به زودی

تاتوره

تاتوره اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 36,000 تومان
قیمت : 37,800 تومان
  • مزاج تاتوره سرد و حشک است.
  • تسکین دردهای عادت ماهانه
  • ضد نفخ
  • تسکین آسم
  • رفع شوره سر
  • برای التیام زخم ها
  • برای درد مقعد و بواسیر نافع است.

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702

 


به زودی
شارژ شد بگو

  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

تاتوره یا تاتوله، جوزماش، نبات اهریمنی، علف شیطان یک گیاه علفی یکساله‌ و بومی ایران است. امروزه این گیاه در تمام کشورهای دنیا یافت می‌شود. تاتوره یکی از گیاهان دارویی با قدمتی طولانی است اما با توجه به سمی بودنش باید تحت نظر پزشک متخصص مصرف شود. تاتوره در حقیقت از علف‌های هرز مهم مزارع سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، جالیز و سبزیجات است.

تاریخچه گیاه تاتوره

طبق برخی از داستان‌ها کاهنه بزرگ معبد آپولو، پیشگوئیهای خود را بعد از استنشاق دود تاتوره، بر زبان آورده است. گیاه اثر قوی افیونی و مخدر دارد و توهم و دوبینی از نتایج آن است. سرخ‌پوستان بومی جنوب غربی آمریکا، تاتوره را در تشریفات مذهبی مخصوص سن بلوغ و دیگر مراسم خاص خود به کار می‌برده‌اند. ساکنان اولیه آمریکا تاتوره را گیاهی خطرناک می‌شناخته‌اند و به آن سیب شیطان نام داده بودند. مردم حتی از کاشتن تاتوره در باغچه و مزارع خود نیز خودداری می‌کرده‌اند. این گیاه از نیمه دوم قرن شانزدهم در اسپانیا شناخته شد و به دیگر کشورها به ‌عنوان یک گیاه زینتی وارد شد. یک قرن بعد از این وضعیت خارج شد و به عنوان یک گیاه وحشی مستقر گردید.

شرایط اقلیمی گیاه تاتوره

تاتوره در زمین‌های بایر، کنار جاده و نزدیک مناطق مسکونی (به طور کلی در مناطقی که آب وجود داشته باشد) در ارتفاعات کم تا نسبتاً زیاد و در بیشتر مناطق معتدله و نیمه حاره نیمکره شمالی یافت می‌شود. این گیاه سرما را تحمل نمی کند و از خرداد تا مهر گل می‌دهد. تاتوره در بیشتر خاک های معتدل به خوبی عمل می کند، اما ترجیح می دهد در یک خاک شنی غنی از خاک یا یک خاک آهکی و یک موقعیت آفتابی باز رشد کند.

مشخصات ظاهری گیاه تاتوره

گل های تاتوره بزرگ و قیفی شکل و سفید رنگ به ارتفاع 50 الی 200 سانتی متر هستند که از کنار شاخه‌ها یا انتهای آن می‌رویند. میوه تاتوره شبیه یک کپسول بزرگ با شکاف طولی باز شده و سطح تیغدار است. درون این کپسول ها دانه‌های سیاه رنگ وجود دارد. ساقه‌های تاتوره شاخه زنی فراوان دارد و برگ‌هایش بیضی شکل، دندانه دار و بدبو است. برگ‌ها گس، قی‌آور و دانه کمی تلخ است. این دارو طعم تلخ و شوری دارد.

خواص تاتوره

تاتوره یک گیاه سمی با اثر افیونی بسیار قوی و شبیه بلادون است و ارزش دارویی و پزشکی دارد؛ مشروط به آنکه به مقدار دقیق و حساب شده مصرف شود. در حقیقت از تاتوره به عنوان یک پادزهر استفاده می کنند. این گیاه سابقه طولانی به عنوان داروی گیاهی دارد، به ویژه برای درمان درد قفسه سینه، از جمله آسم، سرفه، سل و برونشیت استفاده میشده است. با توجه به اینکه گیاه شدیداً سمی است دقت زیادی هنگام جمع آوری باید صورت گیرد. در قدیم این گیاه در داروسازی مصارف زیاد داشته و در طب انسانی و دامپزشکی به کار می‌رفته ‌است.

تاتوره باید با احتیاط شدید و تنها تحت نظارت پزشک متخصص استفاده شود، از آنجا که تمام قسمت های گیاه بسیار سمی هستند و تفاوت بین دوز دارویی و دوز سمی بسیار کوچک است. دوزهای بیش از حد موجب هذیان‌، توهم‌، هایپرترمی، رفتار عجیب و غریب ، احتباس ادرار و میدریازیس با فتوفوبی شدید می شوند.

گیاه تاتوره، سالانه باعث مرگ و میر عده زیادی می‌شود. این گیاه به قدری خطرناک است که حتی یکبار مصرف آن در مقادیر بالا می تواند باعث مرگ شود.

کاربرد تاتوره

روغن تاتوره جزء روغن های گیاهی می باشد. عصاره دانه و میوه تاتوره برای رفع شوره سر و جلوگیری از ریزش مو، جوشانده آن برای رفع ورم‌های بیماری استسقا و پماد آن برای ترمیم و تسکین زخم و سوختگی مؤثر است. گیاه تاتوره برای کنترل دفع ادرار، نفخ معده، کاهش بیش تعریقی و تسکین حملات آسم مفید است.

توجه

مصرف گیاه خام یا فرآورده های غیر استاندارد آن به هیچ وجه توصیه نمی شود.
به‌هیچ‌عنوان نباید از آن بدون دستور پزشک استفاده کرد
تاتوره فقط به صورت فرآوری شده توسط پزشکان و متخصصان دارو ساز، قابل مصرف است و هرگونه مصرف آزاد و سرخود، خطر مرگ و مسمومیت را دارد. به این نکته دقت کنید که که این ماده می تواند تاثیراتی مشابه با مواد اعتیادآور نظیر مواد مخدر داشته باشد و وابستگی های جسمانی و روانی زیادی را در شما ایجاد کند. ترک این ماده مانند هر ماده دیگری با چالش ها و دشواری زیادی همراه خواهد بود و نیازمند مراجعه به روانشناس متخصص در زمینه است.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد تاتوره ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید تاتوره اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید تاتوره # خواص تاتوره # خرید انواع گیاهان دارویی # قیمت تاتوره  # قیمت تاتوره در مشهد # خریدجوزماش

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای تاتوره اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط