بومادران

بومادران اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 40,950 تومان
قیمت : 42,998 تومان
  • طبع بومادران گرم و خشک است.
  • دم‌کرده سرشاخه‌های گل‌دار آن، در رفع نفخ و ترش کردن، اثر نافذ دارد.
  • استفاده از دم‌کرده بومادران، سبب کاهش فشار خون شده و برای نارسایی‌های کیسه صفرا استفاده می‌شود.
  • در ازدیاد ادرار و رفع سنگ کلیه نیز موثر است.
  • باد شکن و تب‌بُر است.
  • در مواردی مانند خستگی عمومی، ضعف قلب، ورم ماهیچه‌های دل، بیماری‌های عصبی مانند ضعف اعصاب، صرع و قلنج‌های تشنج آور، نتایج مفیدی دارد.بومادران بر اثر قابض بودن در رفع ترشحات زنانگی، بند آوردن خون و رفع اخلاط خونی، بواسیرهای خونی و اسهال ساده، اثر معالج دارد.
  • بخور و جوشانده آن برای رفع سرماخوردگی مفید است .
  • جوشانده سرشاخه گلدار آن برای رفع دردهای قاعدگی مفید است.

دور از نور و رطوبت نگهداری شود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

 بومادران یک گیاه علفی چند ساله است که نام علمی گیاه بومادران Achillea millefolium است. تمام قسمت‌های این گیاه دارویی می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.برگ های این گیاه  بوی خاصی دارند که کمی تند یا فلفلی هستند

از جمله نام‌های دیگر بومادران می‌توان به گیاه خونریزی بینی، سرباز، ملوفیل و فلفل سیاه پیر اشاره کرد. خواص بومادران برای درمان بیماری‌ها و سلامت بدن فراوان است.

خواص دارویی بومادران

درمان کبد چرب

متخصصان معتقدند که دمنوش یا نوشیدنی‌هایی که مزه تلخ دارند برای دفع چربی‌های اضافه کبد مفید است. یکی از خواص بومادران برای درمان خانگی کبد چرب تقویت این عضو است و صفرا را در بدن آزاد می‌کند. بومادران گیاهی ضدمیکروبی و ادرارآور است که با افزایش دفعات ادرار، مواد زائد بیشتری نیز از بدن دفع می‌شود. افراد مبتلا به کبد چرب می‌توانند هر روز پیش از صبحانه یک لیوان دمنوش ان را میل کنند تا به بهبود سلامتی خود کمک کنند.

جوان‌سازی پوست

از خواص گیاه بومادران می‌توان به جوان‌سازی پوست صورت، درمان زخم‌های پوستی و اگزما اشاره کرد. این گیاه با احیای سلول‌های پوستی، چین‌وچروک صورت را برطرف می‌کند و باعث جوان‌سازی پوست می‎‌شود. علاوه بر این مصرف موضعی این گیاه روی زخم باعث می‌شود قرمزی اطراف زخم کاهش پیدا کند.

تسکین درد پریود

مصرف دمنوش گیاه بومادران ماهیچه‌های رحم را آرام می‌کند و درد پریود و گرفتگی‌های قاعدگی را کاهش می‌دهد. خاصیت ضدالتهابی و التیام‌بخشی گیاه باعث می‌شود این دارو برای درمان درد پریود تجویز شود. پزشکان برای درمان درد پریود شدید مصرف سه تا پنج لیوان دمنوش این گیاه دو روز پیش از دوره پریودی را توصیه می‌کند. از دیگر خواص این گیاه برای قاعدگی تحریک رحم و تنظیم سیکل قاعدگی است.

بهبود سرماخوردگی

خاصیت ضد التهابی، ضد درد و ضد باکتریایی گیاه بومادران باعث می‌شود که این گیاه به عنوان آنتی‌بیوتیک گیاهی برای مبتلایان به سرماخوردگی مفید باشد. ترکیب چای بومادران و نعناع سموم بدن را به شکل تعریق دفع می‌کند و برای کاهش سرفه، عطسه، آبریزش بینی و تب در سرماخوردگی توصیه می‌شود.

تقویت عملکرد روده

گیاه بومادران با تحریک ترشحات آنزیم‌های گوارشی و صفرا به گوارش روده کمک کرده است و احتمال ابتلا به اختلالات دستگاه گوارش مانند نفخ معده، اسهال و یبوست را کاهش می‌دهد. طب سنتی مصرف چای این گیاه را برای بیماران سندروم روده تحریک‌پذیر تجویز می‌کند. این گیاه همچنین می‌تواند از زخم معده پیشگیری کند یا آن را درمان کند.

بهبود کیفیت خواب

گیاه بومادران دارای خاصیت آرام‌بخش و ضدالتهابی است؛ بنابراین مصرف آن برای آرامش و خواب مفید است. مصرف دمنوش این گیاه خاصیت ضد اضطرابی دارد و برای درمان بی‌خوابی توصیه می‌شود.

درمان فشار خون بالا

مصرف منظم بومادران باعث تنظیم فشار خون می‌شود و احتمال ابتلا به سکته مغزی، سکته قلبی، بیماری‌های قلبی عروقی و آترواسکلروز را کاهش می‌دهد. دمنوش بومادران از ورود کلسیم به عروق خونی جلوگیری می‌کند و برای درمان فشار خون بالا توصیه می‌شود.

کاهش اضطراب

دمنوش بومادران یک نوشیدنی ضداسترس و آرام‌بخش است، این گیاه به صورت مستقیم بر کاهش هورمون‌های تنش‌زا و استرس‌زا تاثیر می‌گذارد و عملکرد آن مانند داروی دیازپام است که استرس و اضطراب را رفع می‌کند.

شیوه استفاده

می‌توانید این گیاه را مانند چای دم کنید (۲-۴ گرم) و روزی ۳ فنجان از آن را با عسل بنوشید(۱ تا ۲ قاشق چای‌خوری از گیاه به ازای هر فنجان آب جوش)

گل بومادران، تخم گشنیز، بلوط، گل بابونه، زیره کرمان، از هر کدام ۵ گرم به صورت نیم‌کوب مخلوط نموده، هر روز صبح و شب یک قاشق غذاخوری در یک استکان اب جوش دم کرده، پس از ۲۰ دقیقه صاف کرده بنوشید.

برای رفع خارش شدید، ۵۰ گرم گیاه را در یک لیتر آب ریخته و بجوشانید و بدن را با آن بشوئید.

دمنوش بومادران

دمنوش بومادران تمام فواید و خواص بومادران را دارد و با مصرف دمنوش آن می‌توانید از تمامی خواص این گیاه بهره مند شوید.

طرز تهیه دمنوش بومادران

برای تهیه دمنوش بومادران باید به میزان یک قاشق چای‌خوری از سرشاخه‌های گل‌دار بومادران را همراه با یک لیوان آبجوش در قوری بریزید و اجازه دهید برای مدت زمان ۲۰ دقیقه قوری را روی شعله‌ی غیرمستقیم قرار دهید و سپس این دمنوش را از صافی عبور دهید و در نهایت آن را می‌توانید با عسل شیرین کرده و بنوشید. نوشیدن این دمنوش برای یک هفته روزانه تا ۳ بار مجاز است.

 برای خرید بومادران به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز تهیه بومادران # خرید بومادران # خواص بومادران # خرید آنلاین بومادران

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بومادران اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط