گز

گز علفی اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 30,000 تومان
قیمت : 31,500 تومان
  • طبع گزعلفی گرم و خشک است.
  • خونریزی‌ها را متوقف می‌کند.
  • تقویت‌کننده دستگاه تنفسی است.
  • گز علفی مقوی معده است.
  • سینه را نرم و صدا را صاف می‌کند.
  • برای پاک سازی گوارش مورد استفاده قرارگرفته و سمومات بدن را دفع می‌کند.
  • جهت رفع سرفه و تنگی نفس مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • گز علفی مخلوط با عسل برای معالجه بواسیر مفید است و گذاشتن این مواد روی بواسیر نیز تاثیر دارد.


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

گزعلفی یا گز خوانسار گیاه مولد این انگبین گرانبها نوعی بلوط است(Quercus mannifera Lindl).این انگبین که به گز خوانسار هم معروف است از گزش حشره خاصی بر درخچه های بلوط حاصل میشود. با گزش حشره مایع شیرین که همان گز علفی است از گیاه به بیرون تراوش میکند و در مجاورت هوا و گرما خشک میشود. محلی ها سپیده دم با تکان دادن درخت، گز علفی های کوچک را جمع میکنن و چون اغلب همراه با قسمت های سبز گیاه جمع میشه به رنگ سبز علفی موجوده وگرن هنگام جدا سازی انگبین از علف ها رنگ سفید و شفافی دارد.

مان

مان به موادی گفته می شود که طعم شیرینی دارند و بر اثر گزش حشرات و یا ایجاد شکاف هایی در تنه درختان یا سایر گیاهان، ترشح می شود و بر روی پوست تنه درخت یا گیاه خشک می شوند. برخی به اشتباه مان را با صمغ اشتباه می گیرند؛ اما این چنین نیست و مان ها با صمغ ها تفاوت بسیاری دارند.

نوعی مان و ماده شیرینی است که در اثر نیش  حشره ای به برگ و به ساقه های جوان درختی از بلوط ها به دست می آید. این درخت به فارسی بلوط و درخت گزعلفی می باشد. نام های دیگر گز علفی به فارسی، عربی و در کتب طب سنتی، گز علفی، گز گزو،گزوله،گزنجبین، مان، دارمازو، گزو، مازوداز، برودار، برو، بلو و طرفه نامیده شده است. بد نیست بدانید که گزانگبین با گز علفی در بین مردم عام اشتباه گرفته می شود که این دو کاملا باهم متفاوت هستند.

خواص درمانی گزعلفی

گزعلفی سرشار از ویتامین های مختلف است. مقوی، ضد افسردگی و نشاط آور بوده و دارای فلزات گیاهی مخصوصا کلسیم است. شما میتوانید اکسیر جوانی و طول عمر را در گز علفی جستجو کنید. گز علفی خون را صاف و رقیق و رنگ پوست و چهره را باز میکند. برای برطرف کردن ضعف قوای جسمانی، بیماری های گوارشی، درمان قطعی زخم معده، بیماری های ریوی و کبد اندام و عضلات و رفع کم اشتهایی و بی خوابی از گز علفی استفاده کنید. گز علفی قابض است و خونریزی‌ها را متوقف میسازد. تقویت کننده دستگاه تنفسی است و تنگی نفس را رفع، سینه را نرم و سرفه را برطرف میکند. برای درمان بواسیر نیز همراه عسل استفاده میشود.

کاربرد گزعلفی:

علاوه بر کاربرد های دارویی مثل ضد سرفه بودن یا انرژی زا بودن گزعلفی یکی از محبوب ترین انگبین های استفاده شده در گزهای اصفهان است.

گز علفی مثل گزانگبین و گز شهداد است. از آن نوع مان هایی می باشد که علاوه بر خواص دارویی و درمانی که دارد مصارف غذایی نیز دارد. تفاوت آن با مان های دیگر این است که خاصیت مسهل بودن نیز دارد .

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد گز علفی ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسامارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید گز علفی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.

 
# خرید گز علفی # خواص گز علفی # خرید انواع گیاهان دارویی # قیمت گز علفی # قیمت گز علفی در مشهد # Astragal Manna

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای گز علفی اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط