هلیله

هلیله کابلی اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 55,000 تومان
قیمت : 57,750 تومان
  •  طبع هلیله کابلی معتدل و خشک است.
  • مسهل بلغم، کلیه اخلاط ،صفرا ، مواد زائد بدن و سودا همچنین برطرف کننده سرگیجه های صفراوی است.
  • تقویت کننده کلیه حواس بدن واز بین برنده سردرد می باشد.
  • سبب بهبود و درمان صرع، لقوه و مالیخولیا است.
  • افزاینده ادرار.
  • کمک به سیاه شدن رنگدانه مو.
  • باد شکن و بازکننده انسداد عروقی.
  • نرم کننده سینه و کمک به دفع سنگ مثانه.
  • کمک به بدن در برابر سموم.
  • افزایش دهنده حافظه و همچنین افزایش دهنده ترشح بزاق و درمان بواسیر خونی.
  • دور از نور و رطوبت نگهداری شود


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

هلیله با نام علمی Terminalia chebula Retz گیاهی از خانواده Combretaceae می باشد. درختی زینتی است با 250 گونه مختلف، که جزء گیاهان دارویی محسوب می شود و درخاورمیانه و مناطق گرمسیری مانند هند، چین و تایلند و دامنه های هیمالیا رشد می کند. ارتفاع درخت، می تواند به 25 مترهم برسد. برگ ها نازک و بیضی شکل و به طول 7تا 12 سانتی مترهستند. این درخت گل هایی به رنگ سفید مایل به زرد و بوی نامطبوعی دارد. میوه ها هنگام رسیدن به رنگ زرد تا نارنجی مایل به قهوه ای و به طول 5 سانتی متر و به شکل بیضی هستند.

میوه این درخت در طب سنتی ایران به هَلیله یا هَلیلاج یا اهلیج معروف است و به عنوان قابض که دارای مزاجی "سرد و خشک" است، شناخته می شود.

در زبان های مختلف مانند عربی به آن هلیلج ( ah-halilaj) و به هندی هارا ( Harra) یا هاریتاکی (Haritaki) و در زبان انگلیسی میروبالان ( Myrobala) می گویند.

انواع هلیله از مراحل مختلف رسیدن میوه نام گذاری می شود.

هلیله سیاه یا هلیله هندی:

طب سنتی هند و آیورودا، هلیله سیاه را" مادر گیاهان دارویی" و "پادشاه داروها" می نامند و لیست فواید سلامتی زیادی دارند.

اگر میوه نارس که بدون هسته است از درخت چیده شود و خشک شود، به رنگ سیاه در می آید که به آن "هلیله سیاه" یا "هلیله هندی"می گویند.

خواص هلیله سیاه نیز بسیار گسترده است، تقویت حافظه، تقویت معده و کمک به هضم غذا از مهمترین خواص آن است، همچنین در طب سنتی از آن به عنوان اکسیر طول عمر یاد می شود، هلیله سیاه سودا را بیرون می آورد و در علاج بواسیر مفید است.

هلیله چینی:

میوه نیم رس که رنگ آن سبز مایل به زرد است و زمانی که خشک می شود به آن هلیله چینی می گویند.

هلیله زرد:

اگر میوه بیشتر رسیده شود که کاملا زرد رنگ باشد و خشک شود، به عنوان "هلیله زرد" شناخته می شود.

از خواص هلیله زرد در طب سنتی برای بیرون راندن صفرا و بلغم استفاده میشود، مصرف آن تپش قلب و علت ناشی از ترس را درمان می‌کند.

هلیله زرد را با خواص تقویت کننده معده و مفید برای صرع صفراوی، مقوی مغز و قوای فکری و تصفیه کننده خون، مفید برای درمان تب ناشی از صفرا، سرگیجه، یرقان، کهیر، آبسه، دمل، بواسیر خونی و جوش‌های صفراوی می باشد.

هلیله کابلی:

علت این که این میوه را هلیله کابلی می گویند، چون از طریق افغانستان و خراسان وارد ایران می شود و مردم تصور می کنند که این درخت در افغانستان می روید. هلیله کابلی زمانی که میوه درخت کاملا رسیده است و رنگ آن زرد مایل به سرخ است و دانه کوچکی در داخل آن قرار دارد، چیده و خشک می شود.

از هلیله کابلی در درمان سردرد استفاده شده و استفاده از این گیاه باعث تقویت هوش و عقل میشود. و بلغم را خارج می کند و می گویند داروی قولنج و درمان تبهای کهنه است.

خواص هلیله کابلی

به صورت کلی از هلیله کابلی می توان برای بهبود و درمان بیشتر مشکلات روده و معده مانند سوزش سر معده استفاده کرد.

این گیاه را به منظور بهبود عملکرد دستگاه گوارش و همچنین افزایش جذب مواد مغذی در روده استفاده می کنند.

از آنجا که افزایش گلوکز و کاهش حساسیت انسولین سبب پدید آمدن دیابت یا قند خون می شود، ترکیبات موجود در این گیاه و همچنین عصاره آن منجر به کاهش چربی خون و سطح قند خون می شود.

هلیله کابلی یک گیاه درمان کننده مشکلات گوارشی و ملین است که مصرف آن سبب تنظیم فعالیت های روده می شود.

میوه هلیله دارای مواد فعالی می باشد که خطر ابتلا به سرطان معده و زخم معده ناشی از سوزش این ناحیه را کاهش می دهد. همچنین در پیشگیری از سرطان و مهار رشد سلول های سرطانی، مفید است.

این محصول را به منظور درمان اسهال و اسهال خونی استفاده می کنند و سبب افزایش جذب مواد مغذی در روده می شود.

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که عصاره هلیله کابلی از دندان ها در مقابل باکتری حفاظت کرده و  باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان ها می شود.

طریقه مصرف هلیله کابلی

توجه داشته باشید که مقدار و طریقه مصرف هلیله کابلی برای هر شخص متفاوت است. برای جلوگیری از عوارض و مضرات هلیله کابلی می بایست با پزشک متخصص مشورت کنید. به طور کلی طریقه مصرف هلیله کابلی به دو صورت است یا مقدار کمی از آن را دم  و می خورند و یا ابتدا این گیاه را پودر میکند و به صورت موضعی مصرف می کنند.

 توجه:

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد هلیله کابلی ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید هلیله کابلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز استفاده هلیله کابلی # خرید هلیله کابلی # خواص هلیله کابلی # خرید آنلاین هلیله کابلی # Terminalia chebula Retz # خرید انواع هلیله # خرید هَلیلاج # خرید اهلیج # کاهش وزن

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای هلیله کابلی اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط