گل

گل گندم اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 55,500 تومان
قیمت : 58,275 تومان
  • طبع گل گندم گرم و خشک است.
  • رفع مشکلات پوستی
  • جلوگیری از سفید شدن و ریزش مو
  • کاهش دردهای مفصلی و گرفتگی های عضلانی
  • درمان آفت های دهان
  • درمان گل مژه و ورم ملتحمه
  • تصفیه کننده خون و تقویت کننده معده 
  •  ضد برونشیت و مقوی حافظه، مدر و ملین می‌باشد


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

گل گندم (Centaurea Cyanus)، گیاهی است علفی، یک یا چند ساله از تیره کاسنیان (Asteraceae) با ساقه های منشعب که ارتفاع آن ها بین 40 تا 90 سانتی متر می باشد. این گیاه دارای برگ هایی به طول 2 تا 5 سانتی متر به رنگ سبز مایل به سفید است. گل های آن غالبا قرمز، سفید، آبی، ارغوانی و یا به رنگ بنفش هستند. میوه‌ گیاه گل گندم فندقه، سفید رنگ و منتهی به یک دسته تارهای بلند به رنگ حنایی است.

خواص درمانی گل گندم

گیاه گل گندم اگر چه اندام های مختلف آن قابلیت خوراکی دارد، اما گل های آن ارزش دارویی و درمانی بالاتری دارد. گل گندم دارای خواص ادرارآور، اشتها آور، صفرا آور، ضد اسهال، محرک، انرژی زا، تقویت قوای جنسی، ضد التهاب (بخصوص در چشم پزشکی) و آرام بخش می باشد.

این گیاه برای درمان اختلالات گوارشی نظیر سوء هاضمه، تهوع و استفراغ، مسمومسیت، نفخ، یبوست و انگل های روده ای و معده ای استفاده می شود و تقویت کننده معده و کبد می باشد. علاوه بر این، گل گندم به درمان بیماری هایی نظیر برونشیت، سرماخوردگی، احتباس آب، احتقان قفسه، بیماری استسقا، اختلالات قاعدگی، درمان عفونت های قارچی زنان، رفع بیماری های کبدی مانند یرقان، اختلالات کلیوی و مثانه نیز کمک می کند.

استفاده موضعی از این گیاه برای رفع مشکلات پوستی، جلوگیری از سفید شدن و ریزش مو، کاهش دردهای مفصلی و گرفتگی های عضلانی، درمان آفت های دهان، درمان گل مژه و ورم ملتحمه بسیار موثر واقع می شود.

طرز استفاده از گل گندم 

دمنوش گل گندم

یک قاشق چای خوری گل گندم خشک را به یک فنجان (معادل 200 میلی لیتر) آب جوش افزوده و اجازه دهید 15 دقیقه به همان شکل باقی بماند. سپس، آن را صاف کرده و به 3 قسمت تقسیم و نیم ساعت قبل از غذا، آن را گرم بنوشید. این دمنوش به درمان بیماری های کلیوی و کبدی کمک می کند.

یک و نیم تا 2 قاشق چای خوری پودر گل های خشک شده گل گندم را به یک فنجان (حدود 200 تا 250 میلی لیتر) آب جوش افزوده و به مدت 15 تا 20 دقیقه اجازه دهید، باقی بماند. شما می توانید برای افزایش ادرار و درمان اسهال 20 دقیقه قبل از وعده های اصلی، یک چهارم فنجان از آن را بنوشید.

برای دفع گازهای روده ای، یک قاشق چای خوری پودر گل گندم را به یک فنجان آب جوش افزوده و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه باقی بماند. سپس، یک بار بعد از ناهار و یک بار بعد از شام آن را بنوشید.

توجه: برای تقویت و افزایش سیستم ایمنی بدن، دمنوش آن را 3 بار در روز و بین 2 تا 3 هفته بنوشید.

استعمال خارجی (ضماد)

یک و نیم قاشق چای خوری از گل گندم را در یک فنجان آب بجوشانید و از آب آن برای کمپرس چشم ها و تسکین اختلالات بینایی استفاده کنید.

یک قاشق غذاخوری از گل گندم را در دو فنجان آب جوشانده و آن را صاف کنید. عصاره این جوشانده به عنوان شستشو دهنده پوست باعث درمان بیماری های پوستی و چین و چروک های صورت می شود. همچنین، ماسک های موجود از این گل اثرات ترمیم کننده ای بر روی پوست داشته و آن را نرم تر و روشن تر می کند.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد گل گندم ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسامارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید گل گندم به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.

 
# خرید گل گندم # خواص گل گندم # خرید انواع گیاهان دارویی # قیمت گل گندم # قیمت گل ساعتی در مشهد # Centaurea Cyanus

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای گل گندم اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط