به زودی

ریوند

ریوند چینی اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 59,700 تومان
قیمت : 62,685 تومان
  •  طبع ریوند چینی گرم و خشک است.

  • رفع مشکلات گوارشی و درمان یبوست

  • درمان جوش و آبسه

  • تقویت اعصاب

  • کاهش چربی، قند و کلسترول خون

  • درمان بی‌اشتهایی و رفع کم خونی

  • تقویت سیستم ایمنی بدن

  • تقویت موی سر

  • درمان عفونت زنان

  • کند کردن روند پیری

  • سلامت کبد

  • تصفیه خون

  • دور از نور و رطوبت نگهداری شود

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702

 


به زودی
شارژ شد بگو

  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

 ریوند چینی با نام علمی Rheum Palmatum L.، نام فرانسه Rhubarbe و نام انگلیسی آن Rhubarb می‌باشد.

و در کتب طب سنتی با نام های ریوند، ریوند چینی یا ریوند تاتار شناخته می شود. به فارسی گونه اهلی آن را ریواس و وحشی آن را راوند و در اصطلاح محلی بلوچستان به گونه ای از آن که در آن خطه می روید راواش و فیل گوش گویند. به عربی ریباس و ریباج و به هندی آن را ریوند چینی می نامند.

ریواس یا راوند گیاهی است چند ساله دارای ساقه ای بلند تا یک متر و بیشتر، ساقه زیر زمینی متورم و ضخیمی دارد.

تکثیر ریواس و ریوند از طریق کشت بذر است، ریوند گیاه کوهستان های سرد است. ولی در دوره رویش احتیاج به آفتاب دارد، بنابراین باید در نقاط آفتاب گیر کشت شود.

دوران رویش بستگی به شرایط اقلیمی 5- 4 ماه دارد. یعنی از اواسط بهار تا اوایل زمستان ولی برای رشد کافی ساقه های زیرزمینی به سرمای زمستان احتیاج دارند.

معمول در خاک مرغوب و زراعت خوب از هر گیاه 6 – 8 کیلوگرم ساقه زیرزمینی ضخیم برای مصارف دارویی می توان تهیه کرد. گیاه در دوران رویش احتیاج به آب فراوان دارد.

مشخصات انواع ریوند در بازار

ریوند چینی به شکل قطعاتی است مدور به رنگ زرد چرک و خیلی سخت، طعم آن تلخ و زیر دندان به شدت صدا می دهد. رنگ گرد آن پس از آسیاب نارنجی و معمولا در یک طرف هر قطعه ریوند سوراخی است که محل آویزان کردن آن در موقع خشک کردن بوده است.

از نظر ترکیبات شیمیایی به طور کلی ماده تلخی به نام راپونتی سین، یک ماده رنگی به نام رئین، آهک و پتاس و اکسلیک اسید و مالیک اسید، سولفوریک اسید، کریزوفانیک اسید و سرانجام صمغ، نشاسته، تانن و اسانس یافت می شود.

خواص ریوند چینی

۱. رفع مشکلات گوارشی و درمان یبوست

یکی از مهمترین خواص ریوند چینی درمان یبوست مزمن است. این گیاه خاصیت مسهل دارد و به رفع یبوست و پیشگیری از مشکلات دستگاه گوارش کمک می‌کند. مصرف گیاه ریوند چینی باعث تقویت معده و روده شده و تنظیم کننده ترشحات و حرکات معده است، همچنین برای درمان درد معده، رفع نفخ و گاز معده مفید است.

۲. درمان بی‌اشتهایی و رفع کم خونی

مصرف گیاه ریوند باعث افزایش اشتها می‌شود و به دلیل سرشار بودن از مواد معدنی در رفع کم خونی و پیشگیری از آن موثر است.

۳. کمک به درمان سرطان

مواد آنتی اکسیدان موجود در این گیاه باعث خاصیت ضد سرطانی آن شده است. همچنین امروزه از عصاره گیاه ریوند در کمک به شیمی درمانی بیماران به عنوان یک مکمل گیاهی استفاده می‌شود.

4. درمان جوش و آبسه

از خواص ریوند چینی و ضماد تهیه شده از آن در طب سنتی برای درمان جوش و آبسه استفاده می‌شود. استفاده منظم از ضماد ریوند باعث سر باز کردن آبسه و خروج چرک از آن می‌شود.

۵. تقویت سیستم ایمنی بدن

مصرف گیاه ریوند چینی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری‌ها می‌شود. همچنین از خواص این گیاه در طب سنتی برای دفع بعضی از باکتری‌های مضر و دفع کرم استفاده می‌شود.

۶. تقویت اعصاب

برطرف کردن سستی و خماری از دیگر خواص ریوند چینی است و مصرف متعادل آن باعث تقویت اعصاب، کمک به درمان وسواس و افزایش نشاط می‌شود.

۷. تصفیه خون

مصرف ریوند به تصفیه خون کمک می‌کند و چکاندن آب تازه آن در چشم سبب تقویت بینایی و از بین رفتن لکه‌های سفید چشم می‌شود.

۸. کاهش چربی، قند و کلسترول خون

مصرف ریوند به عملکرد بهتر لوزالمعده کمک می‌کند و از این طریق لوزالمعده را وادار به ترشح انسولین کرده و قند خون را کاهش می‌دهد. همچنین کاهنده چربی و کلسترول خون است و از ایجاد لخته در رگ‌ها جلوگیری می‌کند و در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و سکته موثر است.

۹. درمان عفونت زنان

از خواص ریوند چینی در طب سنتی کمک به درمان عفونت زنان و معالجه ترشحات مواد سفید در خانم‌ها است. دمنوش گیاه و ریشه ریوند تاثیر زیادی در کاهش درد زنان هنگام رابطه زناشویی به خصوص درد موجود در ناحیه لگن دارد.

۱۰. سلامت کبد

مصرف این گیاه به تقویت کبد و سم‌زدایی بدن کمک می‌کند و خوردن آن برای بیماران تب دار مفید است.

۱۱. تقویت موی سر

گیاه ریوند را می‌توان به عنوان یک رنگ گیاهی برای طلایی و قهوه‌ای کردن مو‌ها همراه با دیگر رنگ‌های گیاهی مانند حنا و ... استفاده کرد که همزمان باعث تقویت موی سر و استحکام ساقه مو نیز می‌شود.

۱۲. کند کردن روند پیری

ریوند سرشار از آنتی اکسیدان است که فعالیت رادیکال‌های آزاد را متوقف می‌کند، بنابراین از جالب‌ترین خواص ریوند چینی کند نمودن روند پیری و پیشگیری از برخی بیماری‌های مرتبط با آن مانند آلزایمر است.

خواص و کاربرد ریوند

در چین مرسوم است که ریوند را از ریشه گیاه 6 – 7 ساله گرفته در اوایل پاییز از زمین خارج می کنند. و دارویی تلخ و خنک کننده از آن تهیه می کنند که برای ناراحتی های معده، یبوست، دندان درد، سردرد، استسقا، یرقان و خونریزی های داخلی تجویز می شود.

داروی ملین، خونساز، تونیک و مقوی معده و قابض است. و به ویژه برای معالجه ناراحتی های ناشی از هجوم الدم در ناحیه لگن زنان، مانند احساس درد در موقع هم بستری و ترشح ادرار با درد و قطع تب های بچه ها و تب مالاریا مفید است. گرد ریوند مخلوط با سرکه برای پراکنده کردن کاهش درد که در اثر ضربه و یا افتادن در عضوی ایجاد شده مفید است . و اگر با برنج تخمیر شده مصرف شود برای ناراحتی های تنفسی که در اثر حرارت و رطوبت پیدا شده نافع است.

پودر ریوند چه خواصی دارد؟

از نظر حکمای طب سنتی ایرانی ریوند یا بیخ گیاه از نظر طبیعت کمی گرم و خشک است و در عین حال رطوبت دارد به همین دلیل زود کرم می گذارد، از پودر زرد رنگ ریوند که تلخ است به عنوان اشتها آور و مسهل استفاده می شود. اگر پودر ریوند را حرارت دهند، خاصیت مسهلی آن تقریبا از دست می رود ولی سایر خواص آن مانند تقویت معده باقی می ماند. به این دلیل است که گرد آن در مواردی که نظر خاصیت مسهلی آن است به صورت پودر مخلوط با سایر گردها می خورند. پودر ریوند اگر به مقدار 4 گرم مصرف شود در عین حال که مسهل است، ایجاد قولنج نکرده و معده و امعا را خسته نمی کند در صورتی که سایر مسهل ها معمولا اشتها را کم کرده و ایجاد ضعف می نمایند ولی ریوند معده را تقویت کرده به هیجان بدن می افزاید.

دیگر خواص ریوند

ریوند معمولا در سو هاضمه هایی که بدون تب باشد و با تلخی دهان و احساس درد خفیفی در قسمت فوقانی معده و با یبوست طبع توام باشد. و همچنین در سو هاضمه هایی که سبب آن عدم حرکت و نشستن در یک محل باشد. و سو هاضمه پیران و سو هاضمه هایی که در زنان عصبانی و اشخاص مبتلا به مالیخولیا وجود دارد بسیار موثر است . ریوند را در موارد اسهال های صفراوی نیز تجویز می نمایند و همچنین در اسهال خونی وبایی به خصوص در ابتدای شروع بیماری که هنوز مدفوع چندان خون آلوده نشده موثر و مفید است.

به طور کلی ریوند به عنوان مسهل اخلاط غلیظ و رقیق و مدر مصرف می شود. گرفتگی های کبد و طحال و روده ها را باز می کند و بادها و نفخ ها را تحلیل می برد و دردهای کلیه و مثانه و رحم را تسکین می دهد و برای رفع برودت معده و کبد و سرفه مزمن، تنگی نفس و سل و زخم ریه، زخم روده و انواع استسقا، یرقان و رفع اسهال خونی و اسهال معمولی و پاک کردن روده ها مفید است.

اگر از گرد ریوند با لعاب به دانه حب درست شود و زیر زبان نگهدارند و آب آن را فرو برند برای سرفه کهنه سرد و مرطوب، تنگی نفس سرد و مرطوب نافع است، اگر با گرد ریوند و هلیله کابلی و غاریقون و صبر زرد حب سازند و بخورند برای پاک کردن دماغ و انواع سردردهای سرد، صفراوی، فلج، سرگیجه، وحشت، مالیخولیا و جنون مفید است.

گرد ریوند اگر 30 – 50 گرم با هر غذا بخورند مانند داروهای مقوی اثر می کند و اگر 2 گرم حتی تا 4 گرم بخورند مسهل اثر می کند.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد  ریوند چینی ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید  ریوند چینی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید  ریوند چینی # خواص ریوند چینی # خرید انواع گیاهان دارویی # قیمت  ریوند چینی # Rheum Palmatum # خرید فیل گوش

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای ریوند چینی اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط