به زودی

بلادون

بلادون یا شابیزک اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 37,800 تومان
قیمت : 39,690 تومان
  • طبع بلادون یا شابیزک گرم و خشک است.
  • شل‌­کننده عضلات 
  • آرام­بخش دردهای عصبی
  • ضد تشنج قوی و مخدر
  • ضد صرع 
  • سربازکننده دمل‌ها
  • برطرف­ کننده یبوست­های مقاوم 
  • درمان بی­ اختیاری ادرار

به زودی
شارژ شد بگو

  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

گیاه بلادون یا شابیزک (Atropa belladonna)، گیاهی است از خانواده سیب زمینی (Solanaceae)، علفی و چندساله، که ساقه ای منشعب و پر شاخه با برگ های بیضوی نوک تیز و متناوب و ریشه ای مخروطی و محکم ریشه دراز و ضخیم و استوانه ای به ارتفاع یک تا یک و نیم متر دارد.، و گیاهی سمی است.

و به نام های بلادن، بلا دانه، شاه بیزک، گیاه لفاح، ست الحسن، جمشیدکش می باشد. یکی از گونه های نزدیک جنس آتروپاها به نام بلادون (شابیزک) معروف است. آتروپا نشات از لغت یونانی که به معنای اجنتاب ناپذیر و یا زیبایی بخش می باشد و آن را بلادانه می نامند.

بلادون دارویی است سمی و در مصرف آن باید احتیاط کرد. امروزه بیشتر از ترکیبات که استخراج می شود. این گیاه مانند هیوسیامین و آتروپین به عنوان یک داروی آنتی کلینرژیکی استفاده می شود. بلادون به عنوان داروی ضد رماتیسم مصرف سنتی دارد.

خواص دارویی گیاه بلادون  یا شابیزک

ترکیبات موجود در این گیاه شل‌­کننده عضلات و آرام­بخش دردهای عصبی، ضد تشنج قوی و مخدر، ضد صرع و مسکن سیاه ­سرفه، سربازکننده دمل‌ها و ضد اسهال ­خونی، ضد سرگیجه و تسکین­دهنده دردهای سیاتیک، برطرف­کننده یبوست­های مقاوم و مفید برای بی­ اختیاری ادرار، ضد اسپاسم­های ناحیۀ مقعد و واژن و معرق می­باشد.و همچنین، به عنوان مسکن، کاهش دهنده درد مجاری ادراری، قولنج و کیسه صفرا می باشد. علاوه بر این، آرام کننده حملات آسمی هم می باشد. شابیزک ترشح عرق را کم می کند و از این جهت برای کاهش عرق شبانه در مسلولین (افراد مبتلا به سل) و افرادی که آلرژی دارند یا مبتلا به تب مالت شدند. تجویز می کنند.

در ضمن برای روماتیسم مفصلی، دریا گرفتگی (به علت دارا بودن آتروپین)، داءالرقص، بواسیر، انزال زودرس، درد معده، نقرس و قولنج­های کبدی و کلیوی نیز مفید است.

اگر مقداری از آن زیر نظر متخصص مصرف شود، آرامبخش و ضد بیماری های عفونی است. از طرفی در رفع و تسکین سیاه سرفه و رفع انقباضات تشنجی بعضی اعضا مانند عنق رحم، مقعد و مجرای بول نافع است. برای رفع دردهای سرطانی، صرع، جنون، کزاز، آسم، روماتیسم مفصلی و دل پیچه های توام با درد و اسهال خونی مفید است. می توانید برای درمان گرفتگی و ضرب دیدگی بدن، آن را در روغن زیتون حل کنید و بر عضو آسیب دیده بمالید.

در استعمال خارجی استفاده از آن به صورت ضماد برای ریزش مو و به صورت بخور دادن برای آسم مورد استفاده قرار می­گیرد.
ضد رماتیسم، مسکن، کاهش دهنده درد مجاری ادراری، قولنج و کیسه صفرا، آرام کننده حملات آسمی، کاهش عرق شبانه و رفع دردهای عضلانی

طرز تهیه جوشانده بلادون یا شابیزک

حدود یک گرم از برگ و گل و میوه و ریشه آن را در دو لیتر آب جوش به مدت 15 دقیقه دم می کنند و می خورند، ولی توصیه می شود که چون سمی قوی است با نظر پزشک مصرف کنند و گیاه شابیزک را در مازندران به نام گیاه جمشید کش می نامند زیرا فردی به نام جمشید، با خوردن میوه آن فوت کرده است.

برای تهیه دانه بلادون میوه های رسیده را در آبکش می ریزند و فشار می دهند تا دانه ها از سوراخ آبکش خارج شود، سپس می خشکانند و تمام این خواصی که نام برده شد، در این دانه ها وجود دارد.

تذکر:

فراموش نکنید
تمام اعضای این گیاه به شدت سمی است و ممکن است کودکان میوه آن را که شبیه به میوه آلبالو است بخورند و موجب مرگ آن ها گردد.

اثرات درمانی بلادون زیاد است و در موارد مختلف در حال حاضر مصرف می گردد، ولی باید زیر نظر و به دستور پزشک باشد زیرا سم مهلکی است و ایجاد مسمومیت شدید می کند.

 استفاده از بلادون به صورت خودسرانه و بیش از حد مجاز، خطرناک است و بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می گذارد، شخص بی حرکت می شود، هذیان می گوید و از لحاظ تنفس دچار مشکل می شود و در نهایت منجر به مرگ می شود.

علایم مسمومیت با بلادون، گشادی مردمک چشم، قرمزی صورت، براق و درخشان شدن چشم، سردرد، کف کردن دهان، هذیان گویی، تلو تلو خوردن، نداشتن قدرت حرکت می باشد.

در ضمن استفاده از آن برای خانم های باردار مطلقاً ممنوع می باشد.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد بلادون یا شابیزک ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید بلادون یا شابیزک اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید بلادون # خواص بلادون یا شابیزک # خرید انواع گیاهان دارویی # قیمت بلادون یا شابیزک # خرید شابیزک # خرید گیاه لفاح # خرید شاهبیزک # خرید مهر گیاه # Atropa belladonna

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بلادون یا شابیزک اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط