زعفران

زعفران دختر پیچ گناباد یک مثقالی

وزن : 5 گرم

قیمت برای شما : 498,499 تومان
قیمت : 523,425 تومان
  • طبع زعفران گرم و خشک است.

  • ضد افسردگی

  • کاهش درد

  • جلوگیری از ریزش مو

  • بهبود سلامت تنفسی

  • بهبود سلامت قلبی

  • بهبود سلامت روانی

  • بهبود سلامت پوستی

  • تقویت سیستم گوارشی

  • افزایش هوش

  • برای درمان فشار خون و قند خون نیز موثر واقع شده است.

  • همچنین زنانی که از بی نظمی قاعدگی رنج می‌برند و یا قاعدگی‌های دردناک دارند با مصرف به موقع زعفران می‌توانند بهبود یابند.

  • بیماری دیابت با مصرف این گیاه قابل کنترل و پیش گیری است.

  • درمان نقرس

  • زعفران کمک می‌کند تا زندگی جنسی آقایان بهبود یابد.

  • افرادی که دچار سردی معده و شکم درد می‌شوند با مصرف زعفران این عارضه را دفع کنند.

  • بدن با مصرف زیاد غذای سرد، نیاز به تعدیل دارد که زعفران این کار را به خوبی انجام می‌دهد.سردی ممکن است با کهیر خود را نشان دهد که زعفران به درمان آن کمک می‌کند.

  • اختلال خواب، اختلال ادراری و اختلالات حافظه با کمک این گیاه خوش رنگ و خوش عطر قابل رفع است.

  • این گیاه با طبع گرم و خشک بهترین سم زدا است .

  • برای درمان ام اس یک درمان ساده وجود دارد و آن هم زعفران درمانی است.

  • به بهبود متابولیسم کمک می‌کند و منجر به افزایش سوخت و ساز و لاغری می‌شود.

  • دستورالعمل دم کردن زعفران با یخمراحل اولیه درست مثل دم کردن زعفران با آب جوش است یعنی باید ابتدا زعفران را خوب کوبیده و پودر کنید.حالا به جای استفاده از آب داغ به چند قالب یخ نیاز دارید، تکه های کوچک یخ را در ظرفی که پودر زعفران را ریخته اید (ظرف باید شیشه ای باشد ) بریزید.در این مرحله دیگر کار شما تمام است حالا اجازه دهید یخ ها در دمای محیط ذوب شوند؛ درست همان روندی که باعث رنگ دهی بهتر و کامل زعفران می شود.جالب است بدانید که تجربه افرادی که از این روش برای دم کردن زعفران استفاده کرده اند ثابت کرده است که روش دم کردن زعفران با یخ موجب هم خوشبو تر و هم خوشرنگ تر شدن دم کرده زعفران دم شده با روش سنتی آب جوش است.

❗️زعفران باید در ظرف در بسته محکم فلزی یا شیشه ای نگهداری شود که رطوبت وارد آن نشود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

زعفران (saffron)  بخاطر عطر و رنگش به عنوان چاشنی و ادویه‌ در آشپزی استفاده میشود. و جزو گرانترین ادویه‌های جهان است که بعنوان طلای سرخ نیز شناخته مشهوراست.

و یک چاشنی و رنگ دهنده با ارزشی می باشد که بو و عطر بی نظیری دارد و برای درمان برخی از بیماری ها مفید است.
طعم زعفران وجود دو ماده‌ی کروسین و سافرانال در زعفران به آن خاصیت دارویی میدهد وجود ماده ای به نام کروسین در زعفران علت رنگین بودن آن است. وجود اسانس بی رنگ تروپن دار و یک ترکیب اکسیژن دار و همراه با سینئول به نام سافرانال به آن عطر و رنگ می دهد.

طلای سرخ  به مواد غذایی عطر و رنگ مخصوص می دهد و به همین جهت از آن در صنایع غذایی مانند سوسیس سازی، در شیرینی سازی مانند تهیه پودرهای کیک، در داروسازی مانند داروهای ضد افسردگی، در نساجی مانند رنگ کردن پارچه های ابریشمی، در تولید غیر الکلی بعنوان طعم دهنده طبیعی و در صنایع لبنی وغیره استفاده می شود.

زعفران دختر پیچ چیست؟

زعفران دسته یکی از انواع زعفران و نیز از اصلی‌ترین نوع آن است و این نوع زعفران نوع اورجینال زعفران است که کمترین دخالت عوامل انسانی در آن وجود دارد.و در واقع رشته کامل زعفران است.

بدون جداسازی بخش خاصی از رشته زعفران و با کنار هم چیده شدن و خشک شدن رشته کامل زعفران (شامل کلاله و خامه) به‌دست می‌آید. به‌طور معمول طول بخش خامه در حدود 5 تا 7 میلیمتر بوده و در صورتی‌که زعفران از کیفیت مناسبی برخوردار باشد طول بخش کلاله از آن بیشتر خواهد بود.

ویژگی‌های ظاهری زعفران دخترپیچ

این نوع زعفران تمامی خواص زعفران را یکجا دارد
عطر و بوی فوق العاده این نوع زعفران
قیمت زعفران دخترپیچ نسبت به سایر انواع زعفران کمتر و ارزانتر است به همین دلیل به آن ارزانترین نوع زعفران می گویند.

طبع زعفران نگین

طبیعت زعفران گرم و خشک است. زعفران غنی از آنتی اکسیدان هایی مانند کاروتنوئیدها، سافرانال، کروکین، کروکتین، پیکرکروکین، فوکوس و کروک، ویتامین A، تیامین، ریبوفلاوین، فولات، مس، پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن، سلنیوم، روی و منیزیم می باشد.

ارزش غذایی زعفران

گیاه زعفران دارای خواص متعدد برای سلامتی است. برخی از مهمترین خواص و مزایای زعفران، آرام بخش، اشتها آور، توانایی بهبود سلامت تنفس، بهینه سازی سیستم گوارش،کاهش درد، بهبود الگوهای خواب، کاهش خونریزی، تقویت سلامت قلب، افزایش گردش خون، پیشگیری از دیابت،پیش انداختن قاعدگی،رفع کم خونی تقویت استخوان ها و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن است. این ماده غذایی معروف به طلای سرخ موجب کاهش چربی و کلسترول خون و فشار خون می شود و حافظه را تقویت می کند.

علاوه بر این در زعفران مواد معدنی و ویتامین‌های فراوان وجود دارد که برای سلامتی انسان ضروری است.

هرچند مردم اغلب به ادویه‌هایی مانند زعفران به عنوان طعم دهنده مواد غذایی نگاه می‌کنند، اما این ادویه‌ دارای مقدار بسیار مواد مغذی ویژه با خواص فراوان است که یکی از خاصیت زعفران افزایش ایمنی بدن می‌باشد.

زعفران مقداری ویتامین C یا اسید اسکوربیک دارد که برای سلامتی انسان مهم است. و این ویتامین زعفران روند تولید گلبول‌های سفید خون را افزایش می‌دهد که موجب تقویت سیستم دفاعی و ایمنی بدن می‌گردد.

علاوه بر آن مصرف زعفران و دمنوش آن تاثیر بسیار فراوان و معجزه آسا در آرام بخشی و درمان افسردگی دارد.

نگهداری از زعفران

با توجه به قیمت بالای آن، بعد از خرید بهتراست بدانیم که چطور زعفران رانگهداری کنیم. باید آن دور از نور و رطوبت نگهداری کرد این گیاه را درظروف شیشه ای یا فلزی دربسته نگهداری نمایید. توجه داشته باشید اسانس آن قابل تبخیر شدن است، بنابر این درب ظرف را ببندید درصورت باز ماندن درب ظرف اثرات داروئی و کیفیت آن کاهش می یابد.

نحوه مصرف زعفران و محدودیت های آن

مهم‌ترین نکته‌ای که برای مصرف زعفران میتوان به آن اشاره کرد اصل بودن زعفران است. تقلب در زعفران بخاطر سود بیشتر با افزودن ناخالصی به زعفران اصل همراه است.

در کنار تمام مزیت‌هایی که زعفران دارد ، کمی در مورد محدودیت مصرف آن نیز بدانید تا با مصرف افراطی آن غافلگیر نشوید.

برای مصرف زعفران نباید افراط کرد چرا که مسموم شدن و حتی مرگ در پی دارد.
استفاده بیش از حد (بالاتر از ۵۰ میلی گرم) موجب افزایش گرمی بدن شود و برخی از غدد داخلی بدن مثل کبد را در گیر کند.
مصرف آن برای زنان باردار با شرایط خاص توصیه شده است.
و مصرف بیش از حد این گیاه می‌تواند موجب سقط جنین در ماه‌های اولیه بارداری شود.

مصرف زعفران

مصرف سه گرم زعفران برای هر نفر در ماه بسیار سالم و سودمند می باشد. و مصرف بیش از 5 گرم آن برای هر نفر در ماه مضر می باشد. اما مصرف 5 گرم در یک وعده غذائی می تواند منجر به مرگ انسان گردد.ونیز باعث عوارضی همچون سرگیجه ، احساس تهوع و کاهش تعداد ضربان قلب انسان گردد.

برای خرید زعفران دختر پیچ اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# موارد استفاده زعفران # خرید زعفران نگین # خواص زعفران # خرید پودر زعفران # saffron # خرید زعفران شکسته # خرید زعفران دختر پیچ

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای زعفران دختر پیچ گناباد یک مثقالی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط