صمغ

صمغ آنغوزه اعلی

وزن : 25 گرم

قیمت برای شما : 165,000 تومان
قیمت : 173,250 تومان
  •  طبع صمغ آنغوزه گرم و خشک است.

  • درمان یبوست

  • هضم غذا

  • خاصیت آنتی بیوتیکی

  • درمان عفونت‌های قارچی معده

  • درمان کزاز، یرقان

  • مسکن درد گوش

  • تقویت بینایی

  • بادشکن و مقوی معده است.

  • برای رفع بلغم مجاری تنفسی و معده می‌توان از آنغوزه استفاده کرد.

  • رحم‌های سرد و تر را تقویت می‌کند.

  • درمان مشکلات تنفسی

  • تسکین سردرد

  • تسکین درد های پریود قاعدگی

  • محرک نیروی جنسی

  • درمان کننده امراض سینه از جمله آسم

  • کاهنده فشار خون

  • نرم کننده طبیعی مو

  • دور از نور و رطوبت نگهداری شود


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

آنغوزه یا آنقوزه با نام علمی Ferula assa - foetida L. گیاهی دارویی, علفی, منوکارپیک و چند ساله از تیره چتریان که خاستگاه اصلی آن استپ های ایران و مناطقی از افغانستان می باشد.  یکی از فرآورده های گیاه انگدان ، آنقوزه یا خوارکما (که از گیاهان دارویی مهم خانواده چتریان umbelliferae است ) می باشد . میوه های گیاه آنغوزه ، حالت بیضی شکل و قهوه‌ای رنگ است. از ساقه این گیاه نوعی صمغ به نام صمغ دارویی آنغوزه استخراج می‌شود. آنغوزه مزه‌ای گس و تقریبا تند و سوزاننده و بویی شبیه به بوی نامطبوع ترکیبات گوگرد دار دارد که بخش دارویی گیاه را تشکیل می‌دهد.

نام های دیگر صمغ آنغوزه

انقوزه ، حلتیت ، خوراکما ، آنگوزاکما ، کورن کما

و نام علمی (.ferula assa -foetida L)

آنغوزه رزینی (صمغ) است که از تراوش ریزوم (ساقه های زیرزمینی) و ریشه گیاه انجدان (انگدان) حاصل می شود. به همین دلیل آن را صمغ انجدان نیز می گویند.

خواص دارویی صمغ آنغوزه

جهت جلوگیری از بارداری

مصرف آنغوزه می تواند از بارداری، به طور موقت و گاهی به طور دایم جلوگیری کند. بدین منظور زنان باید پس از پایان دوران قاعدگی خود روزی نیم مثقال (معادل دو و نیم گرم) را در آب حل کرده و به مدت یک هفته میل نمایند.

 تسکین دندان درد، جلوگیری از پوسیدگی دندان و رفع بوی بد دهان

جهت تسکین دندان درد، نصف یک قاشق چای خوری یا یک تکه کوچک از آنغوزه را در یک فنجان آب بجوشانید و روزانه 2 تا 3 مرتبه دهان را با آن بشویید. به علاوه، خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و بوی بد دهان را از بین می برد.

همچنین، تکه ای از آنغوزه که با آب نرم شده را بردارید و آن را در حفره ای که در دندان ملتهب وجود دارد، قرار دهید. تا آنجا که می توانید آن را نگه دارید، سپس با آب گرم دهان را بشویید.
برای درمان درد ناشی از پوسیدگی دندان، در شب به هنگام خواب تکه ای از آنغوزه را بر روی دندان قرار دهید. با این کار پوسیدگی دندان و درد آن کاهش می یابد.

موثر در درمان یبوست و هموروئید

برای درمان یبوست، مغز خیار هندی را با آب آشامیدنی رقیق کرده، دو دانه فلفل سیاه آسیاب نشده، یک قاشق چای خوری آنغوزه و نصف قاشق چای خوری زنیان اضافه کنید. به خوبی هم بزنید و 2 بار در روز بنوشید. این درمان، روده بزرگ را پاک می کند و ضمنا ناراحتی ناشی از سوءهاضمه را هم تسکین خواهد داد.
همچنین، برای درمان هموروئید می توانید از آنغوزه به صورت موضعی استفاده کرد. بدین ترتیب که، می توانید کمی آنغوزه نرم شده را روی محل خونریزی ناشی از بواسیر یا یبوست قرار داده تا خونریزی و درد کاهش یابد.

آنغوزه برای درمان آسم، برونشیت و سرماخوردگی و آنفولانزای اطفال بسیار مناسب است. این گیاه به خاطر خواص ضد میکروبیش، برای کاهش برونشیت مزمن و سرفه مفید است.

کاهش کلسترول

آنغوزه محافظ خوبی در برابر تری گلسیرید و کلسترول حاصل از خوردن غذاهای چرب است. ماده‌ای به نام کومارین در این گیاه، سبب رقیق شدن خون می‌شود.

تقویت بدن

این گیاه دارای کربوهیدرات، پروتئین و مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر است که برای تقویت بدن مفید است.

از دیگر خواص آنغوزه تسکین درد دندان است. به این منظور مقداری از آن را با آبلیمو مخلوط کرده و با پنبه بر روی دندان‌تان قرار دهید.

تسکین درد و اسپاسم (گرفتگی) معده

برای درمان درد معده و یا اسپاسم معده، یک تکه آنغوزه یا پودر شده آن مقدار را با نصف قاشق چای خوری نمک و نصف قاشق چای خوری دارچین مخلوط کرده و با یک لیوان آب گرم میل نمایید.

از بین بردن کرم (انگل) معده و روده

برای درمان انگل تنها کافی است که، یک تکه آنغوزه را در آب گرم حل کنید و آن را میل نمایید. بهتر است برای نتیجه بهتر روزی دو بار این محلول را مصرف کنید.

ضد نفخ

استفاده از آنغوزه در حین پختن سبزیجات و حبوبات نفخ آور مفید است. سبزیجات نفخ آور عبارتند از: پیاز، کلم پیچ، کلم بروکلی، شلغم و لوبیاها و میوه هایی نظیر خربزه و سیب خام. حبوبات را 2 تا 3 ساعت قبل از پختن در آب خیس کنید. تا گاز تولیدی کم شود و ضمنا زمان پخت کاهش یابد. می توانید از آنغوزه در زمان خیساندن حبوبات استفاده کنید اما بهتر است در حین پخت حبوبات آن ها مصرف شوند.

مفید برای بیماری های پوستی

آنغوزه برای بیماری های پوستی مانند هرپس، بثورات پوستی و خارش بسیار مفید هستند. برای درمان این بیماری ها می توانید آنغوزه را در آب حل کنید و به صورت موضعی روی نواحی آسیب دیده پوست، استفاده کنید.

 درمان محل گاز گرفتگی حیوانات و نیش حشرات

آنغوزه را به نرمی پودر کرده و به مقدار زیاد روی محل گاز گرفتگی یا گزیدگی حشرات بپاشید. آنغوزه اثر قابضی شدید داشته و رطوبت موضعی و ویروس را به خود جذب می کند.

رفع ناتوانی جنسی

آنغوزه باعث افزایش قوای جنسی می شود. بدین منظور، یک چهارم قاشق چای خوری از آنغوزه را در روغن حیوانی سرخ کنید. به این مخلوط نصف قاشق چای خوری عصاره برگ انجیر اضافه کنید. این مخلوط را روی یک موز نارس بریزید و در هنگام صبح این موز را به همراه عصاره آنغوزه و برگ انجیر به مدت 3 روز میل کنید.

درمان بی اشتهایی

یک تکه از آنغوزه را در کره یا روغن حیوانی سرخ کنید و کمی زنجبیل به آن اضافه کنید. این مخلوط جهت رفع مشکلات بی اشتهایی یا کم اشتهایی موثر است.

مفید برای گوش درد

چند تکه آنغوزه یا پودر آن را در روغن کنجد مخلوط کرده و حرارت دهید. بعد از حل شدن در روغن، برای درمان گوش درد روزی یک قطره از آن را در گوش بریزید. می توانید روغن زیتون را جایگزین روغن کنجد کنید.

آنغوزه طبیعت گرم و خشک دارد. بنابراین، نباید بیش از حد مصرف شود. علاوه بر استفاده مستقیم جهت درمان، می توانید از آنغوزه در غذاها و سالاد ها استفاده کنید.

شیوه مصرف صمغ آنغوزه

هر روز دو گرم از آن را در کپسول خالی ریخته، بخورید. معده را تقویت می کند، ضد سم و تشنج است، برای درمان بیماری فلج، رعشه، سستی اعضا و صرع کودکان بسیار موثر است.

آن را بکوبید و هر یک نخود آن را در کپسول خالی بریزید و هر روز صبح، ظهر و شب هر بار یک کپسول بخورید. ورم کلیه، سیاه سرفه، تنگی نفس را درمان می کند، ضد هیستری و ضد انگل است.

یک سرانگشت از صمغ آنغوزه که با عدس پخته شده باشد به هضم کمک می کند؛ سموم را از بین می برد و درد را تسکین می دهد. همچنین گاز در درون روده بزرگ را مرتفع می کند.

چنان چه زنی پس از اتمام عادت ماهیانه به مدت یک هفته روزی نیم مثقال از آن را میل کند، از باردار شدن او به طور موقت و گاهی به طور دایم جلوگیری می شود. آن را با فلفل و مرمکی مخلوط کرده و بخورید. برای ازدیاد ترشح ادرار و باز کردن عادت ماهیانه نافع است.

صمغ آنغوزه را با عسل مخلوط کرده و به چشم بمالید. برای تقویت بینایی چشم، قطع نزول آب سفید و دفع ناخنک چشم مفید است.

آن را در آب حل کنید و جرعه جرعه بنوشید، برای خشونت حلق و صاف کردن صدا و رفع نفخ مفید است.

آن را در سرکه حل کرده بنوشید. برای اعصاب مفید است.

آن را با زرده تخم مرغ مخلوط کرده و بخورید. برای تسکین سرفه خشک و درد پهلو نافع است.

آن را در روغن زیتون بجوشانید و چند قطره در گوش بریزید. برای تسکین درد گوش، کاهش کری کهنه و رفع طنین و صدا در گوش موثر می باشد.

آن را روی دندان پوسیده و یا در حال پوسیدن قرار دهید. درد دندان را ساکت می کند. آن را با انجیر و زوفا مخلوط کنید و دم کنید، آب آن را در دهان نگه دارید مزه مزه کنید. برای تسکین درد دندان پوسیده موثر است.

 اگر چشم شما تار شده است، خشک آن را مثل غبار نرم بسایید و در چشم بکشید، تاری آن را برطرف خواهد کرد.

صمغ آنغوزه را روی ورم ها بگذارید، ورم های رسیده را می شکافد و برای اخراج چرک و خشک کردن عفونت آن نافع است.

 آن را حل کرده و شب ها بر روی سر بمالید، از ریزش مو جلوگیری می کند.

آن را با جنطیانا ساییده و شیر مخلوط و ضماد نمایید. ضد سم قوی برای گاز گرفتگی سگ ها است.

 توجه:

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد صمغ آنغوزه ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید صمغ آنغوزه به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز استفاده صمغ آنغوزه  # خرید صمغ آنغوزه  # خواص صمغ آنغوزه  # خرید آنلاین صمغ آنغوزه  # Ferula assa foetida # صمغ انگورکما

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای صمغ آنغوزه اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط