قره

قره قات یا قره قاط اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 240,000 تومان
قیمت : 252,000 تومان
  • طبع قره قات یا قره قاط سرد و خشک است.
  • مهم‌ترین خاصیت آن کاهش قندخون و کاهش فشارخون است.
  • این گیاه موجب تصفیه خون می‌‌شود.
  • مقوی جگر و دل است.
  • برگ آن در رفع ناراحتی‌‌های مثانه و مجاری ادرار مفید است.
  • قره قاط را انسولین گیاهی می‌نامند.
  • خواص ضد التهابی و ضد سرطانی بوده
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • مانع از گرفتگی عروق می شود
  • خطر ابتلا به بیماری های قلبی را به میزان زیادی کاهش می دهد

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

قره قات یا قره قاط گیاهی است درختچه ای، به بلندی حدود دو متر، برگ های آن تقریبا بدون دم برگ، بیضی شکل، نوک تیز و به طول سه تا هشت سانتی متر. گل های آن استکانی به رنگ سفید مایل به سبز یا صورتی است و میوه ی آن به رنگ ارغوانی مایل به سیاه می باشد. این درختچه در جنگل های شمال ایران در طالش، فومن، کلاردشت، لاجیم دیده شده است، در قفقاز نیز می روید. گونه های دیگری از این درخت وجود دارد که در مناطق مختلف اروپا، آمریکای شمالی و شمال آفریقا می روید.

قره قات به نام دیگر قراقات، زقال، مورته، قره قاط، قراقاظ، سیاه گیله، سیاه دار نیز شناخته می شود. طبیعت میوه قره قات سرد و خشک است. برای مصارف دارویی میوه رسیده و برگ های آن را جمع می نمایند.

قره قاط حاوی تانن و مواد قندی، اسید آلی، مواد رنگی، ویتامین C و ویتامین A است.

خواص قره قات یا قره قاط

انسولین گیاهی (کاهش قند خون)

مهم‌ترین خاصیت آن کاهش قندخون است.
قره قاط را انسولین گیاهی می‌نامند. بر اساس تحقیقات متعدد تاثیر آن در تنظیم قند خون در بیماران دیابتی به اثبات رسیده است.

ضد باکتری

به دلیل دارا بودن خواص ضد باکتریایی در درمان عفونت‌های معده و روده قابل توصیه است.

معده

یکی از خواص قره قاط درمان عفونت‌های معده است. میوه قره قاط دارای خاصیت مدر، ملین و مسهل است و با داشتن این ویژگی‌ها و همچنین داشتن خواص ضدباکتریایی در درمان عفونت‌های معده و روده بسیار مفید و تاثیرگذار است.

واریس

یکی دیگر از خواص قره قات می‌توان به تاثیر و کمک قره قاط در درمان واریس اشاره کرد. از جمله راه‌های درمان و جلوگیری از واریس مواردی مانند قوی کردن پا، کاهش وزن و ماساژ دادن پا موثر است و از همین رو قره قاط در درمان واریس موثر و مفید است.

اسهال

یکی دیگر از خواص قره قاط کمک به درمان اسهال خفیف است. اسهال از شایع‌ترین اختلالات دستگاه گوارش است که همه افراد با این اختلال مواجه می‌شوند. در طب سنتی از قره قاط برای درمان اسهال خفیف استفاده می‌شود.

بواسیر

یکی دیگر از خواص فوق‌العاده قره قاط تاثیر قوی و مفید قره قات در درمان بواسیر است. بواسیر به علت تورم و التهاب مویرگ های موجود در خروجی دستگاه گوارش و مقعد ظاهر می‌شود و یک درمان طبیعی برای این عارضه مصرف قره قاط است.

درمان عفونت ادراری

کمک به درمان عفونت ادراری مزمن یکی دیگر از خواص قره قاط است. عفونت ادراری حاصل از نوعی عفونت باکتریایی است که بر دستگاه ادراری تاثیر می‌گذارد. قره قاط یک درمان طبیعی است که در طب سنتی برای درمان عفونت ادراری توصیه می‌شود.

سلامت قلب

قره قاط حاوی ترکیباتی است که می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری کند. بنابراین از دیگر خواص قره قاط می‌توانیم به تاثیر آن در پیشگیری از بیماری‌های قلبی اشاره کرد.

قاعدگی

به اختلالاتی که پیش از قاعدگی و عادت ماهانه اتفاق می‌افتد سندروم پیش از قاعدگی یا PMS می‌گویند. قره قاط می‌تواند موجب کاهش بسیاری از مشکلات و ناراحتی‌های پیش از قاعدگی شود.

فشار خون

یکی دیگر از خواص قره قاط کمک به درمان فشار خون بالا است. مصرف قره قاط یک درمان مفید و موثر برای درمان فشار خون است. فشار خون می‌تواند منجر به سکته مغزی و قلبی و بیماری قلبی عروقی شود و قره قاط با کاهش فشار خون از این مشکلات نیز پیشگیری می‌کند.

هر روز عصر میوه آن را مثل چای دم کنید و بنوشید یا هر روز یک مثقال از آن را بکوبید و بخورید. فشار خون بالا را درمان می کند،

چشم

یکی دیگر از خواص قره قاط این است که به حفظ سلامت چشم کمک می‌کند. قره قات می‌تواند منجر به درمان کاتاراکت پیری چشم، مشکلات شبکیه چشم در بیماران دیابتی، بهبود دید در شب و مشکلات نزدیک بینی چشم شود. بنابراین میوه قره قاط یک درمان طبیعی و بسیار موثر برای رفع مشکلات چشمی است.

آلزایمر

پیشگیری از آلزایمر یکی دیگر از خواص قره قاط است. قره قات میوه‌ای پر خاصیت و پر فایده است و تأثیر قوی در بهبود فعالیت‌های مغزی است. مصرف میوه قره قاط در درمان فراموشی و پیشگیری از آلزایمر بسیار مفید و موثر است. قره قاط از زوال عقل در دوران پیری جلوگیری می‌کند.

سلامت دندان

کمک به حفظ سلامت دندان‌ها یکی دیگر از خواص قره قاط است. مصرف میوه قره قاط نقش مهمی در محافظت از دندان‌ها داشته و در درمان بیماری‌های لثه نیز کمک کننده و مفید است.

شیوه استفاده

یک استکان آب سرد بر روی ۵ تا ۱۰ گرم از خردشده میوه‌ها ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه می جوشانیم؛ سپس همان‌طور که گرم است، آن را صاف نموده و میل می‌کنیم.

مقدار مصرف از برگ خشک این گیاه ۸-۴ گرم چهار بار در روز است. برای این کار ۲۰ گرم برگ خشک را در ۱۰۰۰ گرم آب جوش دم کرده و چند فنجان در روز مصرف شود.

موارد منع مصرف

مصرف آن برای افراد با سابقه سنگ کلیه یا سنگ کیسه صفرا ممنوع بوده و این افراد از زیاده روی در مصرف آن باید اجتناب کنند.
این گیاه را نباید همزمان با املاح آهن، ژلاتین و آلبومین مصرف کرد.           

 مصرف میوه قره قاط به مقدار معمول در دوران بارداری و شیردهی بلامانع است ولی خوردن ترکیبات دارویی و به ویژه برگ آن توصیه نمی شود.

استفاده از ترکیبات دارویی قره قات در بیماران مبتلا به ناراحتی های کبدی و افرادی که از داروهای ضد انعقادی استفاده می کنند، بایستی با احتیاط همراه باشد.

مصرف مقدار زیاد قره قات ممکن است مشکلات روده ای و معده ای مانند اسهال ایجاد کند.

 مصرف مقادیر درمانی و مقدار زیاد قره قاط بایستی با تجویز پزشک صورت گیرد.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد گیاه قره قات یا قره قاط  ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید قره قات یا قره قاط به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید قره قات # خواص قره قات # قیمت قره قات # قیمت قره قات در مشهد # خرید قره قات در مشهد #  Artemisia vulgaris # خرید قره قاط

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای قره قات یا قره قاط اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط