مازو

مازو سیز اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 59,600 تومان
قیمت : 62,580 تومان
  • طبع مازو سرد و خشک است.
  • تقویت دندان و لثه
  • قابض
  • کاهش رطوبت رحم
  • درمان کننده اسهال مزمن
  • درمان زخم روده
  • دارای خواص آنتی باکتریال بوده و در استفاده موضعی برای بهبود زخم ها ، درمان پسوریازیس و درمان جوشها بکار می رود.
  • در استفاده موضعی به همراه گل انار فارسی ، مورد و پوست انار برای تنگ کردن واژن به کار می رود.
  • برای رنگ کردن مو کاربرد دارد.
  • ضد اسهال است.
  • بند آورنده خونریزی های قاعدگی است.
  • کاهنده ترشحات واژن است.
  • درمان کننده ترک های نوک پستان است.
  • برای درمان بواسیر کاربرد دارد.
  • همچنین برای درمان سوختگی کاربرد دارد.
  • برای تقویت دندان و لثه کاربرد دارد.

 برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

مازو فراورده گیاهی و کروی شکلی است که در طب سنتی کاربرد فراوان داشته و از خواص آن برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. این ماده، بر اثر سوراخی که توسط حشرات برای تخم گذاری، بر روی شاخه های تازه درخت مازو (نوعی بلوط) به وجود می آید. محل رویش گیاه‌مازو در کشور ما، بیشتر استان های لرستان، کردستان و کرمانشاه است و در لرستان در منطقه شینه و نقاط مختلف به شکل پراکنده وجود دارد، اما در این مناطق کاملا محافظت شده و یک توده خالص است.

انواع مازو

مازو دو نوع است؛ یکی سبز، شاداب، کوچک، دندانه‌دار و بی‌سوراخ که آن را «مازوی سبز» می‌گویند و نوع دوم صاف، سبک و دارای سوراخ است. مازوی خوب آن است که کال، سنگین وزن و سخت باشد. مازوی زرد، سست و سبک، قوتش کم است.

خواص گیاه مازو

خواص گیاه‌مازو شامل تقویت لثه، سیاه کردن مو، کمک به درمان سوختگی و ناراحتی های گوارشی است. همچنین مازو به علت قابض بودن در تنگی واژن و مقعد، رفع ترشحات واژینال، اگزماهای ترشح دار، زیادی ترشح عرق، ترک و شکاف نوک پستان، سوختگی ها، بواسیر، خنثی کردن ترکیبات سمی آنتی هیستامین ها موثر است. مزاج آن سرد و خشک است.

تنگی واژن با مازو سبز :

زمانی که واژن از حالت تنگی خود خارج شد برای سفت شدن عضلات آن می تواند از مازو که بهترین خاصیت تنگ کنندگی واژن را در بین سایر داروها دارد استفاده کند. اگر دنبال تنگ کردن واژن به طور طبیعی و در خانه به میان می آید، نباید این گیاه‌  را نادیده بگیرید. این گیاه می تواند به دلیل تاثیری که برای تنگ کردن واژن دارد، مورد استفاده قرار گیرد. این داروی گیاهی حاوی تانن ها، فیتواستروژن ها و همچنین خواص قابض است که تاثیر شگفت انگیزی روی عضلات واژن دارند و آنها را قوی تر و انعطاف پذیرتر می کنند. عصاره‌‌ مازو را می توانید به طور مستقیم در منطقه واژن استعمال کنید. برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن، هر روز قبل از این که حمام کنید، عصاره‌‌مازو را در ناحیه واژن استعمال کنید.

خواص مازو برای زنان

بهترین گیاه دارویی برای سیستم تناسلی خانمها می باشد. و در درمان بسیاری از مشکلات جنسی و تولید مثل زنان استفاده می شود. این گیاه برای رفع بوی بد واژن، درمان افتادگی رحم، درمان عفونت های باکتریایی و قارچی واژن و رفع اختلالات انسداد لوله رحمی، غدد پستانی، بند آوردن خونریزیهای قاعدگی و … استفاده می شود. این گیاه تولید استروژن را افزایش می دهد.

خواص مازو برای صورت و پوست

گیاه مازو دارای خواص آنتی باکتریال بوده و در استفاده روی پوست جهت ترمیم زخم‌ها و جوش‌ها و درمان پسوریازیس به کار می رود. همچنین برای درمان سوختگی های پوست نیز به شدت تاثیر گذار است. از این گیاه برای ازرفع ترک های روی نوک پستان نیز استفاده می شود.

خواص مازو برای مو

برای رنگ دهی به مو بسیار پرکاربرد بوده و موجب سیاهی مو می شود.

سلامتی بدن

از دیگر خواص آن برای بدن نیز میتوان به سلامتی دهان و دندان نام برد. خاصیت تقویت کنندگی لثه ها و دندان ها به اثبات رسیده است. همچنین در معالجه اسهال عادی و خونی، بیماریهای روده کوچک و زخم روده و درمان بواسیر نیز بکار می رود.

نحوه مصرف مازو سبز

برای مصرف موضعی می بایست آن را پودر کنید، مقداری سرکه سیب روی آن بریزید. سپس اجازه دهید به مدت چند ساعت بماند و آنگاه استفاده نمایید.
حدود ۵۰ گرم از پودر مازو را با یک لیتر آب به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت ملایم بجوشانید و آنگاه از آب حاصل از آن برای شستشوی مهبل، واژن، زخم ها، پسوریازیس و غیره استفاده کنید.

موارد مصرف گیاه مازو 

طبیعت مازو از نظر طب سنتی، سرد و خشک است برخی از مهم ترین خواص مازو عبارتند از:

مازو بسیار قابض است و در کتب سنتی درباره خواص این گیاه آمده است که مصرف آن، رطوبت‌ها را از بین می‌برد.

از مهم ترین خواص مازو استفاده از آن برای تنگ کردن واژن است. استفاده از این ماده به اندازه یه بند انگشت و استعمال موضعی آن به درمان گشادی واژن کمک شایانی می کند.

مزمزه‌ی مازو با سرکه برای تقویت دندان، لثه و رفع بدبویی دهان توصیه می‌ شود.

پودر ساییده شده گیاه برای درمان ضایعات پاشنه (خار پاشنه پا)مفید بوده، آن را روی گوشت سست و زائدی پاشنه می‌گذارند تا از بین برود.

استفاده از مازو به دلیل خاصیت قابض بودن آن، برای بند آوردن خون به شکل موضعی موثر می باشد.

از خواص درمانی مازو برای سیلان رحم استفاده می‌شود.

از ترکیب مازو با سرکه و نمک برای درمان و مداوای زخم‌ها استفاده می شود.

گیاه مازو داروی زخم دهان است به خصوص اگر با سرکه باشد در شفا دادن زخم دهان کودکان بسیار سودمند و موثر خواهد بود.
از دیگر خواص مازو استفاده از آن برای درمان اسهال به ویژه اسهال مزمن و درمان زخم روده می باشد. به این منظور مازو را ساییده و در مقداری آب حل میکنند، همچنین می توان مقداری از این ماده را با غذا مخلوط نموده و برای درمان استفاد نمود.

مازو برای درمان بیماری‌های پروستات مفید است.

برای رفع عفونت پا توصیه می‌شود، ترکیب مازو‌ی کوبیده شده با حنا را بر کف پا ضماد کنند.

علاوه بر خواص درمانی، از دیگر خواص مازو کاربرد آن به عنوان یک ماده آرایشی بوده، از ترکیب آب و گیاه مازو برای تهیه‌ رنگ مشکی مو به صورت طبیعی استفاده میشود.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد  بید مشک ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید بید مشک به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید گیاه بیدمشک # خواص گیاه بیدمشک # قیمت گیاه بیدمشک # قیمت گیاه بیدمشک در مشهد # خرید گیاه بیدمشک در مشهد # خرید گیاهان دارویی # خرید گل بیدک

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای مازو سیز اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط