به زودی

گزانگبین

گزانگبین اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 52,000 تومان
قیمت : 54,600 تومان
  • طبع گزانگبین گرم و خشک است.
  • درمان ناباروری در مردان و اسپرم سازی
  • برای درمان یبوست و بواسیر در افراد سالخورده و کودکان مفید و ملین است.
  • تقویت اعصاب، تقویت قوای جنسی و تقویت قوای جسمانی
  • درمان سرماخوردگی
  • درمان تنگی نفس و خس خس سینه
  • تقویت دستگاه گوارش مانند معده، روده، کبد
  • ضدعفونی کننده دستگاه گوارش
  • درمان نرمی استخوان
  • درمان سوختگی
  • درمان یرقان
  • درمان ورم، گرفتگی و انسداد مجاری طحال
  • درمان زخم روده و اثنی عشر

به زودی
شارژ شد بگو

  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

گزانگبین با نام انگلیسی Astragal Manna که آن را با نام گز خوانسار نیز می شناسند همان ماده خوش عطر و طعمی است. که باعث می شود خوردن گز در آن لحظه، به دهان شما مزه دیگری بدهد. از گزانگبین در کتاب ها و منابع مختلف، با نام های متفاوتی یاد شده است. انگبین گون، گزگزو، طرفا، گز مازج، خشک انگبین، گز خوانسار و من و السوی و غیره شناخته می شود.
این گیاه با شکل بوته (درختچه) هست و در مناطقی مانند کوهستان های خوانسار، فریدن و شیراز یافت می شود. ویژگی بارز و جالب توجه گزانگبین، خودرو بودن آن است. ارتفاع این بوته رقمی بین ۶ تا ۱۰ سانتی متر و قطر آن تا ۳۰ سانتی متر هم می رسد.
بنازیم خلقت پرودگار متعال را! می پرسید چرا؟ چون که ماده به این ارزشمندی را توسط یک حشره کوچک به نام پسیل گز کاملا حاضر و آماده در اختیار ما می گذارد. هر ساله با آغاز فصل تابستان، میلیون ها حشره پسیل گز در کوه های خوانسار، اطراف گیاهان گون جمع می شوند و با مکیدن شیره درون آن، گزانگبین را تولید می کنند.

 انگبین شهدی است که داخل گیاه گون وجود دارد. گزانگبین از خانواده (مان) ها می باشد.

مان

مان به موادی گفته می شود که طعم شیرینی دارند و بر اثر گزش حشرات و یا ایجاد شکاف هایی در تنه درختان یا سایر گیاهان، ترشح شده و بر روی پوست تنه درخت یا گیاه خشک می شوند. برخی به اشتباه مان را با صمغ اشتباه می گیرند؛ اما این چنین نیست و مان ها با صمغ ها تفاوت بسیاری دارند.
جالب است از بین این همه گیاهان با مان های مختلف، حشرات پسیل گز عاشق مان درخت گون هستند که به نام انگبین لقب گرفته است. این حشرات با مکیدن شیره پرورده گیاه گون، آن را به کیسه مخصوصی که در بدن خود دارند منتقل کنند و در آن جاست که این شیره به شربتی شیرین تبدیل می شود. حالا شیره ای که به شکل شربت درآمده از بدن حشره خارج شده و بر روی ساقه گیاه منعقد می شود و حالت سفت و سختی به خود می گیرد.

گزانگبین علاوه بر اینکه یک ماده خوراکی خوش طعم است، خواص دارویی بسیاری نیز دارد. فعالیت های آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی از مهم ترین ویژگی های گیاه گزانگبین است. از گزانگبین به طور سنتی (به خصوص در زمان گذشته) در درمان اختلالات مختلف کبدی استفاده شده است. طبع برگ، ریشه و پوست این گیاه سرد و خشک می باشد اما شهد آن طبع گرم و خشک دارد. دم کرده برگ و گل گیاه گزانگبین دارای خواص ضد التهابی و ضد اسهال است. علاوه بر این، عصاره گزانگبین خواص ضد باکتریایی قابل ‌توجهی در برابر سویه ‌های پاتوژن انسانی از خود نشان داده است.

یکی از اولین کاربرد های گیاه گزانگبین در علم پزشکی، درمان مشکلات گوارشی است مانند رفلاکس معده، متوقف کردن اسهال خونی و جلوگیری از ابتلا به یبوست و هموروئید است.

درمان ناباروری و تقویت قوای جسمانی

فروکتوز ماده ای موثر در کمک به ساخت اسپرم سازی در مردان و مشکلات ناباروری زوجین است. از سوی دیگر، گزانگبین سرشار از فروکتوز است . فروکتوز از خانواده قند هاست و تامین انرژی مورد نیاز بدن ما نیز از مصرف قند ها و چربی ها انجام می شود. بنابراین به همین علت است که مصرف گزانگبین باعث تقویت قوای جسمانی می شود. و همین موضوع باعث شده تا مصرف این ماده اثربخش، امیدی برای زوجین نابارور باشد.

جلوگیری از ابتلا به یبوست و بواسیر

همانطور که می دانید، یبوست و عدم دفع غذا، یکی از مشکلاتی است که تقریبا همه ما تجربه آن را حتی به صورت موردی داشته ایم. همچنین می دانیم که در طب سنتی، یبوست را ام الامراض می نامند و اگر درمان نشود، به زودی هموروئید (یا همان بواسیر) به سراغ مان می آید. خوشبختانه باید بگوییم که یکی از هزاران خواص گزانگبین، درمان یبوست و جلوگیری از ابتلا به بواسیر است. بنابراین اگر مشکلی در دفع دارید، می توانید تکه های گزانگبین را میل کنید.

دارای خاصیت ملین و روان کنندگی

گزانگبین جزو خوراکی های ملین است و دقیقا به همین شیوه است که یبوست ما را برطرف می کند. این خوراکی برای افرادی که یبوست دارند (به ویژه افراد خردسال یا سالمند) بهترین ملین و روان کننده است و مصرف آن به شدت توصیه می شود.

تقویت اعصاب

این گیاه خواص شادی آور دارد و ترکیبات موجود در آن، باعث افزایش سطح ترشح گلوتامات و دوپامین در مغز به صورت خودکار می شود. بنابراین مصرف روزانه آن با توصیه و مشورت با پزشک، بلامانع است و تاثیرات مثبت آن را پس از مدتی بر روی آرامش اعصاب خود ملاحظه خواهید کرد.

منعقد کننده خون

این گیاه هم قابض و هم ضد میکروب است، بنابراین به جلوگیری از خونریزی زخم ها و منعقد کردن خون کمک می کند. همچنین در کمک به تسریع بهبود زخم ها موثر است و شما می توانید از آن به صورت موضعی نیز استفاده کنید.

درمان انگل روده

گزانگبین ضد میکروب بوده و همیشه از آن، به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی یاد می کنند. این گیاه در درمان انگل روده نیز موفق عمل کرده است.

دارای ویتامین D و کلسیم

شهد انگبین، منبع ویتامین D و کلسیم است. از آنجایی که مصرف ویتامین D برای کمک به سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی و نرمی استخوان بسیار توصیه می شود، به همین دلیل مصرف انگبین در جلوگیری از ابتلا به عارضه های ذکر شده، تاثیر بسزایی دارد. شهد انگبین جایگزین مناسبی برای شکر و قند های مصنوعی است که برای افراد مبتلا به دیابت ضرر دارد. اگر از سنین کم، کودک خود را به نوشیدن شربت انگبین عادت بدهید، به محکم شدن استخوان بندی او کمک زیادی کرده اید.

درمان یرقان

مصرف گزانگبین، برای درمان یرقانی که از ضعف کیسه صفرا سر چشمه بگیرد، مفید می باشد.

درمان ورم، گرفتگی و انسداد اعضای داخلی

مصرف شهد گزانگبین برای درمان ورم، گرفتگی و انسداد مجرا های مرتبط با طحال موثر است. همچنین شهد گزانگبین برای درمان زخم روده و زخم اثنی عشر (یا همان دوازده که بالای معده قرار دارد)، نیز تجویز می شود.

موارد مصرف گزنگبین

مصرف این دارو به کسانی که دچار نرمی استخوان، یبوست، مشکلات تنفسی و ضعف اعصاب و قوای جنسی و جسمی و مشکلات روده و اثنی عشر و گوارش هستند، توصیه اکید می گردد.

میزان مصرف و نحوه مصرف گزانگبین

در طب سنتی از خاکستر این گیاه، جهت درمان سوختگی ها استفاده می شود.

انگبین دارای ویتامین های مختلف از جمله ویتامین D و کلسیم است و به همین جهت برای معالجه و پشگیری از نرمی استخوان مفید است. شما می توانید به جای شکر و قند مصنوعی از انگبین ها استفاده کنید و به کودکان خود به جای شربت قند، گزنگبین بدهید تا استخوان بندی آن ها محکم شود .به این منظور در روز حدود 50 گرم از شهد گزنگبین را حل کرده و به کودکان خود بدهید.

جهت زخم روده و اثنی عشر شهد گزانگبین را در آب جوش حل نموده و مصرف کنید .

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد گزانگبین ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسامارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید گزانگبین به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.

 
# خرید گزانگبین # خواص گزانگبین # خرید انواع گیاهان دارویی # قیمت گزانگبین # قیمت گزانگبین در مشهد # Astragal Manna # خریدگزنگبین

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای گزانگبین اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط