جدوار

جدوار سیاه یا جذوار اعلی

وزن : 50 گرم

قیمت برای شما : 358,000 تومان
قیمت : 375,900 تومان
  • طبع آن گرم و خشک است.

  • خواص گیاه دارویی جدوار

  • این گیاه پادزهر سموم است.

  • اگر به اندازه نیم یا ۱ گرم آن را سائیده با آب گرم بنوشند، دردهاى داخلى نظیر قولنج، درد معده، سنگ مثانه، سختى دفع ادرار را آرام می‌کند.

  • مخلوط آن با سرکه یا گلاب مسکن دردهاى ظاهرى است.

  • در آماس‏‌هاى بلغمى، صفراوى و سوداوى نظیر ورم زیر بغل، کشاله ران، خیارک، خنازیر و زخم‏‌هاى سخت و دیر علاج‌‏پذیر موثر است.

  • خوردن حدود ۲۰/ ۱ گرم آن با گلاب در انسداد کبد، سنگ مثانه، صرع کودکان، ضعف نیروى جنسى و تپش قلب موثر و مالیدن آن در بواسیر سودمند است.

  • در درمان فلج صورت، رعشه، استسقاء، یرقان و تب سودمند است.

  • چکاندن خیسانده آن در چشم ورم ملتحمه را درمان می‌کند.

  • چنانچه قبل از زایمان به مدت ۷ روز هر روز حدود ۲/ ۱ گرم آن را با آب تاجریزى، شیره خار خسک و گلاب خورده شود، وضع حمل را آسان می‌کند. همچنین در کاهش ضعف بعد از زایمان و جلوگیری از خونریزى زیاد موثر است.

  • جدوار به‏ طور موضعى از بین برنده پیسى، لکه‏‌هاى سیاه صورت و آثار زخم است. همچنین زخم‌ها را التیام می‌بخشد.

  • این گیاه همچنین نیرودهنده، محرک، ضد التهاب، ترمیم‏کننده زخمها، ضد نفخ و خلط آور است.

  • این گیاه محرک عمل هضم است. اگر به صورت چاشنى یا دم‏‌کرده استفاده شود، آب دهان و شیره معده را زیاد می‌‏کند.

  • ابن سینا در رساله داروهای قلبی، جدوار را یکی از آرام بخش‌ها و تقویت‌کنندگان قوی قلب شمرده است.

◊ دور از رطوبت نگهداری شود.

 



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

جدوار سیاه یا جذوار گیاهى است پایا، علفى از خانواده‏ Zingiberaceae ، داراى ساقه زیرزمینى، برگ‏ هاى ساقه هوایى بزرگ، بدون کرک، نوک‏ تیز، غلاف ‏دار، گل قرمز یا زرد و مجتمع به صورت سنبله، سطح خارجى ریزوم زرد روشن و بر روى گیاه جدوار خطوط مارپیچى و اثر قطع ریشه ‏ها مشاهده مى‏ شود. بوى جدوار ضعیف ‏تر از زردچوبه، مانند بوى زنجبیل و طعم جدوار تلخ و معطر می باشد. در مناطق گرم و خشک دیده می شد ولی با نادیده گرفتن ارزش این گیاه در ایران بسیار کمیاب شده است. گیاه دارویی جدوار به حالت وحشى در چین، هندوستان، مالزى، جاوه و ماداگاسکار مى‏ روید و در هند به‏ ویژه در بنگال، بنگلادش، اندونزى، چین و ماداگاسکار پرورش داده مى‏ شود.

وجود خواص دارویی متعدد و اثربخشی بیشتر آن نسبت به داروهای شیمیایی نشان داد برای مغز و قلب و کبد بسیار مفید است و به دلیل ترکیب شیمیایی زینجی برن و بورنئول به عنوان پادزهر و دفع سموم از بدن می باشد و از خواص با ارزش دیگر آن نشاط و افزایش انرژی در طول روز می شود به همین دلیل امروزه اطبای سنتی از این گیاه برای درمان بیماری های افسردگی و به عنوان مکمل ترک اعتیاد هم استفاده می کنند.

برای استفاده باید کاملا سائیده و به صورت پودر شود طبیعت این گیاه گرم و خشک است و به دلیل گرمی زیاد این گیاه خوردن بیشتر از 5-3 گرم در روز مضر است و برای صفرا مزاجان و افرادی که طبع گرمی دارند باید با شیر مصرف گردد .

خواص جدوار سیاه :

نیرو دهنده، محرک، ضد التهاب، ترمیم کننده زخم ها، ضد نفخ و خلط آور می باشد. ریزوم گیاه محرک عمل هضم و به صورت چاشنی یا دم‌کرده آب دهان و شیره معده را زیاد می ‏کند.

پادزهر قوی سموم

ابن‌سینا در کتاب قانون، جدوار را پادزهر همه سموم می‌داند؛ مانند زهر افعی و گیاه سمی بیش به نظر جرجانی ، دیگر پزشک و فیلسوف مشهور ایران، به دلیل هم‌جواری جدوار با گیاه بیش، این گیاه قوی‌ترین پادزهر سم بیش [زهر هلاهل] است و البته پادزهر گزیدن افعی نیز محسوب می‌شود ابن‌سینا داروی مشابه جدوار با خاصیت پادزهری را «زرنباد» معرفی کرده است.

زکریای رازی نیز در کتاب «بُرء الساعة (بهبود آنى)» برای بهبود کسی که سم موش (مرگ موش) خورده، مصرف نیم مثقال پودر جدوار را با یک نوشیدنی توصیه کرده است.

بهبود لرزش دست رعضه لقوه کمک به ترک اعتیاد و رفع سرگیجه بی حالی ضعف جنسی و بهبود زودانزالی جلوگیری از پارکینسون و ...

درمان با جدوار سیاه :

اگر به اندازه نیم یا 1 گرم آن را سائیده با آب گرم بنوشند دردهای داخلی نظیر قولنج، درد معده، سنگ مثانه، سختی دفع ادرار را آرام مى‏ کند هم‏چنین مخلوط آن با سرکه یا گلاب مسکن دردهای ظاهری می باشد و در آماس‏ هاى بلغمى، صفراوى و سوداوى نظیر ورم زیر بغل، کشاله ران، خیارک، خنازیر و زخم‏ هاى سخت و دیر علاج موثر می باشد.
مصرف حدود 20/ 1 گرم آن با گلاب در انسداد کبد، قرحه مثانه، دشوارى زایمان، صرع کودکان، ضعف نیروى جنسى و تپش قلب موثر و مالیدن آن در بواسیر سودمند می باشد. چنانچه قبل از زایمان به مدت 7 روز هر روز حدود 2/ 1 گرم آن را با آب تاجریزى، شیره خارخسک و گلاب تناول نمایند وضع حمل را آسان و در ضعف بعد از زایمان و خونروى زیاد نفاس موثر می باشد.
جدوار به‏ طور موضعى از بین برنده پیسى، لکه‏ هاى سیاه صورت و آثار زخم می باشد و زخم ها را التیام مى ‏بخشد. مقدار خوراک آن در تب ربع حدود 20/ 1 گرم و در ضعف نیروى جنسى 5/ 2 گرم می باشد.

ملاحظات مصرف

در صورت احساس خشکی یا گرمی در بدن، دارو را با شیر یا آب میوه مصرف نمائید.
با توجه به اثرات تقویتی و انرژی زایی این دارو ممکن است باعث بی خوابی شود لذا بهتر است با چند ساعت فاصله از خواب میل شود.
درصورت مشاهده افزایش خون‌ریزی در دوران قاعدگی خانم‌ها و ادامه این عارضه، جهت ادامه مصرف با پزشک خود مشورت نمائید.
در هنگام بارداری یا شیردهی در مصرف آن با پزشک مشورت شود.

شیوه استفاده

برای تهیه دم‌کرده می‌بایست یک تا یک و نیم گرم از داروی خرد یا پودر شده را به آب جوش افزود. یا آن که ابتدا دارو را در آب سرد ریخته، پس از ۳ تا ۵ دقیقه آن را صاف کرد و نوش جان نمود.

برای خرید جدوار سیاه اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# موارد استفاده جدوار سیاه # خرید جدوار سیاه # خواص جدوار سیاه # خرید جذوار # پادزهر قوی

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای جدوار سیاه یا جذوار اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط