ادویه

ادویه زعتر 9 قلم اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 68,200 تومان
قیمت : 71,610 تومان
  • طبع ادویه زعتر گرم و خشک است.

  • ترکیب این ادویه از ادویه های قلم درجه یک بعد از سفارش مشتری اسیاب و بسته بندی می شود.

  • دادان طعم و بوی خوشایندی به کباب ها و سالادها

  • مناسب برای مرینت کردن انواع گوشت

  • از این ادویه برای طعم دار کردن کتلت استفاده می شود.

  • این ادویه که مخلوطی از ادویه های مختلف آسیاب شده است با توجه به ذایقه ایرانی و طعم نهایی و مطلوب تهیه و تولید شده است.

  • این ادویه که ترکیبی از دیگر طعم هاست، دارای طعمی ویژه و بویی منحصر به فرد است.

  • این محصول کیفیت بالایی داشته و در تولید آن از بهترین ادویه‌ها استفاده شده است.

  • این ادویه دارای عطر و طعم مناسبی بوده و می‌تواند غذای شما را دلچسب‌تر کند.

  • ادویه‌هایی که در تهیه‌ی این محصول به‌کار رفته‌اند ترکیب منحصربه ‌فردی دارند که می‌توانند کتلت و حتی نان یا برنج را خوشمزه تر و معطر تر کنند.

❗️تمام ادویه ها باید در ظرف در بسته محکم نگهداری شود که رطوبت وارد ادویه نشود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

ادویه زعتر یکی از ادویه‌های پرطرفدار در خاورمیانه است. این ادویه ترکیبی از ادویه‌ها و گیاهان کوهی مختلف بوده که مقدار گیاه آویشن استفاده‌شده در این ادویه نسبت به دیگر ترکیبات بیشتر است. این ادویه به ادویه لبنانی معروف است.

البته باید گفت که این ادویه در بسیاری از کشورهای خاورمیانه مانند سوریه، فلسطین و ترکیه نیز تهیه و استفاده می‌شود اما نوع لبنانی آن نسبت به بقیه مشهورتر بوده و دارای طعم خاص‌تری است.

ادویه زعتر چیست؟

زعتر در واقع یک ادویه‌ای است مخلوط در خاورمیانه و شمال افریقا که از آن به عنوان چاشنی استفاده کرده و مستقیماً روی غذا می‌پاشند وآن را با روغن زیتون ترکیب کرده، روی نان می‌مالند و از آن به عنوان پیش‌غذا استفاده می‌کنند.

این ادویه معمولا ترکیبی از سبزیجات خشک همانند آویشن کوهی و کنجد بوداده است. که برای افراد گیاهخوار مناسب بوده و از آن می‌توان برای تهیه غذاها و طعم دار کردن سبزیجات استفاده کرد.

ترکیبات ادویه زعتر

سماق قرمز :15 گرم
تخم گشنیز:10 گرم
زیره سیاه :5 گرم
آویشن شیرازی:10 گرم
کنجد بو داده :15 گرم
رازیانه :5 گرم
اورگانو:10 گرم
نمک:7 گرم
مرزنجوش یزدی:10 گرم

این ادویه ها را با هم آسیاب می کنیم سپس 

کنجد خام :30 گرم

به آن اضافه می کنیم.

به ادویه زعتر میتوانید 2 قاشق روغن زیتون را هر زمان که خواستید استفاده کنید اضافه کنید.

همچنین می توانید به ترکیب ادویه زعتر گردو و آرد نخودچی اضافه کنید. و طعمی متفاوتی را تجربه کنید.

گردو در زعتر معجزه می کند

گردو از جمله آجیل های بسیار مهم است که سرشار از خواص مختلف برای پوست است و می تواند به تقویت حافظه و مغز کمک کند، این آجیل برای زنان باردار و شیرده و نوزادان و کودکان نیز مفید است و قدرت باروری را در مردان افزایش می دهد، علاوه بر این تاثیر زیادی در کاهش وزن دارد و بسیاری از مشکلات گوارشی را کاهش داده استرس و افسردگی را از شما دور می کند، در پیشگیری از ابتلا به سرطان موثر است و سیستم ایمنی را نیز تقویت می کند، در بهبود طعم زعتر نیز کمک کننده است.

با نخودچی انرژی خود را افزایش دهید

از جمله پودرهای دیگری که در این ادویه به کار می رود پودر نخودچی است، این ماده کلسترول بد خون را کاهش می دهد و می تواند به کاهش وزن کمک کند، علاوه بر این تاثیر زیادی در درمان سرماخوردگی دارد و از دستگاه گوارش شما مراقبت می کند، قندخون را کاهش می دهد و برای عضله سازی نیز موثر است، این پودر اثرات بسیار مثبتی بر سیستم عصبی دارد و سلامت عمومی بدن را افزایش می دهد.

موارد استفاده ادویه زعتر

ادویه زعتر علاوه بر خواصی که برای سلامتی دارد، دارای طعم و عطری فوق‌العاده است و به دلیل ترکیباتی که دارد بیشتر به‌عنوان چاشنی انواع کباب مخصوصا کباب ترکی استفاده می‌شود. البته از این ادویه به‌عنوان چاشنی انواع سالاد، ماست چکیده، دوغ، نان سیر و انواع سوپ و روی پلو، چاشنی کباب ها، چاشنی سبزیجات آبپز، چاشنی انواع نوشیدنی های سنتی و غیره استفاده کرد.ترکیب این ادویه با غذاها، کیک و شیرینی طعم بسیار لذیذی را فراهم می‌کند.

زعتر به عنوان چاشنی سالاد

از زعتر می‌توان در تهیه انواع سالاد‌ها استفاده کرد و طعم بسبار خوبی را به آن‌ها بخشید. برای سالاد معمولی تا سالاد سزار و دیگر انواع سالاد‌ها می‌توانند با داشتن زعتر در دستور تهیه خود، طعم بهتری پیدا کنند‌. همچنین می‌توان بر روی ماست و سالاد نیز به صورت پاششی استفاده کرد.

زعتر و صبحانه

می‌توان بر روی پنیر صبحانه زعتر پاشید و به پنیر صبحانه خود طعمی تازه و خوشمزه را اضافه کنید.

زعتر و تهیه نان

نان زعتر یکی از نان‌های معروف مردم خوزستان است. نان زعتر که نام خود را از ادویه زعتر می‌گیرد یک نان پر طرفدار و پیش غذای معروف در کشورهای عربی مثل کویت، عراق و مصر محسوب می‌شود.

زعتر به صورت پاشیده شده بر روی پلو

زعتر از موادی مانند سبزی، کنجد، گردو و غیره تهیه شده است و طعم بسیار خوبی دارد و از این رو می‌توان از این ادویه روی برنج پاشید و چند طعم فوق‌العاده را همزمان تجربه کرد.

تهیه  غذاهای عربی

یکی از رایج‌ترین کاربرد‌های زعتر استفاده از این ادویه در تهیه غذاهای عربی مانند حمص، لبنه، نان پیتا، بابا گانوش و غیره است. ادویه زعتر به این غذاها طعم بسیار خوب و لذیذی می‌دهد.

نکات کلیدی برای تهیه ادویه زعتر

در بعضی کشورها گردو چرخ شده و نخودچی پودر شده و کره یا پودر کره نیز داخل ادویه زعتر می ریزند.

اگر می خواهید داخل ادویه روغن زیتون بریزید به همان میزان که نیاز دارید استفاده کنید تا ادویه شما خراب نشود.

 برای خرید ادویه زعتر اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز تهیه ادویه زعتر # خرید ادویه زعتر # خواص ادویه زعتر # خرید چاشنی زعتر # ترکیبات ادویه زعتر

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای ادویه زعتر 9 قلم اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط