به زودی

گیاه

گیاه پاخری اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 29,000 تومان
قیمت : 30,450 تومان
  • طبع پاخری گرم و خشک است.
  • خلط آور
  • رفع گرفتگی بینی
  • ضد آبریزش بینی
  • رفع ورم مجاری تنفسی فوقانی
  • ضد سرفه، برونشیت و درمان آسم
  •  تقویت کننده بدن و مدر

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702


به زودی
شارژ شد بگو

  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

نام علمی گیاه پاخری Tussilago farfara L، نام فرانسه Tussilago و نام انگلیسی آن Horse foot می‌باشد. نام‌های دیگر آن به فارسی، عربی و در کتب طب سنتی، پای خر، پاخری، حشیشه السعال (گیاه سرفه)، دوست الحمار، فَرفَرَه، توسی لاگو و فنجیوون، منجون، فخریون می باشد.

دیوسکوردیس ، پزشک یونانی این گیاه را به شکل دود دادن برای درمان سرفه ­ها و آسم توصیه می­کرد و اکنون نیز اغلب سیگارهای گیاهی حاوی این گیاه هستند. گل­های این گیاه در فصل بهار ظاهر می­شوند و برگ­ها عمدتا پس از خشک شدن گل­ها در اواخر تابستان و پاییز ظاهر می­شوند.

گل­های این گیاه دارای خواصی نظیر خلط آور و ضد آبریزش بینی هستند و در طیف گسترده ­ای از التهابات و اسپاسم سینه نظیر برونشیت ، آسم و سرفه­ های مقاوم و طولانی مدت استفاده می­شوند. گل­ها در فصل بهار جمع آوری می­شوند.

برگ­های این گیاه برای درمان سرفه مفید هستند و مقدار زیادی عنصر روی دارند که عنصر ترمیم کننده­ بافت بوده و می­توان افشره­ آن را به صورت تازه بر روی جراحات پوستی و زخم­های مزمن قرارداد. برگ­ها در اواخر فصل تابستان و پاییز جمع آوری می­شوند.

خواص پاخری

از جمله خواص و فواید این گیاه می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

به دلیل داشتن لعاب زیاد در امراض تنفسی به عنوان ماده خلط آور مصرف می گردد مثلا مصرف آن در گرفتگی بینی، ورم مجاری تنفسی فوقانی، سرفه، برونشیت و درمان آسم توصیه می شود.

وجود ویتامین ها و املاح موجب گردیده که از این گیاه به عنوان تقویت کننده و مدر استفاده شود و املاح پتاسیم آن که موجب خاصیت ازدیاد ادرار را به آن می دهد.

محلل باد و گازهای سینه و رفع کننده آنژین، ضدچسبندگی پلاکت‌ها و تقویت کننده قلب است.
افزاینده فشار خون و محرک سیستم ایمنی بدن، ضد خیز عمومی بدن و معرق می‌باشد.
برطرف‌کننده یبوست و رفع کننده حبس البول است.
در واقع املاح پتاسیم آن، خاصیت ازدیاد ادرار را به آن می‌دهد.
در استعمال خارجی به صورت بخور (بخور ریشه و برگ) رفع کننده سرفه‌های خشک می‌باشد.
له شده برگ‌های گیاه به صورت ضماد درمان کننده کچلی و این ضماد همراه عسل درمان‌کننده باد سرخ است.

دم کرده آن برای سرطان ریه و خروج اخلاط خونی از سینه نافع می باشد و می توان به عنوان مایع شست و شوی چشم از آن استفاده کرد، همچنین برای درمان فلج ناگهانی ناشی از خونریزی مغزی این دم کرده مفید می باشد.

در مورد امراض مفصلی هم مصرف دارد و جوشانده آن را در حمام ها استعمال می نمایند. در التیام زخم هایی که دیر بهبود می یابند و در ناراحتی ها و تحریکات و درمان خارش های پوستی به صورت ضماد و کمپرس مصرف می کنند.

برگ های تازه گیاه که خوب شسته و ضد عفونی شدند، در تهیه کمپرس برای دردهای مفصلی و وررم های مفصلی و آبسه و غدد متورم و ورم های وریدی و بیماری واریس بکار می رود و بخور آن برای رفع سکسکه و سرفه های خشک توصیه می شود.

شیوه های مصرف گیاه پای خر (پاخری):

دمکرده­ گل پای خر (پاخری) :

برای تهیه­ این دمکرده مقدار 5 الی 8 گرم از گل­های آن را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و 5 دقیقه دم کنید. از دمکرده­ گل­های این گیاه برای درمان سرفه­ های خشن ، آریزش بینی ، سرماخوردگی و آنفلوآنزا استفاده کنید.

تنتور گل پای خر (پاخری) :

تنتور تهیه شده از گل­های گیاه پای خر را برای درمان سرفه ­های مزمن و مداوم مصرف کنید. برای اثر بخشی بهتر می­توان گیاهانی نظیر آویشن و زنجبیل شامی را با آن ترکیب کرد.

شربت گل پای خر (پاخری) :

از دمکرده­ گل­ها می­توان با ترکیب عسل نوعی شربت تهیه کرد از این شربت برای درمان سرفه­ های خشک و مقاوم استفاده کنید. این شربت دارای خاصیت مرطوب کنندگی است.

جوشانده­ برگ پای خر (پاخری) :

جوشانده­ برگ­ها که از ترکیب 70 گرم برگ گیاه در داخل یک لیتر آب تهیه می­شود را می­توان برای درمان سرفه و آبریزش بینی استفاده کرد.

افشره­ برگ پای خر (پاخری) :

برگ­های تازه این گیاه را می­توان پس از کوبیدن به شکل افشره در درمان جراحات سطحی و زخم­های مزمن به شکل کمپرس استفاده کرد.

احتیاط در مصرف گیاه پای خر (پاخری) :

این گیاه حاوی آلکالوئیدهای پیرولیزیدین بوده که در آزمایشات صورت گرفته بر روی موش­های صحرایی باعث تخریب کبد در آن­ها شده است البته مقدار آن در گیاه کم بوده و طبق پژوهش­های صورت گرفته در سوئد این ماده در اثر جوشانیدن از بین می ­رود.

موارد منع مصرف

مصرف پاخری برای خانم‌های باردار و مادران شیرده ممنوع می‌باشد.
مصرف بیش از حد مجاز و خودسرانه آن در یک وعده، سمّی بوده و به کبد آسیب می‌رساند. اشخاصی که به نوعی از بیماری‌های کبدی دچار می‌باشند باید از مصرف آن خودداری کنند.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد گیاه پاخری ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید گیاه پاخری به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید گیاه پاخری  # خواص گیاه پاخری  # قیمت گیاه پاخری # خرید گیاهان دارویی # Tussilago farfara

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای گیاه پاخری اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط