گیاه

گیاه خارشتر اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 24,500 تومان
قیمت : 25,725 تومان
  • طبع تاج خروس سرد و خشک است.
  • تقویت سیستم ایمنی 
  • سیاتیک را درمان می کند
  • باعث کاهش وزن و لاغری می شود
  • تقویت قلب
  • درمان یبوست
  • کاهش کلسترول خون
  • تقویت و درخشان کننده موها 
  •  تقویت ناخن ها 
  • پوکی استخوان را کاهش داده و استخوان ها را تقویت می کند

 برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

گیاه خارشتر با نام علمی Alhagi maurorum متعلق به خانواده Leguminosae، درختچه ای بسیار شاخه ای، که در بیابان و کویر وجود دارد و از 30 تا 150 سانتی متر ارتفاع دارد. ریشه ها ممکن است تا عمق 15 متر برسد. خارشتر در پاکستان، کشمیر، ایران، افغانستان، روسیه، ترکیه، عراق، سوریه، فلسطین، قبرس و آفریقا نیز یافت می شود. و اغلب به عنوان خوراک شتر مورد استفاده قرار می گیرد. طبیعت این گیاه سرد و خنک است.

این گیاه حاوی مواد شیمیایی مهمی هستند که منبع ارزان قیمت دارویی برای جوامع محلی هستند. این فیتوشیمیایی ها به دلیل اثر بی ضرر آنها بسیار بهتر از داروهای مصنوعی هستند، خارشتر در طب عامیانه به عنوان یک ماده پاک کننده، درمان میگرن، زگیل و روماتیسم مورد استفاده قرار می گیرد. کل گیاه تعریق زا، ادرارآور و ملین است. از روغن موجود در برگ ها در معالجه روماتیسم استفاده می شود.

خواص دارویی گیاه خارشتر

درمان عفونت

مصرف خارشتر باعث جلوگیری از پیشرفت بیماری‌های عفونی در بدن می‌شود. استفاده منظم از این گیاه کمک می‌کند تا بدن شما از ابتلا به عفونت و انگل در امان بماند. فراموش نکنید که پیشرفت بیماری‌های عفونی در بدن باعث ایجاد خطرات جبران‌ناپذیری خواهد شد.

رفع سنگ کلیه

خواص خارشتر برای سنگ کلیه سبب شده است تا بسیاری از افرادی که از سنگ کلیه رنج می‌برند، به کمک مصرف عرق خارشتر، رسوبات موجود در کلیه را دفع کنند. اگر به‌خاطر سنگ کلیه مجبور هستید درد بسیاری را تحمل کنید، عرق آن برای سنگ کلیه کارساز خواهد بود. توصیه می‌کنیم ۲ لیوان عرق آن را به‌صورت روزانه مصرف کنید تا سنگ کلیه شما دفع شود.

ادرارآور

گیاه خارشتر علاوه‌بر این‌که خواص بی‌نظیری برای درمان سنگ کلیه دارد، باعث درمان بسیاری از بیماری‌های کلیوی می‌شود. برای بهره‌مندی از فواید گیاه آن در دفع ادرار، می‌توانید از عرق آن کمک بگیرید. عرق خارشتر، ادرارآور است.

درمان روماتیسم

یکی دیگر از فواید گیاه خارشتر، درمان بیماری روماتیسم است. روماتیسم یکی از بیماری‌های دردناک برای افراد میانسال است که درد بسیاری را به افراد مبتلا از نظر استخوان و مفاصل تحمیل می‌کند. جهت بهره‌مندی از خواص عرق خارشتر برای روماتیسم، روزانه ۲ فنجان از آن را مصرف کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

مواد موجود در ریشه خارشتر، در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. همچنین از خواص دم کرده خارشتر در تقویت سیستم ایمنی افراد مبتلا به بیماری ایدز استفاده می‌شود. فواید گیاه خارشتر در تقویت سیستم ایمنی بدن به شما کمک خواهد کرد تا از ابتلا به بیماری ویروسی هم در امان باشید.

درمان کبد چرب

در این بخش قصد داریم به خواص خارشتر برای کبد اشاره کنیم. امروزه کبد چرب یکی از مشکلات و بیماری‌هایی‌ست که بسیاری از افراد به علت سبک زندگی نامناسب، به آن دچار می‌شوند. استفاده از عرق گیاه خارشتر در کنار ورزش و فعالیت روزانه، علاوه‌بر این‌که در کاهش وزن به شما کمک خواهد کرد، باعث درمان کبد چرب خواهد شد. جهت بهره‌بردن از فواید عرق خارشتر برای کبد، روزانه ۱ فنجان از آن را مصرف کنید.

درمان زخم‌های مقعدی

اگر به هر علتی دچار بیماری بواسیر شده‌اید، می‌توانید از ضماد گیاه خارشتر برای ناحیه دارای زخم استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید که بواسیر به کمک دم کرده ریشه خارشتر می‌تواند درمان شود؛ لذا از این گیاه برای درمان مشکلات مقعدی و بواسیر استفاده کنید.

موارد احتیاطی و منع مصرف خارشتر

علاوه‌بر خواص گیاه خارشتر، این گیاه برای افرادی که دارای شرایط خاص هستند قابل مصرف نیست. افرادی که دارای علائم زیر هستند باید تحت نظر پزشک مصرف کنند.

مادران شیرده
بیماران مبتلا به حصبه
افراد مبتلا به خون‌ادراری و اسهال خونی
افرادی دارای طبیعت گرم
خانم‌های باردار

طرز تهیه دمنوش خارشتر:

50 گرم از شاخ و برگ خشک شده گیاه را در داخل یک لیتر آب جوش بریزید و چند دقیقه دم کنید. مصرف این دمنوش اثرات بسیار خوبی در دفع سنگ کلیه، درمان روماتیسم، درمان برونشیت مزمن، عفونت ریه و سیاه سرفه دارد.

مقدار مصرف:

این دمنوش را سه وعده در روز و هر وعده به میزان یک فنجان یا یک لیوان بیاشامید. میزان استاندارد براى مصرف کودکان نصف مقدار ذکر شده (نصف فنجان سه وعده در روز) است.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد گیاه خارشتر  ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید گیاه خارشتر  به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید گیاه خارشتر # خواص گیاه خارشتر  # قیمت گیاه خارشتر  # خرید گیاهان دارویی # Alhagi maurorum

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای گیاه خارشتر اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط