تخم

تخم خربزه اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 56,000 تومان
قیمت : 58,800 تومان
  • طبع تخم خربزه گرم و تر است.
  • بذر خربزه به عنوان یک منبع تغذیه ای مهم، دارای اسیدهای چرب ضروری است که متخصصان اعتقاد دارند برای حفظ سلامت قلب ضروری است.
  • مدّر ادرار است و پاک کننده کلیه، مثانه و روده هاست.
  • تخم خربزه، ملین طبیعی است.
  • افزایش دهنده نیروی جنسی است. در داروهای مقوی قوای جنسی از تخم خربزه زیاد استفاده می‌شود.
  • گفته می شود این دانه ها به هر دو سیستم ایمنی و قلبی عروقی کمک می کنند.
  •  تنظیم سطح چربی خون سالم و تأمین مواد مغذی حیاتی که برای بهبود زخم ضروری هستند، کمک می کنند.
  • تخمه خربزه برای برطرف کردن درد سینه و حلق و درمان سرفه های زیاد موثر است.
  • یک انتخاب خوب به عنوان میان وعده های سالم و مغذی.
  • همچنین به دلیل غنی بودن از چربی و پروتئین می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.

 برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

تخم خربزه سرشار از فوایدی برای سلامتی هستند. دانه های خربزه منبع بسیار خوبی از پروتئین ها، ویتامین ها (فولات، تیامین و نیاسین، ویتامین B6 و اسید پانتوتنیک)، مواد معدنی (منیزیم، مس، روی، آهن، پتاسیم، فسفر و منگنز) اسیدهای چرب هستند.

مصرف خربزه برای اشخاصی که به ناراحتی هایی نظیر: سوء هاضمه، زبری و سختی زبان، یرقان، استسقا، کم خونی، زردی صورت، سوزش ادرار، سنگ کلیه و مثانه، کک و مک، آبریزش چشم، ورم های پوستی، ناراحتی های روده ای و کبدی مبتلا می باشند، اثر درمانی دارد.

خواص تخم خربزه

دانه های خربزه حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند و به عنوان منبع عالی اسید فولیک، کلسیم، منیزیم، روی و پروتئین مشاهده می شوند.
همچنین دارای ویتامین C، ویتامین E، آهن، کلسیم، اسیدهای چرب امگا 3 و روغن های اشباع نشده هستند. کلسیم برای حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها لازم است و برای مقابله با پوکی استخوان در نظر گرفته می شود.

استفاده از خواص تخمه خریزه برای داشتن پوستی جوان‌تر: دانه‌های خربزه منبع غنی اسیدهای چرب غیراشباع هستند این اسیدهای چرب غیراشباع به حفظ درخشش طبیعی پوست کمک می‌کنند. آنتی اکسیدان های موجود در دانه ها پیری پوست را کند می کنند. بنابراین، پوست جوان تر، نرم تر و سالم تر به نظر می رسد.

برای روشن شدن پوست و برطرف شدن لک‌های صورت، تخم خربزه را بکوبید و با آن و آب لیمو ضماد درست کنید.

مصرف دانه های خربزه به حفظ سلامت پوست، ناخن ها و اعصاب کمک می کند.

 کنترل دیابت: تخم خربزه با کاهش سطح قند خون در درمان دیابت مفید است.

روش استفاده: چند دانه خربزه را در آب بجوشانید و این مایع را هر روز مانند (چای) بنوشید تا سطح قند خون را کنترل کنید.

افزایش قدرت باروری مردان: لیکوپن، یک آنتی اکسیدان قوی، نقش زیادی در افزایش باروری مردان دارد و دانه های خربزه منبع خوبی از این آنتی اکسیدان هستند.

تقویت کننده حافظه: دانه های هندوانه سرشار از مولتی ویتامین B هستند که سیستم ایمنی و عصبی سالمی را تضمین می کند. فردی که از مشکلات حافظه رنج می برد نیز می تواند با مصرف تخمه خربزه تا حد زیادی از آن بهره مند شود.

تنظیم فشار خون: آرژنین موجود در تخمه خربزه نقش زیادی در تنظیم فشار خون دارد. همچنین نقش اساسی در پیشگیری از بیماری های عروق کرونر قلب دارد که از خواص تخم خربزه در طب سنتی است.

منبع غنی از پروتئین و اسیدهای آمینه: تخمه خربزه منبع غنی از پروتئین و اسیدهای آمینه است. فولیکول های مو را تقویت می کند. اسیدهای چرب ضروری برای جلوگیری از آسیب دیدگی مو بسیار مفید است. برای از بین بردن شوره سر و ریزش مو تخم خربزه مفید است. افرادی که دچار خارش پوست سر و شوره سر هستند می توانند از روغن هسته خربزه استفاده کنند تا از شر این مشکل خلاص شوند.

منبع عالی اسیدهای چرب امگا ۶: دانه های خربزه سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه و اسیدهای چرب امگا ۶ هستند. این اسیدهای چرب به عنوان یک سپر عمل می کنند و سطح لیپوپروتئین با چگالی کم را در حد محدود نگه می دارند و قلب شما را سالم نگه می دارند.

 قلب سالم: نوشیدن چای از تخمه خربزه باعث حفظ سلامت قلب می شود. منیزیم موجود در دانه ها به تثبیت فرآیندهای متابولیک کمک می کند که برای عملکرد مناسب قلب مهم است. چای تشکیل شده از دانه های خربزه به عنوان یک ادرار آور طبیعی عمل می کند و همچنین می تواند برای پاکسازی کلیه ها استفاده شود.

درمان ادما: یک قاشق چایخوری از دانه های خربزه (خشک شده و آسیاب شده) را بردارید و با عسل (یک قاشق چایخوری) مخلوط کنید و سپس مخلوط را با یک فنجان آب ولرم مصرف کنید. برای رفع ادما، دو بار در روز مصرف کنید.

تخم خربزه سنگ شکن

یکی از راه های درمان و دفع سنگ کلیه استفاده از تخم خربزه است.

برای این منظور باید تخم خربزه را خشک کرد و بعد از بودادن آن را آسیاب کرد و خورد.
یکی دیگر از راه های استفاده از تخم خربزه این است که مقدار یک سیر (۷۵ گرم) تخم خربزه را در یک پارچه توری مانند که می توان بالای آن را گره زد، ریخت و بعد آن را در یک و نیم تا ۲ لیتر آب ریخت و جوشاند. جوشیدن این مخلوط تا زمانی که آب نصف شود باید ادامه داشته باشد، بعد از آن باید پارچه را از داخل آب درآورد و فشار داد تا شیره تخم خربزه از پارچه خارج شود و روزانه در دو وعده آن را نوشید.

عوارض مصرف تخم خربزه چیست؟

برای سرماخوردگی مضر است و سبب تولید تب‌های صفراوی می‎شود.
مصرف افراطی آن تولید گرمی می‎کند.
سبب نفخ و ناراحتی‎های معده، روده و طحال می‎گردد.

مصلح تخم خربزه چیست؟

عسل و بنفشه، مصلح و بهبود دهنده خواص و مزاج تخم خربزه هستند

کاربرد تخم خربزه

دانه های خربزه سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین ها، چربی ها و سایر مواد مغذی است. فاقد هر نوع رایحه متمایزی است اما طعم آن مغذی و شیرین است.

از دانه های خربزه در پخت و تهیه خمیر نان، شیرینی جات، غذاهای شیرین مانند فسنجان، شیرینی، نوشیدنی های تازه و غذاهای میان وعده استفاده می شود. از خواص تخم خربزه برای درمان بسیاری از امراض می توان استفاده نمود. این دانه های ریز و با ارزش سرشار از خاصیت هستند. تخمه خربزه دارای طبیعت گرم و تر است و برای افراد سرد مزاج یکی از بهترین نوع مغزهاست.

همچنین می‌توانید از تخمه خربزه آسیاب شده در غذاهایی مانند خورشت فسنجان و از آن جهت که برای سرماخوردگی و سرفه مفید است از آن در فرنی و حریره بادام هم استفاده کنید. حتی می‌توانید روزانه یک قاشق چای خوری از آن را خالی میل کنید همانطور که گفتم طعم بسیار خوبی دارد. یا داخل آب جوش بریزید و مصرف کنید.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد تخم خربزه ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید تخم خربزه  به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید دانه خواجه‌باشی # خواص تخم خربزه # قیمت تخم خربزه # قیمت تخم خربزه در مشهد # خرید تخم خربزه در مشهد # خرید گیاهان دارویی # Dipsacus # خرید دانه خربزه # خرید بذر خربزه

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای تخم خربزه اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط