ارده

ارده کنجد خالص و طبیعی

وزن : 1000 گرم

قیمت برای شما : 200,000 تومان
قیمت : 240,000 تومان
  • طبع ارده کنجد گرم و تر است.

  •  سرشار از چربی‌های سالم و آمینو اسیدها

  • منبعی عالی برای ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری

  • کمک به تنظیم فشار خون و کلسترول

  • کمک به متعادل کردن هورمون‌ها (به ویژه در زنان یائسه)

  • سلامت قلب

  • ضد التهاب طبیعی

  • سرطان

  • لاغری و کاهش وزن

  • منبع ویتامین ها و مواد معدنی

  • منبع غنی آنتی اکسیدان ها

  • ضد باکتری طبیعی

  • جوان سازی پوست صورت

  • بهبود عملکرد کبد و کلیه

دستور مصرف:

ارده را با مواد شیرینی مثل عسل، شیره انگور، خرما یا نبات و حتی مربا مصرف می‌کنند.



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

ارده با نام علمی Tahini را از کنجد پوست گرفته شده و کمی حرارت دیده به دست می‌آورند. در واقع دانه‌های کنجد را بعد از حرارت دادن و پوست گرفتن، می‌کوبند تا کاملا له و یکدست شوند.

ارده طبیعی که از دانه‌های تفت داده شده و کوبیده کنجد به دست می‌آید، تمام خواص دانه کنجد را دارد و در مواردی خواص آن نسبت به خود کنجد قوی‌تر است.

در نتیجه مایعی با بافت صاف و نرم به دست می‌آید که روغنی است. طعم آن کاملا شبیه طعم کنجد است و به مقدار خیلی کمی رو به تلخی می‌رود.

ارده طبیعی گرم و تر بوده و برای اصلاح طبع افراد سرد مزاج بسیار مفید است. خاصیت اصلی آن، انرژی‌زا بودن آنهاست و برای فصل زمستان که بدن به انرژی بیشتری برای گرم کردن خود احتیاج دارد، بهترین غذا محسوب می‌شوند. همچنین از دیگر فواید آن ، کاهش کلسترول بد خون و تامین کلسیم بدن است. به دلیل تحرک بالای کودکان، مصرف آن در وعده صبحانه، علاوه بر رساندن انرژی لازم به آنها، باعث تقویت حافظه‌شان هم می‌شود. همچنین برای رفع بیماری‌های رحم توصیه می‌شود.

ارده نرم کننده سفتی‌ها و ورم‌های سفت داخلی است و دمل‌ها را نیز نرم می‌کند. از فواید آن استحکام و سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها می‌باشد. در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی بسیار موثر است. مصرف میزان متناسب و متعادلی از آن در طول هفته و ماه به افزایش سطح چربی خوب خون یا همان HDL کمک می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های فراوان موجود در دانه‌ کنجد و فراورده‌های آن، می‌توانند عاملی برای پیشگیری از سرطان در بدن محسوب شوند.

مصرف آن باعث افزایش تولید کلاژن و بهبود الاستیسیته پوست می شود و این امر موجب برطرف شدن چین و چروک صورت و درنتیجه جوان سازی آن می شود.

خواص درمانی ارده  عبارتند از :

انرژی زا :

خاصیت اصلی ارده ، انرژی زا بودن آن است و برای فصل زمستان که بدن به انرژی بیشتری برای گرم کردن خود احتیاج دارد، بهترین غذا محسوب می شود. همچنین برای ورزشکاران , کودکان کم وزن و بی اشتها , افراد لاغر و افراد مسن, ماده غذایی بسیار مقوی به شمار می آید.

کاهش چربی خون :

مصرف میزان متناسب و متعادلی از ارده در طول هفته و ماه سبب کاهش کلسترول بد خون و افزایش سطح چربی خوب خون یا همان HDL می شود.

تامین کلسیم :

ارده منبع بسیار خوبی برای تامین کلسیم بدن است وسبب استحکام و سلامت استخوان ها و دندان ها می شود.

ملین :

مصرف ارده سبب نرم شدن و تسهیل کار روده ها می شود و از این رو از یبوست پیشگیری می کند.

پیشگیری از سرطان :

در دانه کنجد و مواد غذایی حاصل از آن آنتی اکسیدان های فراوان موجود است که وجود این آنتی اکسیدان ها از بروز سرطان در بدن پیشگیری می کند.

بیماری های رحم :

ارده به لحاظ مواد مغذی که در خود دارد مانند انواع ویتامین ها ، اسید فولیک، کلسیم، منیزیم ، فسفر،آهن،روی، پتاسیم و منگنز به درمان و پیشگیری بیماری های رحم در بانوان کمک شایانی می کند.

رفع کم خونی :

مصرف ارده به همراه شیره انگور به ویژه برای افرادی که مبتلا به کم خونی هستند بسیار مفید خواهد بود.

درد استخوان و مفاصل :

ارده به دلیل تامین کلسیم مورد نیاز استخوان ها و نیز طبع گرم آن موجب تسکین درد مفاصل و استخوان ها می گردد.

تقویت نیروی جنسی :

مصرف ارده در افراد سرد مزاج برای تقویت میل و قوای جنسی موثر بوده و در افراد گرم مزاج باعث افزایش قوای جنسی می شود.

ارده و لاغری :

مصرف ارده در سردمزاجان سبب کاهش وزن و لاغری آنها خواهد شد زیرا خوردن یک تا دو قاشق ارده پیش از وعده غذایی اشتها را کم می کند و باعث می شود که فرد غذای کمتری بخورد و لاغرتر شود.

نکته :

ارده کنجد بسیار انرژی زا می باشد و در صورت مصرف بیش از حد و عدم تحرک سبب چاقی و اضافه وزن خواهد شد. میزان استفاده از این ماده مغذی 1 تا 2 قاشق غذا خوری به ویژه در وعده صبحانه می باشد.

ارده که نام دیگرش طحینه است به تنهایی به عنوان چاشنی در بعضی غذاها به کار می‌رود. ولی اغلب به صورت مخلوط با شیره انگور یا عسل مصرف می‌شود یا به عنوان بخش اصلی حلوا ارده، بابا غنوج و حمص مورد استفاده قرار می‌گیرد.ا

ارده را با چی بخوریم؟

ارده حتی به تنهایی یک ماده غذایی کامل است که می‌توانید در هر وعده غذایی به خصوص صبحانه از خوردنش لذت ببرید و هم‌زمان بدن خود را با خوردن یک ماده مفید غذایی خوشحال کنید. ایرانی‌ها از قدیم ارده را با مواد شیرینی مثل عسل، شیره انگور، خرما یا نبات و حتی مربا ترکیب و با نان سنگک مصرف می‌کردند.

البته ارده نسبتا غذایی پرکالری محسوب می‌شود و شما را تا چندین ساعت سیر نگه می‌دارد. هر ۱۰۰ گرم ارده ۵۹۵ کیلوکالری انرژی دارد که در ترکیب با شیره یا عسل بیشتر هم می‌شود. با این حال از کالری ارده نترسید، اگر به اندازه و متناسب با میزان تحرک روزانه‌تان مصرف کنید، باعث چاقی و اضافه وزن نمی‌شود.

خواص ارده و عسل در طب سنتی

با ورود به فصل زمستان افرادی که مزاج بلغم یعنی طبع سرد و تر دارند، بیشتر از بقیه احساس سرما می‌کنند. این افراد باید در فصول سرد سال از مواد غذایی گرم مثل ارده، عسل و شیره استفاده کنند تا ناراحتی‌های ناشی از سرد مزاجی در بدن‌شان کمتر بروز پیدا کند. بقیه طبایع هم می‌توانند با رعایت تعادل از منافع این خوراکی پرفایده بهره‌مند شوند.

ارده کنجد اگر با عسل مصرف شود، باعث تقویت نیروی جنسی و عملکرد جنسی بهتر می‌شود. باعث نرم شدن دمل‌ها و زخم‌های چرکی، تسکین استخوان درد و دردهای عضلانی و مفاصل است.

ارده و عسل برای درمان اختلالات کبد و کلیه و تقویت سیستم ایمنی بدن دارویی شگفت‌انگیز است و برای بالا بردن قدرت یادگیری و تقویت حافظه کودکان کاربرد دارد.

ارده همچنین ملین طبع است و ممکن است باعت بهبود عملکرد روده‌های شما شود. از طرف دیگر آنتی‌اکسیدان فراوانی که در دانه‌های کنجد وجود دارد، ارده را به یک خوراکی ضد سرطان تبدیل کرده است.

مزاج ارده گرم و تر است و مصلح آن عسل یا سرکه است. یادتان باشد که موقع مصرف این خوراکی خوشمزه، مثل هر غذای خوش‌طعم دیگری جانب تعادل را رعایت کنید تا بتوانید از خصوصیات مثبت آن، بیشترین بهره را ببرید.

به یاد داشته باشید مصرف این خوشمزه ی دوست داشتنی بیشتر در فصول سرد سال توصیه میشود.

شرایط نگهداری ارده و شیره

ارده و شیره سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده است پس باید آن را در جای خشک، خنک و دور از نور آفتاب نگهداری کنید زیرا اگر در معرض هوای گرم و نور قرار بگیرند، چربی هایشان اکسید می شود و روغن به اصطلاح فاسد می شود.در جای خشک و خنک و جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید آنها در معرض گرما و نور باعث اکسید شدن چربی های مفید موجود در آنها می شود. تقریبا می توان گفت مصرف این نوع ارده و روغن کنجد دیگر بی فایده می شود و خواصی برای بدن ندارند. پس به این نتیجه می رسیم که محصولات کنجدی باید در محلی خشک و خنک و دور از نور خورشید نگهداری شوند.


# Tahini  # خرید ارده طبیعی # خواص ارده  

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای ارده کنجد خالص و طبیعی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط