فلوس

فلوس اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 39,600 تومان
قیمت : 41,580 تومان
  •  طبع فلوس گرم و تر  است.
  • مسهل صفرا، دافع اخلاط فاسد،ضد افسردگی،ضد صرع،ضد میگرن ،ضد بواسیر،ضد یبوست مزاج؛ تقویت کننده اعصاب،تقویت کننده قلب،تقویت کننده مجاری ادرار،تقویت کننده دستگاه تنفسی
  • یکی از بهترین داروها برای رفع یبوست می باشد زیرا مصرف آن عوارضی ندارد بنبراین حتی برای زنان حامله و اطفال مناسب است.
  • برای درد مفاصل و نقرس فلوس را به موضع دردبمالید
  • برای کلیه ها مفید است مخصوصا آنهایی که کلیه شان سنگ ساز است درصورت استفاده از آن مبتلا به سنگ کلیه نمی شوند
  • جوشانده پوست فلوس اسهال خونی را رفع می کند
  • نرم کننده سینه است
  • برای باز کردن گرفتگی روده و دل پیچه ، فلوس را مخلو ط با ریشه ختمی بکار ببرید .
  • برای معالجه دیفتری ، فلوس را با آبّ گشنیز مخلوط کرده و به بیمار بدهید تا غرغره کند .
  • دور از نور و رطوبت نگهداری شود

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

فلوس یا خیار شنبر یا خرنوب هندی که با نام علمی Cassia fistula در جهان شناخته می شود دارای خواص بسیار زیادی برای بدن می باشد ؛ از تیره ی فرعی گل ارغوان و از خانواده ی Leguminosae ، ارتفاع این درخت تا پانزده متر می رسد . این گیاه گل ملی کشور تایلند می باشد.

نام های دیگر گیاه فلوس ; سیال – لاتهی – چونتور – چیمکانی – چمکانی – خیار – شنبه – کردله ; املتاس – قسا – خیارزه – خیار شنبر – خرنوب هندی – خیار چنبر – کریال .

دمنوش گیاهی فلوس دارای خواص بسیار زیادی برای سلامتی می باشد . این دمنوش گیاهی از درخت فلوس که به دلیل داشتن گل های زرد رنگ و آویزان معروف به “درخت باران طلایی” است تهیه می شود. در طب سنتی از تفاله میوه ها ، برگ ، ریشه یا گلهای ، این درخت در درمان انواع بیماری ها استفاده می شود و بدن را در برابر بسیاری از عفونت های میکروبی محافظت می کند.

دمنوش گیاهی فلوس داری مقدار زیادی مواد فعال زیستی و خواص ضدالتهابی ، ضد خارش ، ضد حساسیت ، ضد یبوست می باشد و در درمان برخی از بیماری ها مانند سرماخوردگی ، ناراحتی های روده ای و پوستی ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، بهبود عملکرد قلب ، بهبود سریعتر زخم ها ، بهبود سوء هاضمه و نفخ مفید می باشد و همچنین بیماری دیابت را مدیریت و کنترل می کند.

خواص و فواید چای فلوس

چای فلوس از لحاظ طبعی دارای طبیعتی نسبتاً گرم و تَر می باشد و همانطور که گفتیم به طور قطع می توان گفت که بهترین داروی یبوست می باشد و از آنجایی که این دمنوش برای کودکان نیز بدون خطر می باشد می تواند برای رفع یبوست رایج در آنها بسیار مفید باشد.

فلوس یکی از گیاهان فوق العاده برای رفع التهاب های داخلی مانند ورم لوزه و گلو می باشد و دارای آنتی اکسیدان بسیار زیادی می باشد که می تواند از ابتلا انسان به بسیاری از بیماری های عفونی کمک کند.

این دمنوش همچنین برای کسانی که مبتلا به درد مفاصل می باشند نیز بسیار مفید می باشد و می توان از آن برای رفع ورم مفاصل استفاده کرد، برای اینکار می توانید با آغشته کردن یک پارچه تمیز به چای فلوس و قرار دادن آن بر روی مفاصل، از خواص و فواید بی نظیر آن بهره مند شوید.

تحقیقات و بررسی ها نشان می دهد که این چای گیاهی همچنین برای بیماری هایی نظیر نقرس، آرتروز و آسم نیز بسیار مفید می باشد.

فلوس همچنین جز دمنوش های مُدر به حساب می آید و می تواند برای کسانی که مشکلات ادراری دارند بسیار مفید باشد. علاوه بر این مورد این جوشانده برای ورم مثانه و کسانی که مشکلات کلیه ای و سنگ کلیه نیز دارند مناسب می باشد.

جوشانده پوست فلوس، اسهال خونی را رفع کرده و همچنین نرم کننده سینه و بازکننده گرفتگی های روده می باشد و دل پیچه را کاهش می دهد.

خواص درمانی تخم گیاه فلوس در طب سنتی

اگر ۲۰ تا ۶۰ گرم مغز آن با کمی روغن بادام شیرین خورده شود ، یبوست را برطرف می کند ; ملین سینه است ، دفع کننده ی فضولات و رطوبات زیادی در اطراف اعصاب است ; از بین برنده ی ورم های گرم دهان و حلق و احشا می باشد ; نرم کننده ی سینه و مسکن التهاب خون است .

هر چند ماه یک بار دوازده مثقال از پولک های مغز فلوس را نیم کوب کرده و بخیسانید و صبح ناشتا آب آن را بنوشید ; کار کیسه ی صفرا را تنظیم می کند .

دیگر خواص درمانی تخم فلوس ; مغز آن را با تمر هندی مخلوط کنید و بخورید ، مسهل صفرای سوخته است .

آن را با ترب بکوبید و بخورید ; مسهل بغلم است ‌.

مالیدن تخم فلوس به موضع ; درد برای تسکین درد مفاصل و نقرس و نرم کردن ورم ها مفید است .

اگر ۶۰ گرم از تخم فلوس را در نیم لیتر آب ده دقیقه بجوشانید و آب آن را بنوشید ; مسهل خوبی است .

اگر آن را مثل غبار نرم بسایید و با آب گشنیز مخلوط کنید و روزی چند بار در دهان بمالید. برفک و جوش های ( آفت ) دهان را مرتفع می کند ; اگر در گلو قرقره ، برای درمان حناق موثر است و آن را تحلیل می برد .

عوارض فلوس

این گیاه برای معده مضر است و چون به دیواره‌های روده می‌چسبد، منجر به دل‌درد می‌شود. پس بهتر است که آن را همراه با روغن بادام استفاده نمایید.

طرز تهیه دمنوش فلوس

20 گرم فلوس را درون صافی قوری بریزید. (توجه کنید که گفتیم خود فلوس یعنی غلاف کامل با دانه ها و پوسته چوبی) و سپس به اندازه 200 گرم آب جوش به آن اضافه می کنیم.

با قرار دادن درپوش و یا پارچه ای تمیز بر روی قوری به مدت 10 الی 15 دقیقه، دمنوش گیاهی خود را آماده کنید. می توان برای سرو کردن آن کمی عسل و آبلیمو نیز به آن اضافه کرد.

 برای خرید فلوس اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز استفاده فلوس # خرید رازک  # خواص فلوس # خرید آنلاین فلوس # خرید ریشه خیار شنبر  # خرید خرنوب هندی # Cassia fistula # دافع اخلاط فاسد

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای فلوس اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط