برگ

برگ سنا مکی اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 30,000 تومان
قیمت : 31,500 تومان
  •  طبع برگ سنا مکی گرم و خشک است.

  • درمان یبوست

  • سلامت دستگاه گوارش و روده ها

  • از بین بردن کرم های روده

  • درمان بوی بد دهان

  • سنا پاک کننده روده ها

  • تنظیم مایعات بدن

  • تقویت سیستم ایمنی بدن

  • خواص ضدباکتریایی

  • دور از نور و رطوبت نگهداری شود

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

برگ سنا گیاهی با نام انگلیسی Senna و با طبع گرم و خشک است. کشت این گیاه دارویی طبیعی در مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیری، مانند هند و افریقا می باشد و از تیره ارغوانیان و از گونه بزرگی از گیاهان گلدار تیره باقالاسانان است.

گیاه سنا یک گیاه دارویی است که اثرات فوق العاده ای برای بدن دارد و از برگ و میوه آن برای تهیه دارو استفاده می شود.

خواص بی نظیر برگ سنا:

درمان یبوست

یکی از کاربردهای مهم برگ سنا ملین بودن آن می باشد. افرادی که دچار یبوست می شوند می توانند از این گیاه استفاده کنند. برگ سنا باعث می شود تا روده ها تحریک شده و مدفوع زودتر از بدن خارج شود.

این گیاه بر روی انقباضات کلی روده ها تاثیرگذار می باشد. برگ سنا به راحتی می تواند مدفوع را از بدن شما خارج کند. برای درمان یبوست های شدید می توان از این گیاه کمک گرفت. برگ سنا به عنوان یک داروی بدون نسخه در بزرگسالان و کودکان بالای ۲ سال می باشد.

سلامت دستگاه گوارش و روده ها

برگ این گیاه برای درمان زخم های مقعدی مناسب است چرا که باعث کاهش تورم می شود. این گیاه باعث می شود تا مدفوع نرم شده و به راحتی در روده ها حرکت کند. ترکیبات موجود در این گیاه جذب دستگاه گوارش شده و به جداسازی مواد غیر قندی در روده ها کمک می کند. اگر می خواهید از بیماری یبوست و بیماری های گوارشی در امان باشید می توانید از خواص برگ این گیاه استفاده کنید.

بهبود اختلالات پوستی

در برگ سنا روغن های معطر وجود دارد که شامل رزین و تاتن می باشد که باعث کاهش التهاب پوست می شود. برگ سنا را می توانید به یک خمیر تبدیل کنید و از آن به عنوان کمپرس برای بهبود زخم ها و سوختگی های مختلف استفاده کنید.

خاصیت مسهل کنندگی

 برگ سنا دارای یک خاصیت مسهل کننده می باشد. این گیاه باعث می شود تا روده شما هیدراته شده و حرکت روده ها به شکل ویژه ای انجام شود. گیاه سنا باعث می شود تا شما از مصرف داروهای ملین کننده راحت شوید.

از بین بردن کرم های روده

برگ سنا دارای خاصیت ملین کننده می باشد و مانند خیار می تواند کمک شایانی به از بین رفتن کرم های موجود در روده و معده کند.

درمان عفونت پوست

برگ سنا دارای خواص ضد باکتری می باشد که به درمان بیماری های پوستی کمک می کند. خمیر تهیه شده از برگ های سنا باعث درمان بیماری های پوستی مانند آکنه می شود و برای درمان اگزما کاربرد دارد. استون و اتانول موجود در این برگ برای درمان آکنه بسیار موثر است.

درمان بوی بد دهان

بهداشت ضعیف دهان و دندان و استفاده از عادات ناسالم غذایی باعث می شود که دهان بدبو شود. استفاده از دهانشویه های مختلف برای درمان این امر موثر است. شما می توانید از روش گیاهی استفاده کنید

برگ های گیاه سنا را برای جلوگیری از بوی بد دهان استفاده کنید. یک راه مناسب برای درمان بوی بد دهان این است که مقداری برگ سنا را در آب بجوشانید و بعد از خنک شدن آن را مانند دهان شویه در دهان بگردانید.

پاک سازی روده ها

 برگ سنا خاصیت ملین دارد و به عنوان یک داروی پاک کننده شناخته می شود. این گیاه در طب سنتی چینی برای پاک کردن گرمای انباشته شده در روده بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. اگر می خواهد روده خود را پاکسازی کنید بهتر است از این گیاه استفاده کنید.

تنظیم مایعات بدن

گیاه سنا می تواند به سم زدایی بدن کمک کند ، شما می توانید با مصرف گیاه سنا به دفع ادرار کمک کنید. این گیاه باعث می شود تا نمک و آب اضافی از بدن خارج شده و به تنظیم مایعات بدن کمک کند. سنا می تواند انسداد ادرار را برطرف کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی انسان برای مقابله با بیماری های مختلف باعث تقویت شود. اگر سیستم ایمنی بدن ضعیف شود انسان دچار بیماری های مختلف می شود. گیاه سنا باعث تقویت سیستم دفاعی بدن می شود. شما می توانید برگ سنا را برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود استفاده کنید. گیاه سنا باعث تقویت گلبول های قرمز خون شده و برای مبارزه با بیماری ها بدن را مقاوم می کند.

درمان اختلالات گوارشی

برگ این گیاه برای سوزش سر دل ، تهوع و التهاب ناشی از اختلالات گوارشی مفید است. این گیاه را می توانید به همراه گیاهان معطر دیگر نظیر هل ، رازیانه ، زنجبیل و نعناع فلفلی مصرف کنید. گیاه سنا از تشکیل گاز در معده پیشگیری می کند.

دمنوش برگ سنا 

چای سنا درواقع همان دمنوش گیاهی برگ سنا است و به همان صورت درست می‌شود. مگر آنکه آن را به همراه چای سیاه معمولی دم کنید تا شکل و طعم بهتری داشته باشد. از این نوشیدنی محبوب برای بهبود برخی بیماری‌ها استفاده می‌شود:

افرادی که مبتلا به اختلالات روده و یبوست هستند، با مصرف مناسب این گیاه می‌توانند این بیماری را درمان‌ کنند.
این چای التهابات را تا حدی کاهش می‌دهد و از این جهت برای بهبود جای زخم، عفونت و حتی آکنه‌های پوستی می‌تواند مفید باشد. این اثر سنا را می‌توانید در دمنوش رازیانه نیز ببینید.
چای سنا در تقویت گلبول‌های سفید خون نیز موثر است.
افرادی که دچار سردردهای میگرنی یا دردهای عصبی شدید هستند، می‌توانند از این چای مصرف کنند.

دستور تهیه دمنوش

آب را جوش بیاورید و برگ های خشک را درون آن بریزید تا 8 تا 10 دقیقه اجازه دهید همانگونه باقی بماند. درصورت تمایل به آن عسل اضافه کنید.1 تا 3 ساعت بعد از نوشیدن دمنوش گیاه سنا منتظر دیدن اثرات آن باشید. ملین بودن سنا گاهی زیاد است و ممکن است افراد با معده ی حساس را اذیت کند.

طرز تهیه دمنوش گیاهی برگ سنا و گل محمدی

دمنوش گیاهی برگ سنا و گل محمدی نیز در کنار طعم و عطر بی نظیری که دارد، برای بدن بسیار مفید است و می‌تواند به عنوان یک ملین قوی عمل کند. کافیست یک قاشق چایخوری از برگ سنا و گل محمدی را در داخل قوری مخصوص دمنوش با یکدیگر ترکیب کنید. سپس آب جوش را روی آن‌ها ریخته و بین ده تا پانزده دقیقه اجازه دهید تا این دمنوش روی حرارت بسیار کم دم بکشد. در انتهای کار نیز آن را از صافی رد کنید و در داخل فنجان مورد نظر خود میل کنید. این دمنوش به همراه شیرین کننده‌های طبیعی طعم بسیار خوبی خواهد داشت.

طرز تهیه دمنوش برگ سنا و گل ختمی

دمنوش برگ سنا و گل ختمی یکی دیگر از دمنوش‌های بسیار مفید برای درمان بیماری‌های مربوط به معده و گوارش است. گل ختمی طبعی سرد و تر دارد و هنگامی که با سنا ترکیب می‌شود، طبع متعادلی ایجاد می‌کنند. بنابراین این دمنوش برای افراد گرم مزاج انتخاب مناسبی خواهد بود.

برای تهیه این دمنوش مقوی، مقدار مساوی از برگ سنا و گل ختمی را در یک ظرف مناسب با یکدیگر ترکیب کنید و یک لیوان آب جوش روی آن‌ها بریزید. سپس درب ظرف را بگذارید تا دمنوش‌تان با بخار آب دم بکشد. ده دقیقه زمان برای اینکار کافی است. اکنون نوشیدنی را از صافی رد کرده و به همراه عسل میل نمایید.

 توجه:

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد برگ سنا ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید برگ سنا به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز استفاده برگ سنا # خرید برگ سنا # خواص برگ سنا # خرید برگ سنا # Senna  # خرید چای سنا

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای برگ سنا مکی اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط