # خواص بسفایج  # خرید آنلاین بسفایج  # خرید بسپایچ # Polypodium vulgare # polypodium vulgar

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بسفایج اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط