ادویه

ادویه قیمه نثار 7 قلم اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 68,200 تومان
قیمت : 71,610 تومان
  • طبع ادویه قیمه نثار گرم و خشک است.

  • ترکیب این ادویه از ادویه های قلم درجه یک بعد از سفارش مشتری اسیاب و بسته بندی می شود.

  • تعدیل طبع غذا

  • جلوگیری از فراموشی

  • کمک به چربی سوزی

  • بهتر کردن عطر غذا

  • ادویه ادویه قیمه نثار طعمی خوش و عطری ماندگار به قیمه نثار  می دهد.

❗️تمام ادویه ها باید در ظرف در بسته محکم نگهداری شود که رطوبت وارد ادویه نشود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

ادویه قیمه نثار یکی از ادویه‌های پرطرفدار در فرهنگ آشپزی ایرانی است. و این ادویه به دلیل طعم و بوی خاصی که به غذا می‌بخشد، در غالب مختلف غذاها استفاده می‌شود.

این ادویه  دارای خواص زیادی است وعلاوه بر افزودن طعم و بوی خاص به غذا، به دلیل ویژگی‌های ضدعفونی کننده و ضدالتهابی خود، به عنوان یک داروی گیاهی نیز استفاده می‌شود.

در آشپزی، این ادویه در تهیه انواع غذاها استفاده می‌شود. این ادویه معمولاً در تهیه مرغ، گوشت، ماهی، سبزیجات، غذاهای حبوباتی، آش‌ها و خورشت‌ها به‌کار می‌رود. علاوه بر غذاهای سنتی ایرانی، این ادویه نیز در غذاهای هندی، مغربی و شرقی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به طور خلاصه،ادویه قیمه نثار یک ادویه محبوب و چندکاره است که در آشپزی ایرانی و جهانی استفاده می‌شود. این ادویه به غذاها طعم و بوی خاصی می‌بخشد و خواص طبیعی ضدالتهابی، ضدعفونی کننده و آرام‌بخشی دارد. همچنین، این ادویه به عنوان یک داروی گیاهی نیز استفاده می‌شود.

ترکیبات ادویه قیمه نثار

پودر گل محمدی ‏ 80 گرم
هل سبز: 40 گرم
دارچین: 20 گرم
زنجبیل :20 گرم

جوز بویا:1عدد
میخک:4 عدد
زیره سیاه :20 گرم

این ادویه به دلیل داشتن ترکیبی از ادویه جات با طبع گرم، انتخابی مناسب برای تعدیل سردی گوشت است.
به همین دلیل متعادل سازی طبع گوشت، یکی از اصلی‌ترین خواص این چاشنی  شناخته می‌شود.

خواص ادویه قیمه نثار

تمامی ادویه‌های مربوطه را خوب آسیاب کرده و سپس به‌اندازه یک دقیقه بر روی شعله کم اجاق حرارت داده و بعد از تفت کوتاه به آن، باید صبر کنیم تا ادویه جات ترکیبی ما خنک شود. سپس آن را درون یک ظرف دربسته ریخته و در مکان تاریک، خشک و خنک نگه‌داری می‌کنیم.
با کمی دقت در ترکیبات این ادویه می‌توان به مفید بودن آن از جهات درمانی پی برد. چاشنی قیمه نثار مجموعه‌ای از ادویه‌های با طبع گرم است. به‌عنوان‌مثال برای توضیح بیشتر، پودر گل سرخ به‌کاررفته جهت کاهش استرس و افسردگی مؤثر است. پودر دارچین هم از خصوصیات بسیار مهمی در جهت درمان و پیشگیری از بیماری‌ها برخوردار است.

دارچین می‌تواند قند خون را کنترل کند و استفاده از آن برای بیماران دیابتی مفید است. از دیگر خواص دارچین کاهش سطح کلسترول و گلیسیرید و در نهایت محفوظ ماندن از بسیاری بیماری‌های قلبی و عروقی است. سلامت مغز و حافظه در مقابل بیماری‌هایی نظیر آلزایمر را می‌توان، کاربرد دیگر این چاشنی پرفایده دانست.

از زیره سیاه جهت رفع مشکلات گوارشی و هضم غذاها، رفع انواع التهابات، کمک به درمان بی‌خوابی‌ها، افزایش متابولیسم بدن در تولید انرژی بیشتر و در نهایت بسیار مناسب جهت کاهش وزن و لاغری است. با استفاده ار هل سبز نیز می توان از خواص فراوان آن بهره مند شد؛ نظیر درمان بیماری‌هایی دهان و لثه، رفع ناراحتی‌های مربوط به سیستم گوارشی، کیسه صفرا و مشکلات کلیوی است.

میخک به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌های غنی درون خود دارای مزیت‌های بسیار زیادی در سلامت بدن است. مهم‌ترین آن محافظت از کبد در برابر سموم مختلف ناشی از خوراک نامناسب افراد است. میخک برای تقویت سیستم دفاعی بدن در برابر میکروب‌ها و عوامل بیماری‌زا بسیار عالی هست. درمان دردهایی چون گوش درد، سردرد، دندان‌درد، استخوان درد هم از کاربردهای دیگر این چاشنی بی‌نظیر می‌باشد.

این روزها استفاده از ادویه جوز هندی را در بیشتر غذاها مشاهده می‌کنیم. از جوز هندی برای درمان و تسکین بسیاری از دردها استفاده می‌کنند. این ادویه از فیبر بسیار بالایی برخوردار بوده که افراد پس از استفاده از آن از بیماری‌هایی نظیر یبوست درامان خواهند بود.

جوز هندی دارای عملکرد درمانی عالی و مناسب برای بیماری‌هایی نظیر افسردگی و کنترل اضطراب است. جالب‌ترین خصوصیت این چاشنی مبارزه آن با سلول‌های سرطانی در تکثیر آن‌ها بوده است. تحقیقات ثابت می‌کند که این گیاهان خوش‌عطر به‌صورت ادویه‌ها، نه‌تنها به لذیذ شدن غذاها کمک می‌کنند بلکه دارای خواص دارویی و درمانی بسیاری هستند.
نکاتی درباره طرز تهیه و فوت و فن‌های تهیه قیمه نثار

می‌توانید در تهیه قیمه نثار از گوشت گوساله به جای گوشت گوسفندی استفاده کنید. البته قیمه نثار با مرغ هم بسیار طعم خوبی دارد.
از کره برای عطر و طعم دهی بهتر به قیمه نثار استفاده می‌شود. پس از ریختن برنج و تمامی مواد قیمه نثار در دیس، کره را آب کرده و روی آن بریزید.
می‌توانید در هنگام دم کردن برنج، مواد پخته شده و جا افتاده قیمه نثار را لایه‌لایه درون برنج بخوابانید.
در تهیه قیمه نثار، برخلاف قیمه‌های رایج، از لپه استفاده نمی‌شود.
پس از آماده شدن قیمه نثار، این قیمه باید حسابی غلیظ باشد و گوشت آن نباید آب دار باشد و آب آن باید کاملاً بخار شده باشد.
در قیمه نثار از پیاز داغ فراوانی استفاده می‌شود. البته پیازها را باید روی شعله بسیار ملایم تفت دهید تا نسوزد.
بهتر است زرشک استفاده شده در تزیین قیمه نثار به همراه کره و کمی شکر جداگانه تفت داده شود.
برای آن که خلال بادام، نرم شود آن را مدتی در آب و گلاب خیس کنید اما خلال پسته را نه در آب خیس کنید و نه آن را تفت بدهید زیرا رنگ و مزه آن عوض می‌شود.
استفاده زیاد از خلال پوست پرتقال موجب می‌شود که غذای شما تلخ شود. در ضمن فقط از قسمت نارنجی پوست پرتقال استفاده کنید.
بعضی‌ها به جای پوست پرتقال، از پوست نارنج در تهیه قیمه نثار استفاده می‌کنند.

 برای خرید ادویه قیمه نثاراعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز استفاده ادویه قیمه نثار # خرید ادویه قیمه نثار # خواص ادویه قیمه نثار

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای ادویه قیمه نثار 7 قلم اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط