به زودی

عشبه

عشبه مغربی یا عشبه بیابانی اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 37,800 تومان
قیمت : 39,690 تومان
  • طبع عشبه مغربی گرم و خشک است.
  • استفاده در نوشیدنی آبجو
  • بهبود پسوریازیس و آرتروز
  • درمان سرطان
  • حفاطت از کبد
  • ادرارآور
  • درمان سیقلیس

به زودی
شارژ شد بگو

  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

عشبه مغربی یا عشبه بیابانی نام ریشه گلی یکساله می باشد که مصرف دارویی بسیاری دارد. این محصول از خانواده مارچوبه است که گاهی اوقات تا ارتفاع 30 سانتی متر نیز رشد می کند. در هنگام گلدهی گل های زرد رنگی زیبا دارد که معمولا شباهت بسیاری با گل های لاله عباسی دارند.

عشبه مغربی عموما در خانواده مار چوبه قرار دارد و در ایران نوعی از آن در سواحل خزر می روید. به آن در لاهیجان و شهسوار ملک و از ملکی، در آستارا شنگیله، در گرگان کفله بور، در بندر پهلوی والی گیلی، در اطراف رشت تیمس کامپوره، در آمل سکلیم، در بهشهر لم، در ساری ملاش، در چالوس تلی، در میان دره ورک لام، در یلم شات دانه و در بعضی از نقاط گیلان گلگا دانه و یک نوع دیگر عشبه مغربی که بالا رونده بوده، و برگ های نوک تیز شفاف شبیه قلب دارد، به آن در گیلان تیمس، در کردستان بمبلی بوز و در لاهیجان رزک و در مازندران تال گویند. به انواع خارجی آن عشبه مغربی گویند.

خواص عشبه مغربی 
محافظت از کبد

عشبه بیابانی نیز اثرات محافظتی را بر روی کبد نشان می دهد. تحقیقات و مطالعاتی که انجام شد در موش هایی که آسیب کبدی داشته اند. نشان می دهد که ترکیبات سرشار از فلاونوئید ها در عشبه مغربی، می تواند این آسیب های کبدی را بهبود ببخشد و به عملکرد کبد در بهترین حالت کمک کند.

آرتروز

عشبه مغربی یک ضد التهاب قوی است، به همین دلیل این گیاه می تواند یک درمان بسیار مفید برای بیماری های آرتریت روماتوئید، درد مفاصل و تورم ناشی از نقرس باشد.

ضد سرطان

مطالعات اخیر بر روی عشبه مغربی نشان می دهد که عشبه مغربی دارای خاصیت های ضد سرطانی در رده های سلولی انواع مختلف سرطان ها در موش ها است. تحقیقات و مطالعات بالینی در مورد سرطان کبد و سرطان پستان نیز، خاصیت ضد توموری عشبه مغربی را نشان می دهد. ( مطالعات بیشتری احتیاج است که مشخص شود عشبه مغربی توانایی در پیشگیری و درمان سرطان را دارد یا خیر. )

بهبود همزیستی سایر مکمل ها با عشبه مغربی

عشبه مغربی در ترکیبات گیاهی به عنوان یک عمل کمکی کاربرد دارد به عبارتی دیگر، گمان می کردند که ساپونین موجود در این گیاه، دسترسی زیستی و جذب در دیگر گیاهان را افزایش می دهد.

پسوریازیس

خاصیت های ریشه این گیاه به منظور درمان پسوریازیس در دهه پیش ثبت شده است. یک تحقیق نشان داد عشبه مغربی به صورت فوق العاده ای باعث بهبود یافتن ضایعات پوستی در افراد مبتلا به بیماری پسوریازیس می شود. دانشمندان این فرضیه که یکی از استروئید اصلی این محصول به نام sarsaponin است که قادر به اتصال به اندوتوکسین مسئول ضایعات در بیمارانی که مبتلا به پسوریازیس هستند، می باشد و آن ها را از بدن حذف می کند.

سیفلیس

مطالعات و تحقیقات بر روی عشبه مغربی، فعالیت علیه باکتری های مضر و دیگر میکرو ارگانیسم ها که به بدن حمله کرده اند را نشان دادند؛ هر چند می تواند به عنوان آنتی بیوتیک مدرن و ضد قارچ نیز باشد. برای چندین قرن از عشبه بیابانی در درمان بیماری های عمده مثل جذام و سیفلیس استفاده شده است. ( سیفلیس یک بیماری مقابرتی می باشد که توسط باکتری های جذام رخ می دهد و یکی دیگر از عفونت های نابودگر ناشی از باکتری می باشد.)

فعالیت ضد میکروبی عشبه بیابانی که در تحقیقات انجام دادند، مشخص است. مقاله ای از فعالیت بیش از 60 ترکیب مختلف جدا شده از این محصول وجود دارد که اندیشمندان این ترکیبات را در برابر 6 نوع از قارچ و باکتری تست کرده اند. نتیجه این تحقیق 18 ترکیب دارای اثر ضد میکروبی در برابر باکتری و یکی در مقابل قارچ شده است.

ادرار آور ( دیورتیک ) است

این محصول به دلیل دارا بودن ساپونین ها یک ماده ی ادرار آور به حساب می آید. قدرت دفع مایعات از طریق عشبه بیابانی با دفع مایعات تجمع یافته در مفصل ها می تواند سبب بهبود علائم بیماری های مربوط به مفصل ها شود. به همین دلیل این گیاه می تواند سبب بهبود حرکت مفصل ها شود و درد را کاهش دهد.

بهبود در عملکرد جنسی آقایان

عشبه مغربی یکی از گیاهان دارویی تحریک کننده میل جنسی در آقایان است. همان طور که گفتیم این گیاه حاوی خواص دیورتیک ( ادرار آور ) می باشد. و سبب افزایش دفع مواد زائد از کلیه ها می شود و به عملکرد خوب پروستات کمک خواهد کرد. ( پروستات در تشکیل اسپرم نقش دارد. )

طریقه مصرف عشبه مغربی

کلیه قسمت های گیاه مانند جوانه، میوه و ریشه دارای طعم تند و سوزاننده است، و عموما پیشاب آور و مسهل می باشند. مصرف قسمت های مختلف گیاه موقعی که تازه است، خطرناک بوده و بایستی خشک آنها را به کار برد.

ریشه عشبه مغربی را پس از شستشو خشک کنید و به عنوان مسهل و قی آور مصرف نمایید. ضماد غده های ریشه عشبه مغربی که آن را در آب جوش له کرده باشند، برای درمان ضرب خوردگی و خون مردگی مفید می باشد.

ضماد رنده شده غده های آنرا که تازه باشد، دردهای رماتیسم و نقرس را تسکین می دهد. در مصارف داخلی قسمت های متورم ریشه را پس از خشک کردن و به صورت پودر، به مقدار سه تا چهار گرم می خورند.

مضمضه جوشانده قسمت های مختلف آن در سرکه جهت درد دندان مفید می باشد. مصرف جوشانده این گیاه هر روز به مقدار یک مثقال با نبات تا یک هفته جهت درد مفاصل مزمن، و ضماد آن با گلاب جهت فلج و تسکین درد مفاصل و سیاتیک تجویز شده است.

نکته:

برای زنان باردار خوب نیست، زیرا ممکن است باعث سقط جنین شود.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد عشبه مغربی ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید عشبه مغربی اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید عشبه مغربی # خواص عشبه مغربی # خرید انواع گیاهان دارویی # قیمت عشبه مغربی # sarsaponin 

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای عشبه مغربی یا عشبه بیابانی اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط