به زودی

بذر

بذر شوکران اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 29,000 تومان
قیمت : 30,450 تومان
  • طبع شوکران سرد و خشک است.
  • برای تسکین دردهای چشم
  • قطع اسهال
  • کاهش نیروی جنسی 
  • جلوگیری از بزرگ شدن بیش از حد متعارف پستان و قضیب (آلت تناسلی)، احتلام، نعوذ های شدید
  • جلوگیری از رویش موی زائد 
  • رفع خونریزی بینی 

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702


به زودی
شارژ شد بگو

  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

بذر شوکران با نام علمی conium maculatum از گیاهان دارویی پر خاصیت به شمار می رود. که به نام های دیگر حفوظه، شیکران، سیکران، دورس تفتی، بیخ کوهی یا تفتی، باریقون، قونیون، جقوطه، شوکران آتنی یا سقراط هم معروف است. از خانواده چتری ها می باشد. این گیاه علفی و دوساله با ارتفاعی یک متر در مناطق شمال و جنوب ایران و در سایر مناطق مانند فارس و خراسان مى روید.

برگ های این گیاه شبیه به برگ جعفری بوده و دندانه دار است. که اگر آن را بین انگشتان بمالید بوی آن بیش تر می شود. ساقه آن به شکل استوانه اى توخالی و قوى است که زیر چتر گل ها لکه هاى ارغوانى بنفش به چشم می خورد. گل هاى آن به رنگ سفید بوده و به صورت چتر در رأس ساقه گل دهنده پدیدار مى شوند و معمولا در تیر و مرداد ماه سال دوم ظاهر مى گردند و علی رغم ظاهری زیبا و جذاب دارای سمی کشنده است و عصاره برگ و ساقه آن جنون آور می باشد. میوه این گیاه گرد و کوچک می باشد و بوی آن ضعیف و مزه اش اندک است و از نظر ظاهری به شکل رازیانه می باشد.

در کتب طب سنتی حکماى ایران چنین آمده است که شوکران از نظر طبیعت خیلی سرد و خیلی خشک است. از نظر خواص، خیلی مخدر و مسکن است و از نظر دارویى بیشتر استعمال خارجى دارد. در استعمال خارجی به عنوان ضد درد موضعی، در موارد خارش شدید در اطراف مقعد، بواسیر و زخم های مقعد مورد استفاده قرار می گیرد. دانشمندان سنتی از این گیاه به عنوان مخدر و مسکن استفاده نموده و مقدار مصرف 375 میلی گرم و مقدار کشنده آن 6/3 گرم می باشد. براى استعمال داخلى، با مقدار خیلی کم و خیلی با احتیاط تجویز مى شود.

نحوه مصرف درمانی دانه شوکران کبیر

برای تسکین دردهای چشم خوشه ی دانه ی بسته ی آن را قبل از اینکه تخم آن کامل و خشک شود بکوبید، عصاره ی آن را گرفته و در آفتاب خشک کنید و پشت چشم ضماد نمایید.

همچنین اگر بر پستان دختران گذارده شود، مانع بزرگ شدن بیش از حد متعارف آن می شود، اگر بر بیضه ی پسران یا کشاله ی ران آن ها گذارده شود مانع احتلام و نعوذهای شدید و دردناک می شود و اگر بر قضیب (آلت تناسلی) آن ها گذارده شود نیروی جنسی را ضعیف و مانع بزرگ شدن بیش از حد متعارف قضیب می شود.

به عنوان مانع برای رویش مو در اندام تناسلی یا هر عضو دیگر آن را ضماد کنید.

برای قطع اسهال و خونریزی ضماد آن را بر شکم بگذارید، همچنین برای قطع خونریزی بینی ضماد دانه یا عصاره ی آن را روی پیشانی بمالید.

 برای تسکین درد سرطان رحم، از گرد دانه شوکران، عصاره ی جنتیانا و عصاره ی تبائیک هر کدام به میزان ۰.۰۵ گرم، حب تهیه کرده و به مقدار دو حب در شبانه روز مصرف نمایید.

عوارض شوکران

1- گیاه شوکران بسیار مخدر است و اگر بیش از حد مجاز مصرف شود باعث تهوع، سردرد و سرگیجه می شود.

2- مصرف بیش از حد آن ابتدا عضلات ارادی، بعد عضلات تنفسی سینه و در آخر عضلات دیافراگم را فلج می کند و در نهایت حالت اختناق عارض شده و موجب مرگ می گردد. لذا حتما باید تحت نظر پزشک مصرف شود.

نکته :

تمامی اجزاء این گیاه سمی هستند. ماده سمی آن Coniine و از خانواده آلکالوئیدها است. پزشکان ایرانی و یونانی از این ماده در قدیم استفاده های داروئی بسیار می بردند. حتی کمتر از ۱۰۰ میلیگرم از این سم نیز برای یک انسان بالغ کشنده است. گیاه «نرسیده» و جوان سمی تر از گیاه «رسیده» و بالغ است. تأثیر سم مستقیما بروی سیستم اعصاب بوده و پس از عوارضی چون حالت تهوع و لکنت زبان از طریق از کار افتادن سیستم تنفسی عامل مرگ می شود.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد بذر شوکران ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خریدبذر شوکران به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید بذر شوکران # خواص بذر شوکران # خرید دورس تفتی # قیمت بذر شوکران # قیمت بذر شوکران در مشهد # خرید بذر شوکران در مشهد # conium maculatum  # رفع موهای زائد

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بذر شوکران اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط