به زودی

گیاه

گیاه اسپرک اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 36,000 تومان
قیمت : 37,800 تومان
  • طبع اسپرک گرم و خشک است.
  • درمان التهاب پلک ها و گل مژه
  • تسکین درد های روماتیسمی
  • التیام زخم ها
  • درمان ورم و رفع لوزه ها
  • خواب آور
  • تسکین دهنده دردها
  • کمک به هضم غذا 

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702

 


به زودی
شارژ شد بگو

  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

گیاه دارویی اسپرک یا اسفرک با نام علمی RESEDA LUTEOLA از راسته کلم سانان و تیره اسپرکیان است. این گیاه برگ های باریک و دراز دارد و دارای گل های زرد رنگ است که به شکل یک خوشه در انتهای ساقه قرار دارد و مولد رنگ زرد طبیعی است. تعداد کاسبرگ هایش بین ۴ تا ۸ متغییر است.

یکی از کاربردهای این گیاه، استفاده آن در رنگرزی است. نام ماده رنگی در اسپرک فلاونویید است که یک پیگمنت زرد رنگ می باشد. نام ماده رنگی موجود در اسپرک «فلاونویید» که پیگمنت زرد رنگ است می باشد.

از این گیاه برای تولید طیف های مختلف رنگهای زیتونی، لیمویی، سبز، نارنجی با دندانه های مختلف استفاده می شود. از رنگ زرد اسپرک برای رنگرزی الیاف فرش نیز استفاده می شود که تاریخچه دیرینه ای در ایران دارد. در طب سنتی از گل، برگ و ریشه آن برای مصارف درمانی استفاده می شد.

خاستگاه گیاه اسپرک

خاستگاه گیاه اسپرک منطقه مدیترانه و جنوب غربی آسیا است. این گیاه به عنوان پوشش گیاهی در مراتع خشک و نیمه خشک مناسب است. اسپرک در خراسان، کرمان، منجیل، شیراز، دامنه های رشته کوهای البرز به صورت خودرو یافت می شود. امروزه از بزرگترین کشورهای صادرکننده اسپرک می توان به ایران، تایلند و هند اشاره کرد.

خواص دارویی اسپرک

گلهای اسپرک خاصیت ضد تشنج و ضد عفونی کننده دارند. این گیاه هم چنین درمان کننده اسهال خونی – ورم معده، سوزش ادرار، برطرف کننده انگل های روده و تقویت معده و برطرف کردن دردهای قولنجی است. یکی دیگر از خواص این گیاه کمک به هضم بهتر غذا و ازبین رفتن گازروده است. برای درمان برخی بیماری های مربوط به چشم مانند ورم پلک می توان از جوشانده برگ و گل اسپرک استفاده کرد. اسپرک دارای خواص ضدعفونی کننده است و افرادی که روی پوست خود جراحتی دارند می توانند از دم کرده اسپرک روی ناحیه مورد نظر استفاده کنند تا از نفوذ میکروب ها به محل زخم جلوگیری شود. این گیاه هم چنین به عنوان ضددرد طبیعی و تقویت کننده نیروی جنسی می توان از آن بهره برد.

ترکیبات شیمیایی 

لوته ئولین از مهمترین ترکیب های شیمیایی این گیاه است. رنگ زرد گل های اسپرک به دلیل وجود ترکیب گلو کوزیدی است. در زمان های گذشته از رنگ این گل برای صنعت رنگرزی استفاده می کردند. امروزه از گل ها ی خشک اسپرک لاک های زرد تولید می کنند.

روشن‌ کردن مو با اسپرک

اگر در گروه افرادی قرار دارید که از رنگ‌های روشن لذت می‌برید و تصمیم دارید موی خود را به رنگ زرد یا بور در آورید بهترین روش استفاده از گیاه اسپرک است. گیاه اسپرک انواع مختلفی دارد که از میان آنها تنها یک نوع برای رنگ‌آمیزی موی سر مناسب است بنابراین به هنگام تهیه این گیاه حتما به فروشنده توصیه کنید که اسپرک برای رنگ مو نیاز دارید. برای تهیه عصاره اسپرک نیز لازم است ۴‌ قاشق غذاخوری از آن را در ۳‌ لیوان آب به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید و پس از صاف کردن و سرد شدن آن را روی موهای خود ماساژ دهید. با ماساژ این عصاره روی موهایتان به مرور موها به رنگ زرد و پس از آن به رنگ بور درمی‌آیند.

روش استفاده از اسپرک برای رنگ کردن مو

۴ قاشق غذاخوری از آن را به مدت ۲۰ دقیقه در سه لیوان بجوشانید و پس از آن که سرد شد، آن را صاف کرده و روی موهای خود بمالید. با ادامه این کار به مرور زمان موهای شما به رنگ بور در می آید.

با استفاده از گیاه اسپرک، دانه‌های سماق و پوست پیاز با ترکیب های مساوی می توانید رنگ صورتی بسازید. این ترکیب را از صافی عبور می دهید و آب زیر صافی را روی موهای خود می مالید.تا به مرور زمان تغییر رنگ آن را مشاهده کنید.

با ماساژ ساقه مو خود با جوشانده گیاه اسپرک و چغندر می توانید مو های خود را به رنگ قرمز در آورید که می تواند جایگزین خوبی برای رنگ های فانتزی آلبالویی و قرمر شود.

نکته ای که قبل از رنگ کردن موها با گیاهان طبیعی وجود دارد، این است که قبل از رنگ کردن کل موها با گیاهان دارویی، کافی است مقدار کمی از موهای سرتان را بچینید و رنگ مورد نظرتان را روی آن امتحان کنید. اگر از رنگ به دست آمده بروی موی سرتان راضی بودید می توانید آن را روی کل موهایتان امتحان کنید.

روش مصرف گیاه دارویی اسپرک

گیاه دارویی اسپرک را می توان به دوصورت خوراکی و موضعی مصرف کرد. برای مصرف خوراکی آن کافی است برگ و گل ها ی خشک شده را دم کنید و بعد آن را بنوشید.

رو ش دیگر مصرف اسپرک به شکل موضعی است. افرادی که دچار بیماری درد مفاصل و روماتیسم هستند، می توانند دم کرده یا جوشانده این گیاه را بوسیله یک پارچه تمیز و یا پنبه روی محل بمالید.

از محلول اسپرک برای ضد عفونی کردن و تمیز کردن محل زخم و انواع جراحات پوست استفاده می شود.

عوارض 

مصرف گیاه دارویی اسپرک اگر به اندازه و در دوز مناسب مصرف شود، هیچ گونه عارضه جانبی به د نبال نخواهد داشت. میزان مصرف مجاز این گیاه ۵ گرم در روز است. به یاد داشته باشید محصولات طبیعی همیشه بی خطر نیستند.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد گیاه اسپرک ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید گیاه اسپرک اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید گیاه اسپرک # خواص گیاه اسپرک # خرید انواع گیاهان دارویی # قیمت گیاه اسپرک # RESEDA LUTEOLA

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای گیاه اسپرک اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط