قهوه

قهوه ترک مانوین

وزن : 250 گرم

قیمت برای شما : 163,875 تومان
قیمت : 172,069 تومان
  • طبع قهوه سرد و خشک است
  •  قهوه می‌تواند انرژی شما را بالا ببرد و شما را هشیارتر کند
  • قهوه می‌تواند اثرات چربی‌ سوزی داشته باشد
  • کافئین می‌تواند عملکرد فیزیکی را به طور چشمگیری بهتر کند
  • در کافئین، مواد غذایی ضروری وجود دارد
  • کافئین خطر دیابت نوع 2 را پایین بیاورد
  • قهوه از شما در برابر بیماری آلزایمر و زوال عقل محافظت کند
  • کافئین خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را پایین بیاورد.
  • به نظر می‌رسد کافئین از کبد محافظت می‌کند.
  • قهوه ضد افسردگی و شادی‌آور است.
  • قهوه بافت ماهیچه‌ها را تقویت می‌کند.
  • قهوه‌خورها کمتر دچار برخی از انواع سرطان می‌شوند
  • قهوه منجر به بیماری‌های قلبی نمی‌شود و می‌تواند خطر سکته را کاهش دهد
  • قهوه می‌تواند سبب افزایش عمر شود  قهوه در رژیم غذایی غربی، بزرگترین منبع آنتی‌اکسیدان‌ها‌ محسوب می‌شود

دور از نور و رطوبت نگهداری شود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

بدون شک اولین نوشیدنی پر مصرف بعد از آب در دنیا قهوه است. به لطف مقادیر بالای آنتی اکسیدان و مواد مغذی مفید، به نظر می‌رسد قهوه یک نوشیدنی بسیار سالم است. مطالعات نشان می‌دهد که افراد قهوه خور کمتر دچار بیماری‌های جدی و خطرناک می‌شوند.

کافئین موجود در دانه‌های قهوه، چای، نوشابه و کاکائو پس از مصرف، به سرعت وارد جریان خون می‌شود و با فعال‌تر کردن سیستم مرکزی اعصاب، موجب افزایش هوشیاری به مدت حدود 15 دقیقه می‌شود. این تاثیر در برخی موارد حتی تا 6 ساعت می‌تواند، ادامه داشته باشد.

اما به نظر می‌رسد که کافئین قدری اعتیاد آور باشد چرا که سیستم عصبی در واکنش به مصرف آن، دچار حالت انتظار برای بروز اثر تحریک‌کنندگی می‌شود. رخدادی که موجب بالا رفتن دوپامین در مغز می‌شود که یک واکنش شیمیایی برای ایجاد احساس خوب در انسان است.

 بهترین و سالم‌ترین شکل مصرف قهوه نوشیدن آن به صورت خالص و تلخ است. اما اگر دوست دارید طعم قهوه‌تان متفاوت باشد، کمی دارچین به آن اضافه کنید. دارچین ادویه‌ای سرشار از آهن است که به ثابت نگه داشتن قند خون و کاهش سطح چربی بد کمک می کند. جوز هندی و هل هم انتخاب‌های ایده‌آل دیگر برای اضافه کردن به قهوه تلخ هستند. جوز‌هندی به سیستم گوارش کمک می‌کنند و هل خواص ضد‌سرطان و ضد‌افسردگی دارد یکی دیگر از افزودنی‌های مفید برای یک فنجان قهوه، پودر کاکائو شیرین نشده است که یک قاشق چای‌خوری از آن مملو از 9 درصد مصرف پیشنهادی روزانه زینک، منیزیوم، آهن و منگنز است. بهتر است به قهوه شکر و خامه اضافه نکنید تا یک نوشیدنی سالم و مفید میل کنید. با این‌همه اگر قهوه را به صورت تلخ دوست ندارید یک راه‌حل سالم دیگر برای شما داریم.

انواع مصلحات برای افراد سرد مزاج

دم کردن قهوه با زعفران، علاوه بر خواصی که برای سرد مزاجان دارد، طعم و رایحه قهوه را نیز دلپذیرتر می‌کند. طبع زعفران گرم است؛ از این رو مصرف آن طبع قهوه را متعادل می‌کند. برای این منظور در حین دم کردن قهوه مقداری زعفران به آن اضافه کنید.

استفاده از دارچین و زنجیبل در هنگام دم کردن قهوه ترک برای رفع و مصلح سازی سرد و خشکی قهوه بهتراست برای تهیه کردن قهوه با این سه ماده لازم است به این شکل عمل شود که در مرحله اول مخلوط زنجبیل، شیر و دارچین به تنهایی آماده شود و سپس به قهوه دم کشیده شده اضافه گردد.

یک کاپ شیر با مقدار لازم قاشق چای خوری زنجبیل و دارچین ترکیب کنید و بر روی گاز قرار دهید و آرام هم بزنید تا به مخلوط شما به دمای جوش برسد، سپس درجه حرارت را کم کنید و به مدت ۱۰ دقیقه مخلوط را بر روی یک حرارت ملایم آرام هم بزنید.

پس از مخلوط، شیر، دارچین و زنجبیل کافیست پس از دم کردن قهوه و ریختن آن درون یک فنجان به اندازه نصف قاشق چای خوری از ترکیب خود به آن اضافه کنید و مشکل طبع قهوه و سرد بودن آن را رفع کنید.

با چند قطره گلاب اصل شما می توانید طعم و مزه قهوه را بسیار لذیذ نمود و از طرفی سرد و خشک بودن طبع قهوه را به گرمی سوق داد و افراد سرد مزاج هم دچار مشکل نخواهند شد.

استویا یا گیاه «شکر‌برگ» (stevia) یک جایگزین خوب و بدون کالری برای شکرهای تصفیه شده است.

عصاره خالص شکر‌برگ تا 300 برابر شیرین‌تر از شکر معمولی است، و سبب می‌شود که افراد برای شیرین کردن یک فنجان قهوه از مقدار خیلی کم از آن استفاده کنند.  

بهتر است یک فنجان قهوه را در حوالی ساعت 10 صبح میل کنید و یک فنجان دیگر را هم در فاصله 2 تا 5 بعدازظهر بنوشید.

قهوه ترک

قهوه ترک نوعی از سرو قهوه میباشد که درجه پودر کردن قهوه و سرو آن متفاوت با قهوه اسپرسو و فرانسه است. در این قهوه از دانه قهوه برشته و کاملا پودرشده استفاده میشود.

برای تهیه قهوه ترک به ازای هر نفر یک قاشق مربا خوری سر پر و یک فنجان آب سرد استفاده میشود، این مواد در قهوه جوش که در زبان ترکی ایبریک یا جذوه گفته میشود ریخته میشود.

طرز تهیه قهوه ترک:

ابتدا پودر قهوه ، آب و در صورت تمایل شکر را داخل قهوه جوش بریزید و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. قهوه جوش را روی حرارت ملایم قرار داده و بعد از اینکه شروع به حباب  کرد آن حباب ها را از قهوه جوش بردارید و داخل فنجانی که قرار است قهوه را در آن سرو کنید بریزید. بعد از اینکه روی قهوه کف سفید رنگ جمع شد شعله را خاموش کرده و قهوه جوش را از روی گاز بردارید. اجازه ندهید قهوه بجوشد و قبل از جوشیدن آن را از روی حرارت بردارید چون جوشیدن قهوه موجب تلخ شدن آن میشود. قهوه را به آرامی داخل فنجان بریزید تا کف آن از بین نرود، بعد از اینکه مواد قهوه ته‌نشین شد آن را سرو نمایید.

نکات مهم در تهیه قهوه ترک:

میزان شکر به ذائقه شما بستگی دارد، اگر قهوه کم شیرین را می پسندید 1 قاشق چایخوری شکر کافی است. اما اگر قهوه با شیرینی معمولی میخواهید 2 ق چ شکر و در صورتی که قهوه خیلی شیرین می خورند 3 ق چ شکر به آن اضافه نمایید.

مدت زمان تقریبی برای تهیه قهوه ترک 7 تا 10 دقیقه میباشد، تمام وقت را بالای سر قهوه بایستید و با حوصله و دقت آن را تهیه کنید تا یک قهوه خوشمزه و با کیفیت داشته باشید.و حتما با شعله ملایم درست کنید.

قهوه را هرگز نجوشانید چون باعث تلخ شدن آن میشود، قهوه را قبل از جوشیدن و در آستانه نقطه جوش از روی حرارت بردارید.

سپس قهوه را خیلی آرام داخل فنجان بریزید تا کف سفید رنگ روی آن باقی بماند و ظاهر قهوه زیباتر شود.

برای تهیه قهوه ترک به ازی هر نفر 2 قاشق چایخوری پر پودر قهوه و یک فنجان آب با دمای معمولی نیاز است.

 برای خرید دان قهوه ترک مانوین به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز تهیه قهوه # خرید دان قهوه دارک # خواص دان قهوه دارک # خرید آنلاین قهوه # coffee bean # خرید نوشیدنی کافئین دار # خرید قهوه ترک # خرید قهوه اسپرسو # خرید قهوه فرانسوی

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای قهوه ترک مانوین
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط