چوب

چوب شیرین بیان اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 27,800 تومان
قیمت : 29,190 تومان
  •  طبع چوب شیرین بیان گرم و تر  است.

  • جلوگیری از پوسیدگی دندان

  • جلوگیری از بیماری های قلبی و دیابت

  • کاهش وزن

  • افزایش قدرت تمرکز، سلامت مغز و اعصاب

  • درمان درد گلو و بیماری های تنفسی

  • درمان سرفه

  • درمان زخم های سرد مثل تاول‌ها دهانی

  • کمک به زنان برای رفع ناراحتی های اوایل دوران یائسگی

  • جلوگیری از سندرم تخمدان پلی کیستیک

  • درمان التهابات پوستی و اگزما

  • رفع بوی بد دهان

  • درمان فشار خون پایین

  • درمان انگل

  • کاهش ورم پروستات و سوزش های ادراری

  • درمان بواسیر

  • درمان لکه های سفید و زردی چشم

  • دور از نور و رطوبت نگهداری شود


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

شیرین بیان (Liquorice) گیاهی خودرو است که در فارسی به آن «مَهْک» گفته می‌شود.که ساقه زیر زمینی و ریشه آن مصرف دارویی دارد.شیرین بیان که به آن ریشه‌ی شیرین نیز می‌گویند، گیاهی چوبی و چندساله است که تا حدود ۱ تا ۲ متر رشد می‌کند. ریشه‌های بلند و پرچین شیرین بیان به‌صورت افقی و زیر زمین پخش می‌شوند.

 این گیاه بومی اروپا و آسیاست و در این مناطق در دسته‌ی علف‌ها طبقه‌بندی می‌شود. مصریان باستان عاشق ریشه‌ی شیرین بیان بودند. آنها از چای ریشه‌ی شیرین بیان به‌عنوان درمانی برای همه‌ی دردها استفاده می‌کردند. بعدها شیرین بیان وارد چین شد و به گیاه مهمی در طب سنتی چین تبدیل شد.

از پودر ریشه‌ی شیرین بیان بیشتر به‌عنوان شیرین‌کننده در آب‌نبات و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود. علاوه‌بر استفاده از شیرین بیان در خوراکی‌ها، این گیاه به‌دلیل خواص درمانی گوناگون خود و افزایش طول عمر و سلامتی از زمان‌های باستان مورد توجه قرار گرفته است.

پودر شیرین بیان دارای خواص بسیار زیادی است. از این گیاه در درمان خلط و التهاب سینه استفاده می شود. همچنین عصاره شیرین بیان می تواند دردهایی همچون روماتیسم یا دردهای عضلانی را بهبود بخشد. از دیرباز برای تقویت و درمان دردهای معده استفاده می شده است. بیماری های همچون ورم معده، زخم معده، نفخ، سکسکه و یا زخم اثنی عشر با پودر عصاره شیرین بیان بهبود می یابند.

ارزش غذایی چوب شیرین بیان

شیرین بیان منبع خوبی از انواع ویتامین B و ویتامین E و مواد معدنی از جمله پتاسیم و منیزیم است.

خواص چوب شیرین بیان

شیرین بیان برای بیماری‌های گوارشی، مراقبت از پوست و درمان افسردگی شناخته شده است اما خواص دیگری هم دارد.

 حفظ سلامت قلب 

آنتی اکسیدان‌های طبیعی موجود در عصاره شیرین بیان سلامت قلب را تضمین می‌کند و برای کنترل دیابت یک گزینه عالی است. این گیاه مانع از تشکیل پلاک در شریان های بدن می‌شود و از عروق قلب محافظت می‌کند.

 درمان آفت یا زخم‌های دهانی

زخم‌های آفتی مکرر و دردناک که به زخم‌های دهانی معروف‌اند، نیز با شیرین بیان بهبود می‌یابد. زخم‌های دهانی یا آفت‌ها زخم‌های غیرمسری کوچکی هستند که در بافت داخل دهان و روی لثه‌ها ایجاد می‌شوند. مطالعات نشان داده است که درمان آفت دهان با عصاره‌ی شیرین بیان منجر به بهبود قابل‌ توجهی در درد و التهاب در افراد شده است. مواد مفید موجود در شیرین بیان به تسریع بهبود این زخم‌ها کمک می‌کند و در تحریک مکانیسم دفاعی بدن مؤثر هستند.

 کمک به سلامت کبد

شیرین بیان حاوی «گلیسیریزین» است که با کاهش میزان سمّیت در درمان انواع بیماری های کبد مؤثر است و به تثبیت وضعیت عملکردی طبیعی کبد کمک می‌کند.

ضد التهاب مفاصل

شیرین بیان یک گیاه ضد التهاب است، در طب سنتی ثابت شده است که آرتریت روماتوئید را می‌توان با این داروی گیاهی درمان کرد. تحقیقات نشان داده است که شیرین بیان می‌تواند سطح پروتئین و سیتوکین ها و همچنین تورم مفاصل را کاهش دهد.

درمان سوزش سر دل و سوء هاضمه

ریشه شیرین بیان یک گیاه درمانی عالی برای درمان مشکلات گوارشی مانند سوزش سر دل، سوء هاضمه و ریفلاکس اسید است.

 مبارزه با ویروس‌ها

ریشه شیرین بیان یکی از قدیمی‌ترین گیاهان دارویی برای مبارزه با ویروس‌ها و دیگر کاربردهای درمانی بوده است.

 پیشگیری از پوسیدگی دندان

شیرین بیان برای پیشگیری از پوسیدگی دندان مناسب است. شیرین بیان حاوی دو ماده فعال به نام لیکوریکیدین و لیکوریوسفلاوان می‌باشد. این مواد برای حذف آنزیمی است باکتری‌ها برای محافظت از خود می‌سازند.

 تقویت سیستم ایمنی بدن

شیرین بیان موجب بهبود مکانیسم دفاعی بدن می‌شود. این گیاه در بالابردن سطح «اینترفرون» (interferon) نیز مؤثر است. «اینترفرون» عاملی ضدویروسی است که همراه با «اسید گلیسیریزیک»، فعالیت سلول‌های ایمنی بدن را تحریک می‌کند و به مقابله با ویروس‌ها و باکتری‌های عفونی مانند آنفولانزای A کمک می‌کند.

کمک به خوب خوابیدن

عصاره شیرین بیان می‌تواند به شما در خواب بهتر کمک کند. اگر از بی‌خوابی رنج می‌برید و الگوهای خواب در هم ریخته و یا مشکل رفتن به خواب دارید یک فنجان چای شیرین بیان می‌تواند به شما در بهبود خواب کمک کند.

 خواص شیرین بیان برای پوست و مو

شیرین بیان برای زیبایی پوست و موی یک انتخاب عالی است. می‌توانید از شیرین بیان به عنوان یک ضدآفتاب طبیعی استفاده کنید. همچنین این گیاه برای درمان اگزما و دیگر بیماری‌های پوستی موثر است.

ریشه شیرین بیان با کاهش ترشح چربی و جلوگیری از ایجاد شوره‌ی سر در حفظ موهای سالم مؤثر است. شیرین بیان به مهار افزایش هورمون «دی‌‌هیدروتستوسترون» کمک و رشد موها را تحریک می‌کند.

نحوه مصرف شیرین بیان

شیرین بیان را می‌توانید به روش‌های مختلفی مصرف کنید

مصرف به صورت شربت شیرین بیان

برای تهیه ی شربت شیرین بیان کافی است ریشه‌ی بدون پوست این گیاه را پودر کرده و با آب مخلوط کنید. سپس بجوشانید تا غلیظ شود.

تهیه‌ی دم کرده‌ی شیرین بیان

برای درست کردن دم کرده باید 50 گرم ریشه‌ی شیرین بیان بدون پوست را آسیاب کنید و در یک لیتر آب جوش بریزید. بگذارید به مدت 10 دقیقه دم بکشد.

جوشانده شیرین بیان

برای این منظور 50 گرم ریشه‌ی شیرین بیان بدون پوست را آسیاب کنید و در 100 گرم آب بریزید. بگذارید آنقدر بجوشد تا دو سوم آن باقی بماند.

جوشانده‌ی شیرین بیان برای معده درد

۱۰ گرم از ریشه‌ی تمیز شده‌ی شیرین بیان را با 10 گرم ریشه انار شیرین همراه با ۱ لیوان آب سرد به مدت ۱۵ دقیقه به صورت آهسته بگذارید بجوشد. سپس صاف کنید و به مدت 40 روز ناشتا میل کنید.

جوشانده شیرین بیان برای درمان نفخ، رفلاکس و ترشی معده

ریشه‌ی شیرین بیان را بکوبید. به میزان 2 قاشق سوپ خوری همراه با یک قاشق نعناع پودر شده، 1 قاشق بابونه و 1 قاشق زیره سبز مخلوط کنید. بعد از هر وعده غذا یک قاشق مرباخوری از این ترکیب را با 1 لیوان آب جوش به مدت 10 دقیقه دم کنید و به جای چای بنوشید.

استفاده از عرق شیرین بیان

عرق شیرین بیان طبع گرم و خشکی دارد. فقط کافی است برای آنژین 10 گرم شیرین بیان را در 250 سی سی آب سرد بریزید تا به جوش بیاید. بعد از 5 دقیقه بگذارید 12 ساعت بماند. سپس آن را صاف کرده و طی چند نوبت در شب و به مدت یک هفته میل کنید.

مقدار مصرف عرق شیرین بیان برای بزرگسالان، روزی 3 بار 1 فنجان، برای کودکان روزی 3 بار به میزان نصف فنجان میل شود.

 برای خرید چوب شیرین بیان به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز استفاده چوب شیرین بیان # خرید چوب شیرین بیانل # خواص چوب شیرین بیان # خرید آنلاین چوب شیرین بیان # Liquorice

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای چوب شیرین بیان اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط