به زودی

ریشه

ریشه تربد اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 24,000 تومان
قیمت : 25,200 تومان
  • طبع ریشه تربد گرم  و خشک است.
  • استفاده به عنوان مسهل و مدر
  • بهبود دردهای مفصلی
  • صفرابر و خارج کننده خلط های بدن
  • مفید برای سرفه
  • بهبود دردهای سیاتیک
  • بهبود اعصاب و روان
  • خاصیت آرامش بخشی
  • مفید برای ناراحتی های نقرس

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702


به زودی
شارژ شد بگو

  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

ریشه تربد قسمت مورد استفاده گیاه تربد است. تربد ( indian jalap) گیاهی چند ساقه و بالارونده با نام علمی Operculina turpethum می باشداین گیاه برگ های قلبی شکل همچون نیلوفر و عشقه دارد و سطح برگ ها پوشیده از کرک هستند. تربد گیاهی گلدار است و گلهای آن معمولا به رنگ کبود یا آبی است.

این گیاه دارویی طبع گرم و خشک دارد . تربد بومی هندوستان است ولی در قسمت هایی از ایران همچون خراسان نیز وجود دارد.

قسمت اصلی مورد استفاده تربد، ساقه زیر زمینی آن می باشد، به عبارتی ریزوم های تربد استفاده دارویی دارند. ساقه های زیر زمینی گیاه به شکل استوانه به قطر حدود یک سانتی متر و اندازه حدودی 10 سانتی هستند. پوسته بیرونی ساقه ها رنگ تیره مایل به قرمز دارد ولی اگر ساقه شکسته شود مغز سفید رنگی دارد که حاوی قطرات ریز صمغ رزینی می باشد. این صمغ ماده موثر اصلی گیاه تربد است که در درمان بیماری های مختلف از جمله درد مفاصل مورد استفاده قرار می گیرد.

ساقه زیر زمینی تربد طعم و مزه ی خاصی ندارد پس از خوردن حالت تهوع آوری را ایجاد می کند. تربد مرغوب و اصل معمولا شکننده و ترد است و به راحتی شکسته می شود و به حالت پودر در می آید. در گذشته این گیاه با نام هایی همچون تُربِد، تُربید، تُربُد، ترید، تریپوتا و… می باشد.

خواص ریشه تربد

تربد گیاهی دارویی است که از آن در کتب طب سنتی ذکر کردند. از جمله خواص اصلی این گیاه ملین بودن و رفع درد مفاصل است. در ادامه به شرح خواص بیشتری از این گیاه می پردازیم :

ملین

تربد یک ملین محرک و قوی است. نام این گیاه در لغت نامه دهخدا به معنی ماده‌ای که باعث اسهال می‌شود، آورده شده است. به عبارتی تربد می تواند باعث تحریک حرکت روده ها و تحریک دفع مدفوع سفت شده به صورت اسهال شود. دقت کنید که دوز مصرفی این ماده به عنوان ملین بسیار مهم است چون به سرعت تاثیر می گذارد و ممکن است باعث ایجاد کم آبی در بدن باشد. از خاصیت ملین بودن تربد می توان برای پاکسازی روده ها و دستگاه گوارش استفاده کرد.

ادرار آور

تربد ادرارآور است و جز گیاهان دارویی دیورتیک طبقه بندی می شود. استفاده از تربد باعث افزایش دفعات دفع ادرار و در نتیجه پاکسازی بدن از سموم و مواد زائد می شود. زیاده روی در استفاده از تربد در این زمینه می تواند برای بدن مشکل ساز باشد و آن را با کم آبی شدید روبه رو کند.

بهبود کولیک

کولیک دردی آزاد دهنده است که معمولا در نوزادان  بسیار شایع است. در طب سنتی استفاده از ساقه تربد به صورت گرم و له شده می تواند در تسکین کولیک نوزادان بسیار مفید باشد . همچنین این ماده را اگر به پشت زنان مالیده و ماساژ» دهند می تواند به ترمیم بافت های رحم و سایر زخم های ایجاد شده در زایمان کمک کند.

دفع بلغم

تربد گرم و خشک است و میتواند بلغم و رطوبت ناشی از آن را دفع کند. همچنین رطوبت رحم و معده را از بین می برد و برای کاهش میزان صفرا نیز بسیار مفید است.

مناسب برای مارگزیدگی و عقرب گزیدگی

می گویند تربد می تواند به هنگام مار گزیدگی و عقرب گزیدگی بسیار مهم باشد. هنور اطلاعات کافی در این زمینه دردست نیست. به عبارتی ضماد ترید می تواند زهر ناشی از نیش مار یا عقرب را از بین ببرد یا از میزان سمیت ٱن بکاهد.

درمان نقرس، روماتیسم و درد های مفصلی

مفاصل به مرور زمان و با کهولت سن معمولا دچار درد و مشکلات سلامتی می شوند. از جمله بیماری های مربوط به مفصل و استخوان ها می توان به نقرس، روماتیسم، آرتروز و…اشاره کرد. جالب است بدانید که استفاده از ضماد ریشه تربد بر روی مفاصل می تواند در تسکین درد ناشی از روماتیسم و نقرس بسیار مفید باشد.

درمان سرفه

تربد می تواند در برطرف کردن سرفه های ناشی از رطوبت معده بسیار مفید باشد. از طرفی اگر با روغن بادام و تخم کتان ترکیب شود، در درمان سرفه های مزمن و طولانی مدت که اغلب با درد سینه همراه هستند، بسیار موثر خواهد بود. همچنین می توان ریشه تربد را با زنجبیل و نبات مخلوط کرده و برای مدت کوتاهی گرم‌ کنید. این مخلوط در رفع سرفه‌های مرطوب موثر خواهد بود.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد ریشه تربد ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید ریشه تربد به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید ریشه تربد # خواص ریشه تربد # خرید انواع گیاهان دارویی # قیمت ریشه تربد # قیمت ریشه تربد در مشهد # خرید کشمش کولی # indian jalap # Operculina turpethum

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای ریشه تربد اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط