صمغ

صمغ عربی یا صمغ آکاسیا اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 77,000 تومان
قیمت : 80,850 تومان
  •  طبع صمغ عربی معتدل  است.

  • از بین بردن چربی های بیش از حد بدن

  • سلامت دهان و دندان

  • درمان گلو درد و ناراحتی معده که از التهاب ناشی می شوند

  • کمک به بهبود زخم

  • کمک به هضم غذا

  • کاهش سطح کلسترول

  • کاهش وزن

  • دور از نور و رطوبت نگهداری شود


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

صمغ عربی یا صمغ آکاسیا صمغی طبیعی است که از دو گونه آکاسیا به نام‌های سنگالیا سنگال (Acasia senegal) و واچلیا سیال (Acasia seyal) استخراج می‌شود.

با نام های آزدوتازی، صمغ آکاسیا، کم عربیک، گم آرابیک، کیکر، برغند، فرط هم گفته می شود. صمغ عربی صمغی است که از شاخه های درختچه ی آکاسیا بر اثر گزش حشرات، یا برخورد شاخه ها در اثر باد و ایجاد خراش در آن ها به طوری که خراش سطحی باشد، از آن جاری می شود. این صمغ در واقع عصاره گیاه است که به صورت طبیعی توسط درخت ترشح می شود و در مجاورت هوا خشک می شود، از نظر رنگ بسته به این که آن صمغ از چه گونه ای از آکاسیا و چه وقت و چه طور گرفته شده باشد، متفاوت است.

از صمغ عربی در صنایع غذایی به عنوان «پایدارکننده» و در صنعت چاپ به عنوان روان‌کننده در انواع خاصی از جوهر برای چاپ و ساختن آبرنگ و گواش استفاده می‌شود.

صمغ عربی یک فیبر محلول در آب است که از درخت آکاسیای سودانی بدست می آید. صمغ عربی به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، هیپوگلایسمیک و آنتی باکتریال کاربرد دارویی و غذایی فراوانی دارد.
این ماده با دارا بودن زنجیره های پلی ساکاریدی و انشعابات فراوان وزن مولکولی و ویسکوزیته کمی دارد و هنگام حل شدن در آب می تواند یک ژل نرم ایجاد کند. حلالیت بالا و ویسکوزیته پایین و قیمت خرید و فروش مناسب صمغ عربی آنرا تبدیل به یک ماده ایده آل برای استفاده در صنعت نان و شیرینی و اسپری های طعم دهنده کرده است.

خواص درمانی صمغ عربی

از این گیاه برای انقباض و سفت شدن غشاهای مخاطی بدن مشابه Hamamelis virginiana یا بلوط مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوسیون تهیه شده از گیاه برای درمان خونریزی لثه‌ها و مصرف آن به صورت غرغره برای راحت شدن از تحریک‌پذیری گلو و شستشو برای درمان اگزما یا ورم ملتحمه چشم و دیگر ناراحتیهای چشمی و دوش گرفتن برای جلوگیری از ترشح زیاد واژینال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین به صورت خوراکی برای درمان اسهال استفاده می‌شود. در طب آیورودیک از آن برای درمان خروج منی پیش‌رس استفاده می‌شود.

مصرف سی گرم صمغ عربی هر روز برای مدت 6 هفته می تواند منجر به کاهش شاخص توده بدنی و وزن شود.به سلامت زنان نیز کمک میکند، زیرا چربی بیش از حد موجب بسیاری از بیماری های زنان میشود.

صمغ عربی حاوی آنتی اکسیدان است و می تواند به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک کند، این رادیکال های آزاد علت اصلی استرس اکسیداتیو هستند که سبب آسیب به سلول ها و اندام های بدن می شود و ممکن است سرطان ایجاد کند.

از نظر گرمی معتدل و ضمنا خشک می باشد دارای خواص مرطوب کنندگی، آنتی بیوتیکی و حفاظت کنندگی می باشد. که سبب تسریع در فرآیند التیام و بهبود بافت های تحت درمان این دارو می گردد. نرم کننده سینه و خلط آور، نیکو کننده رنگ رخساره، مقوی معده و روده می باشد. برای رفع اسهال و التهاب و ناراحتی روده ها مفید است. به این منظور ده تا پانزده گرم آن را با آب گرم مخلوط کنید و میل کنید.

 آن را با روغن گل سرخ تفت دهید و بخورید و یا روزی پنج گرم از آن را نرم بکوبید و با سی گرم روغن تازه گاو مخلوط کرده و بخورید و این کار را سه تا هفت روز ادامه دهید. برای قطع کردن خونریزی از سینه، ریه و سایر اعضا مفید است (به استثنای خون روی از رحم و بواسیر).

و یا آن را در دهان قرار دهید و آب حاصل از آن را کم کم فرو دهید، مانع ریختن مواد نزله و زکام به سینه خواهد شد. حرارت داروهای گرم خورده شده را رفع می کند. برای تسکین سرفه و درد سینه، زخم ها و خراش های ریه، خشونت حلق، قصبه ریه و صاف کردن صدا نافع است.

اگر پودر آن را با سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و به محل سوختگی از آتش و یا شقاق سر پستان بمالید، التیام دهنده است.

برای رفع در هم رفتگی یا چین و چروک پوست صورت، هر روز یک مثقال از پودر آن را با آب هویج مخلوط کنید. و بر صورت بمالید و پس از پانزده دقیقه صورت را با آب گرم شست و شو دهید.

برای درمان حیض  بیش از حد معمول گرد آن را با سورمه مخلوط کنید. و به صورت شیاف در آورید و شب ها داخل رحم بگذارید.

پودر صمغ عربی مخلوط شده با زرده تخم مرغ، آب ولرم و آب خیار به صورت ماسک برای رفع چین و چروک پوست مفید است.

روش مصرف صمغ عربی

برای استفاده از این ماده مفید، ۲۵ گرم از آنرا در یک لیوان آب گرم حل کرده و دوبار در روز صبح و عصر میل کنید. این ماده هیچ عارضه جانبی ندارد و برای درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

 برای خرید صمغ عربی یا صمغ آکاسیا به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز استفاده صمغ عربی # خرید صمغ عربی # خواص صمغ عربی # خرید آنلاین صمغ عربی # خرید صمغ آکاسیا # Acasia senegal

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای صمغ عربی یا صمغ آکاسیا اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط