صمغ

صمغ مرمکی

وزن : 50 گرم

قیمت برای شما : 79,900 تومان
قیمت : 95,880 تومان
  •  طبع صمغ مرمکی گرم و خشک است.

  • خوردن آن از فاسد شدن اخلاط جلوگیری می کند

  • رطوبت معده را جذب می کند

  • خون منجمد شده در رحم را ذوب می کند

  • برای دل پیچه بلغمی

  •  کسانی که یبوست دارند از این صمغ می توانند استفاده کنند و البته کسانی هم که اسهال هستند می توانند از صمغ بخورند زیرا اعتدال کننده مزاج است.

  • جهت رفع بدبویی بینی صمغ را با نعناع دم کرده بنوشند.

  •  جهت تقویت و رشد مو صمغ مرمکی و صمغ لادن را با سرکه رقیق شده و روغن مورد مخلوط نموده موها را ماساژ دهند.

  • جهت درمان بیهق و لکه های سیاه روی پوست صمغ را با آب ترب مخلوط نموده بمالند، این محلول باعث می شود که خال صورت از بین برود.

  • برای زخم های گوارشی مفید است.

  • جهت درمان کهیر با سرکه مخلوط نموده بمالند.


دور از نور و رطوبت نگهداری شود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

صمغ مرمکی رزینی است معطر که از درختچه ای از خانواده Burseraceae جنس Commiphora گرفته می شود.  نام علمی آن Commiphora myrrja (nees) Engl ، نام فرانسه مرّمکی Myrrhe، نام انگلیسی Myrrh و Balsamodendron و نام‌های دیگر آن در کتب طب سنتی و به عربی مقل باد، مُرّمکی، مُرّ و مُرّ حجازی نامیده شده است.

در طب سنتی از گیاه مر برای درمان دردهای عضلانی و روماتیسم استفاده می‎شده است. مُرّمکی در فصل گرما به مقدار کمی خود به خود از تنه و ساقه ی درخت ترشح می کند. این صمغ ابتدا سفید است و پس از ماندن قرمز مایل به قهوه ای می شود، طعم آن تلخ است.

روش دیگر گرفتن صمغ این است که قطعات تنه درخت یا ساقه های آن را در آب جوش می پزند و آب آن را صاف و تبخیر می کنند و رسوبات باقی مانده را می گیرند. رنگ این نوع صمغ سیاه بوده و کیفیت آن کم تر از نوع اول است.

 خواص صمغ مرمکی 

می توان از مرمکی به عنوان ماده طعم دهنده شیرینی ها، آب نبات های قندی، کالاهای پخته شده، آدامس ها و نوشیدنی ها استفاده کرد و همچنین در ساخت عطر و بخور نیز استفاده می شود. به شکل سنتی نیز از داروی مرمکی برای درمان زخم های ناشی از آفت التهاب گلو نزله تنفسی سرماخوردگی های رایج کورک و زخم ها و به ویژه زخم های دهان و خراشیدگی ها استفاده می شود.

کاهش خطر تریکومونیازیس با مرمکی

تریکومونیازیس یک عفونت رایج جنسی است که به دلیل نوعی انگلی ایجاد می شود. تریکومونیازیس علاوه بر خارش واژن و درد هنگام دفع ادرار می تواند باعث ترشحات بدبوی واژن در زنان شود.

ضد عفونی کننده

اثرات قابض، التیام بخش و ضد عفونی کننده مرمکی، به دلیل روغن های فرار موجود در آن  می باشد.

 درمان اعتیاد

این صمغ با تحریک گیرنده های دلتای بدن باعث ترشح بیشتر غدد درون ریز شده و از این طریق برای درمان اعتیاد بسیار موثر می باشد.

طریقه مصرف: برای ترک اعتیاد بدون نیاز به قطع مواد مخدر هر روز صبح و شب به مدت ۳ ماه می توانید 1 گرم مرمکی مصرف کنید.

جلوگیری از ریزش مو و خشکی پوست

هندی ها اکثرا از این صمغ برای افزایش رشد و پرپشت شدن موها استفاده می کنند. همچنین این گیاه به سبب وجود روغن های ضروری برای پوست مانند یک ضد آفتاب در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید عمل می کند در نتیجه از خشکی پوست و آفتاب سوختگی جلوگیری می کند.

سلامت و بهداشت دهان و دندان

روغن مرمکی به دلیل دارا بودن خاصیت های ضد میکروبی قوی برای درمان التهاب و عفونت گلو و دهان استفاده می شود. مصرف دهانشویه مرمکی به مدت یک هفته توسط افرادی که به بیماری بهجت دچار هستند زخم های آن ها تا ۵۰ درصد بهبود می دهد. این دهانشویه همچنین التهاب لثه را کاهش و پلاک دندان را از بین می برد .

 کاهش وزن

برخی مطالعات نشان داده اند که مرمکی می تواند به کاهش چربی در بدن کمک کرده و ممکن است در کاهش وزن موثر باشد.

 مرمکی دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد دیابتی و کاهش دهنده چربی است.

فواید مرمکی برای رحم

مرمکی می تواند خونریزی رحم را تحریک کند، به همین دلیل برخی از خانم ها از آن برای افزایش جریان خون در روزهای اول چرخه قاعدگی استفاده می کنند، بنابراین مصرف آن در دوران بارداری غیر ایمن تلقی می شود و باید از آن اجتناب شود، زیرا این امر باعث سقط جنین یا زایمان زودرس می شود.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد صمغ مرمکی ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسامارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.


# خرید صمغ مرمکی اصل # کاهش وزن # ضدانگل # مقل باد # Myrrh  #  درمان اعتیاد

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای صمغ مرمکی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط