هندوانه

هندوانه ابوجهل اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 45,000 تومان
قیمت : 47,250 تومان
  • طبع هندوانه ابوجهل گرم و خشک است.
  •  ضد بیماری بلغم
  • مسهل بسیار قوی
  • درمان کننده کبد
  • آنتی بیوتیک قوی
  • ضد نقرس
  • کاهش قند خون
  • کاهش چربی خون

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

هندوانه ابوجهل یک گیاه علفی یک ساله با ساقه خزنده است. و نام علمی هندوانه ابوجهل Citrulus colocynthis Schrad است که از تیره کدو (Cucurbitaceae ) است. و به‌صورت بوته‌هایی گسترده بر روی زمین هستند و در مناطق جنوبی ایران مانند جزیره قشم، بلوچستان، جهرم و بعضی نقاط دیگر می‌روید.

از دیگر نام‌های هندوانه ابوجهل می‌توان به مواردی مانند چی‌باروال، خربزه روباه، حنظل، عجاف، فنک، کسلس، مرارة‌الصحاری، بشبش، دوقوقینا، علقم، کبست، کولوکنت، اندراین، ملیا، شرنگ، کوت، خیارگرگو، قولووافیقیس، فولو، حدج، دوقیثا، قثاء‌النعام، اغرلیوس، اندران و تنبری اشاره کرد.هندوانه ابوجهل اسامی عمومی دیگری مانند: حنظل، خربزه روباه، سیب تلخ و …. دارد. میوه اش به شکل هندوانه (و برخی شبیه گلابی) کروی شکل و خیلی کوچک است و دارای پوست سبز، کرم یا سفید است، پوششی بسیار سخت و درونش گوشت قرمز رنگ یا زرد، تلخ و سمی وجود دارد.

هر بوته ممکن است دارای یک میوه و یا چند میوه باشد، میوه بوته هایی که فقط یک میوه می دهند سمی، ولی میوه بوته های چندتایی از بهترین نوع دارویی است. به حالت خودرو در نواحی بیابانی و دامنه کوه ها همچنین در نواحی کویری نائین و بیابان های میمه اصفهان، نواحی کردستان و جنوب کشور می رویند.

از نظر ظاهر شباهت زیادی به هندوانه‌های معمولی داشته اما از نظر سایز و اندازه نسبت به آن‌ها کوچک‌تر است. طعم این هندوانه ابوجهل تلخ است. علاوه بر سایز و اندازه، اصلی‌ترین تفاوت این گیاه با هندوانه معمولی، طعم تلخ آن است.

دارای هورمون های زیاد همچون انسولین نباتی و هورمونی نظیر هورمون غدد صنوبری (ملاتونین) می باشد که بر ترشح تیروکسین اثر کنترل کننده دارد. برای درمان دیابت نیز مفید

و دارای مقداری تانن و مواد تلخ بوده و در ناراحتی های عصبی و بی خوابی، فلج، درد مفاصل، چرک و قی کردن چشم برای مدت طولانی و ناراحتی های کلیه و مثانه، درد سینه بسیار مفید می باشد.

پزشکان سنتی میوه گیاه را برای بیرون راندن بلغم و صفرا و در درمان دردپی و عرق النسا و نقرس توصیه نموده اند و مقدار زیاد آن سمی می باشد.

از خواص هندوانه ابوجهل می‌توان به مواردی مانند ضد بیماری بلغم، مسهل بسیار قوی، درمان کننده کبد، آنتی بیوتیک قوی، ضد نقرس، درمان کننده صدای گوش، ضد سردرد و درد شقیقه، درمان کننده سیاتیک، درمان بیماری سرع، ضد بیماری قند، ضد خارش پوست، درمان کننده سفید شدن مو، جلو گیری از سکته مغزی، قاعده آور، ضد کرم معده و کرم کدو، پادزهر سم عقرب و مار اشاره کرد.

هندوانه ابوجهل که در طب اسلامی و طب سنتی به آن حنظل نیز می‌گویند دارای طبع گرم و خشک است. برای دیابت افراد با مزاج سرد کاربرد موثری دارد.

خواص هندوانه ابوجهل

کاهش قند خون

تصور می‌شود هندوانه ابوجهل قند خون را کاهش می‌دهد، شاید این موضوع دلیل اصلی معروف شدن آن است. البته لازم به ذکر است که هنوز به طور قطع تاثیر سیب تلخ در درمان دیابت اثبات نشده است اما تجربیات نشان داد که می‌تواند در ترشح انسولین و تنظیم قند خون نقش داشته باشد. به این منظور ۱۰۰ میلی‌گرم از دانه، پودر یا عصاره ریشه گیاه آن استفاده کنید. مقدار مجاز دوز مصرفی روزانه آن حدود ۳۰۰ میلی‌گرم در روز است.

تقویت مو

 مصرف موضعی آن می‌تواند رشد مو را تحریک می کند و اثری مشابه فیناستراید (داروی درمان ریزش مو در آقایان) دارد. برای اثبات این موضوع تحقیقات بیشتری نیاز است.

درمان یبوست

در صورتی که فرد به یبوست شدید دارد و در مواردی که احتیاج به مسهل قوی است می‌توان از میوه این گیاه استفاده کرد. خیار تلخ با تقویت عضله روده دارای خاصیت مسهلی قوی است. این گیاه برای افرادی که تورم روده دارند توصیه نمی‌شود.

دستگاه گوارش

در موارد ضعف اعمال روده، فلج اعما و احشا، آب آوردن شکم، بیماری‌های کبد و انسداد مجاری صفراوی هم از این میوه استفاده می‌شود. مصرف آن در موارد بالا باید با دوز تعیین شده توسط پزشک باشد تا نتایج بهبودی داشته باشد.

اثر ضد میکروبی

عصاره ریشه و سایر قسمت‌های این گیاه خاصیت ضد میکروبی داشته و در کنترل باکتری‌های گرم منفی و گرم مثبت مثل اشرشیا کلی، استافیلوکوکوس اورئوس و غیره موثر است.

خواص ضد سرطانی

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این گیاه به مبارزه با رادیکال‌های آزاد مانند رادیکال هیدروکسیل،‌ آنیون سوپراکسید نقش دارد. به همین دلیل می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهد و در جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی به ویژه سرطان سینه تاثیرگذار باشد.

خواص هندوانه ابوجهل برای پوست

برای از بین بردن زگیل و کک‌و‌مک کافی است میوه هندوانه ابوجهل را پودر کنید و با سرکه مخلوط کنید و برروی آن بمالید. عصاره ریشه و آب این میوه در رفع جوش و آکنه صورت هم کاربرد دارد.

کاهش چربی خون

دانه‌های موجود در هندوانه ابوجهل سطح تری‌گلیسیرید و کلسترول خون را کاهش می‌دهد. بعضی معتقدند به دلیل همین موضوع در کاهش وزن و چربی‌سوزی هم می‌تواند موثر باشد و شاید بتوانیم این هندوانه را به لیست خوراکی‌های چربی‌سوز اضافه کنیم.

تسکین درد

تخم یا دانه خیار تلخ را پودر و به صورت خمیر در محل درد و مفاصل قرار دهید تا درد و ورم آن ناحیه کاهش یابد. روغن خیارتلخ هم در درمان درد موثر است برای تهیه آن آب هندوانه ابوجهل را بگیرید و به میزان مساوی با روغن زیتون مخلوط کنید و بجوشانید تا آب آن تبخیر شود. بعد روغن حاصل را بر مفاصل دردناک بمالید و آن را گرم نگه‌دارید.

همچنین اگر روغن آن را کنار دندانی که قصد کشیدن آن را دارید بمالید، ریشه آن سست و کشیدن دندان را راحت‌تر می‌کند.

درمان سنگینی گوش

روغن هندوانه ابوجهل می‌تواند سنگینی گوش و صداهای غیرطبیعی در گوش را برطرف کند. به این منظور روغن سیب تلخ را روزی سه مرتبه و هربار دو قطره داخل گوش بریزید.

طرز تهیه هندوانه ابوجهل برای سنگ کلیه

ابتدا در مرحله اول هندوانه‌های ابوجهل را بشویید و با پوست خرد کنید و بعد هندوانه‌های ابوجهل را درون یک قابلمه بریزید و بگذارید با حرارت بپزند. بعد ازاینکه اب به جوش آمد درون قابلمه یک تکه چوب دارچین به قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید. بعد از گذشت مدت زمان ۳۵ دقیقه به کمک گوشت‌کوب هندوانه‌های پخته  را له کنید و اجازه دهید مجددا برای مدت زمان ۱۵ دقیقه روی حرارت بجوشد. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید که کمی سرد شود. هندوانه له را از صافی رد کنید و به همراه چوب دارچین به قابلمه اضافه کنید.

بهترین زمان و طریقه مصرف هندوانه ابوجهل

برای درمان سنگ کلیه به کمک هندوانه ابوجهل بین ساعت پنج تا هفت عصر روی تخت خود بنشینید، سپس یک لیوان از آب هنداونه ابوجهل صاف کردید را به همراه یک قاشق چای‌خوری عسل و چوب دارچین داخل لیوان بریزید و با هم ترکیب کنید و ترکیب حاصل را آرام آرام بنوشید.

بعد از نوشیدن آب هندوانه ابولجهل روی تخت دراز بکشید، حدود ۴۵ دقیقه بعد احساس درد می‌کنید، این درد نشانه این است که عمل دفع شروع شده است و بعد از اینکه دفع را انجام دادید مجددا به تخت خود بازگردید.

لیوان دوم آب هندوانه ابوجهل را بنوشید و عمل دفع را انجام دهید، و در آخر لیوان سوم را میل کنید، دو ساعت پس از نوشیدن این سه لیوان آب هندوانه ابوجهل دفع سنگ باید انجام شود.

اگر عمل دفع سنگ پس نوشیدن این سه لیوان انجام نشد، این کار را برای مدت زمان چهل و پنج روز دیگر مجدد تکرار کنید. توجه داشته باشید که زمانیکه آب هندوانه را می‌نوشید، حتما بنشینید؛ زیرا در حالت ایستاده به مثانه فشار وارد و موجب تخلیه سریع می‌گردد.

خواص دارویی هندوانه ابوجهل :

تلخ مزه بودن آن، مربوط به نوعی گلوکزید به نام کولوسنتین است که در آن وجود دارد و رنگ زرد و محلول در الکل می باشد.
حنظل با دوز کم دارای خاصیت خلط آور و محلل و با دوز متوسط مسهل و مدر و با دوز زیاد به عنوان قی آور به مصرف می رسید.
مصرف آن در هوای سرد برای مغز و اعصاب و معده مضر است و در هوای بسیار گرم هم موجب اسهال و التهاب می شود و باید زمان و محل مصرف آن رعایت شود، که بهترین آن فصل بهار یا پاییز و نواحی معتدل است. برای افراد لاغر و ضعیف هم مناسب نبوده، و خوردن آبمیوه آن را علاج می کند. استنشاق آن برای دفع زردی چشم مفید است.
در قدیم معروف بوده که اگر آب حنظل را در منزل، زیر فرش ها بپاشید موجب از بین رفتن کک ها شده و از تکثیر آنها جلوگیری می نماید.

نکته:

جهت استفاده خوراکی باید خوب ساییده و پودر گردد و با صمغ عربی یا نشاسته یا کتیرا خورده شود.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد هندوانه ابوجهل ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید  هندوانه ابوجهل به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید هندوانه ابوجهل # خواص  هندوانه ابوجهل # قیمت  هندوانه ابوجهل # خرید گیاهان دارویی # خرید حنظل # خرید سیب تلخ

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای هندوانه ابوجهل اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط