گیاه

گیاه پولکی اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 39,000 تومان
قیمت : 40,950 تومان
  • طبع پولکی گرم و خشک است.
  • آنتی بیوتیک
  • ضد التهاب
  • ضد باکتری و ضد میکروب
  • درمان بیماری سینوزیت
  • درمان آسم
  • درمان روماتیسم
  • بهبود سرماخوردگی
  • بهبود عفونت ادراری و سوزش ادرار
  • درمان عفونت داخلی زنان
  • ضد عفونی کردن دستگاه تنفسی
  • ضد عفونی کننده دستگاه ادراری و دستگاه تناسلی زنان

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

پولکی (پُلک) یا سنبله ارسبارانی با نام انگلیسی Hedge nettle،و نام علمی Stachys schtschegleevii از جنس استاکیس و از تیره نعناعیان می باشد. به ارتفاع 30 سانتیمتر پوشیده از کرک های خزی سفید و ریزم دار می باشد. ساقه آن دارای برگ های متراکم با شاخه های زیاد، کوتاه و دسته ای، گل های آن صورتی، نسبتا بزرگ و بدون دمگل و دارای 4-2 و 6-4 گل در گل آذینی کوتاه و بسیار فشرده می باشند.

اندام مورد استفاده آن برگ و سرشاخه‌های تازه، علفی و گیاهی گل‌دار می باشد. گیاه پولک با وجود انواع فلاونوئیدها و اسانس‌هایی از جمله آلفا پینن، بتا پی‌نن، او سیمن، لیمونن و میرسن، دارای خاصیت ضدعفونی‌کنندگی بسیار بالا دارد. در طب سنتی از برگ‌ها و سرشاخه‌های گل‌دار گیاه پولک به عنوان آنتی بیوتیک استفاده می‌کنند.

اگر چه آنتی بیوتیک ­ها به عنوان درمان مرسوم در بیماری­ های عفونی استفاده می­ شود، اما این درمان­ ها با مشکلات زیادی از جمله عوارض جانبی ناخواسته و مقاومت نسبت به آنتی بیوتیک ­ها همراه می­ باشند. گیاهان می­ توانند به عنوان یک جانشین مناسب برای داروهای شیمیایی می باشد. گیاه پولک یکی از گیاهان دارویی است که سابقه بسیار طولانی در طب سنتی دارد و در درمان بسیاری از بیماری­ ها کاربرد دارد. پولک خاصیت ضد عفونت داخلی، آنتی باکتری. ضد آسم، ضد سینوزیت، ضد التهابی و درمان عفونت­های مجاری تنفسی دارد و از این گیاه به عنوان پنی سیلین گیاهی و طبیعی یاد می ­شود.

خواص پولکی گیاهی

گیاه پولکی ضد التهاب، ضدعفونی‌کننده، ضد باکتری و ضد میکروب است. در درمان بیماری‌هایی از جمله سینوزیت، آسم، روماتیسم، سرماخوردگی، عفونت ادراری و سوزش ادرار و عفونت داخلی زنان بسیار موثر است و برای ضد عفونی کردن دستگاه تنفسی، دستگاه ادراری و دستگاه تناسلی زنان به کار می رود.

گیاه پولک در درمان سردرد و رفع تحریکات عصبی و جوشانده آن در طب سنتی به عنوان داروی ضد رماتیسم و مسکن درد عصبی کاربرد دارد.همچنین عصاره استخراج شده از پولک دارای ترکیباتی موثر جهت حفاظت و مراقبت از پوست بوده و عصاره حاصل از این گیاه نیز در فرمولاسیون تونیک مو استفاده می شود.

در طب سنتی از برگ ها و سرشاخه های گل دار گیاه پولک به عنوان آنتی بیوتیک استفاده می کنند. در واقع گیاه پولک به پنی سیلین طبیعی معروف است. بیشتر مصرف این گیاه به صورت دمنوش یا جوشانده است.

روش مصرف پولکی (سنبله ارسبارانی)

 برای درمان انواع عفونت‌ها می‌توانید از دمنوش گیاه پولک استفاده کنید بدین صورت که یک قاشق از گیاه را داخل قوری چینی دم کنید و به مدت حداقل ۴ روز، روزی ۲ استکان نوش جان کنید.

شما به جای مصرف آزیترومایسین که یک آنتی بیوتیک قوی است می‌توانید آویشن، پولک و پونه را با هم مخلوط کنید و نوش جان کنید.

حتی میتوان از ترکیب آویشن، پولک و پنیرک به جای آموکسی سیلین یا آمیکاسین که یک نوع آنتی بیوتیک است استفاده کنیم. یکی از راه های درمان عفونت های ادراری و ترشحات زرد دوران بارداری ، زنان باردار این است که هر ۸ ساعت یک استکان عرق پولک میل کنند .

خیسانده گیاه پولک در برخورد با باکتری ها اثر مهار کنندگی بالایی دارد. پس مناسب ترین راه این است که تا احساس گلو درد داشتیم به جای استفاده از انواع آنتی بیوتیک ها از دم نوش پولک و پونه و پنیرک همراه با کمی عسل یا نبات مصرف کنیم.

مضرات پولکی

تا به امروز عوارضی از این گیاه گزارش نشده اما باید بدانیم که مصرف بیش از حد هر چیز ممکن است نتیجه عکس بدهد.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد گیاه پولکی ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید گیاه پولکی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید گیاه پولکی  # خواص گیاه پولکی  # قیمت گیاه پولکی  # خرید گیاهان دارویی # Hedge nettle # سنبله ارسبارانی # Stachys schtschegleevii

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای گیاه پولکی اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط