به زودی

ریشه

ریشه گزنه اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 52,000 تومان
قیمت : 54,600 تومان
  • طبع ریشه گزنه گرم و خشک است
  •  درمان درد مفاصل،درمان رگ به رگ شدن و کشیدگی عضله آرتروز، نقرس،
  • درمان اگزما و کم خونی
  •  درمان عفونت های دستگاه ادرار و تب یونجه
  • ضد باکتری
  • قاعده آور
  • افزایش قوای جنسی
  • کاهنده قند خون
  • کاهنده فشار خون
  • تقویت کننده رحم

 


به زودی
شارژ شد بگو

  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

گیاه گزنه یکی از گیاهان دارویی پرخاصیت می باشد که همه قسمت های آن بخصوص ریشه گیاه دارای خواص فراوانی از جمله درمان آرتروز و رفع مشکلات تورم پروستات می باشد.

گیاه و ریشه گزنه دارای ترکیبات و مواد مغذی بسیاری از جمله ویتامین های A ، C ، B ، K و مواد معدنی کلسیم، آهن، فسفر، منیزیم، پتاسیم و سدیم و چربی ها اسید لینولئیک ، پالمتیک ، استئاریک ، اولئیک و اسیدهای آمینه ضروری ، پلی فنول ها کورستین ، کافیک اسید، کومارین، کامپفرول و دیگر فلانوییدها و رنگدانه ها بتاکاروتن، لوتئین و دیگر کارتنوئیدها می باشد.

علاوه بر این ، بیشتر این ترکیبات در داخل بدن انسان به صورت آنتی اکسیدان عمل می کنند. همانطور که می دانید آنتی اکسیدان ها از عوامل مهم تغذیه ای هستند که نقش مهمی برای عملکرد سیستم ایمنی دارند. آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد، سبب پیری زودرس و سرطان و سایر بیماری های مرتبط می گردد.

خواص ریشه گزنه

همانطور که پیشتر ذکر شد ریشه گزنه دارای ترکیبات و مواد مغذی زیادی است که خواص زیادی برای سلامت انسان دارد .

رفع مشکلات تورم پروستات

عصاره ریشه گزنه در درمان هایپرپلازی خوش خیم پروستات مورد استفاده قرار می گیرد. این بیماری شایع ترین دلیل انسداد ادراری بوده که در بین مردان روی می دهد. از ریشه گزنه در اروپا جهت درمان این موضوع بسیار استفاده می شود. مطالعات صوت گرفته روی افراد نشان داد که گزنه؛ در ترکیب با گیاهان دیگر ممکن است در تسکین نشانه هایی مانند کاهش جریان ادرار، قطره قطره خارج شدن ادرار، تخلیه ناقص ادرار موثر باشد.

این نشانه ها به علت بزرگ شدن غده پروستات روی مجرای ادرار به وجود می آید. برخی مطالعات نشان می دهد که گزنه در کاهش سرعت رشد سلول های خاص پروستات با فیناستراید قابل مقایسه می باشد. با این وجود، برعکس فنیاستراید، این گیاه سبب کاهش اندازه پروستات نمی شود. دقت کنید که اثرات ریشه گیاه گزنه در رفع مشکل تورم پروستات و خواص ادرار آور آن به مراتب قوی تر و کامل تر از برگ آن است.

درمان آرتروز

برگ ،ساقه و ریشه گزنه در طی تاریخ برای درمان آرتروز و تسکین درد عضلات مورد استفاده قرار می گرفته است. هر چند مطالعات اندکی در این زمینه صورت گرفته ولی در آن ها ذکر شده که برخی افراد با استفاده موضعی از گزنه در ناحیه درد، از درد مفصل راحت شده اند. در مطالعات دیگری مصرف عصاره خوراکی گزنه، به همراه داروهای ضد التهاب غیراستروییدی به اشخاص کمک نموده تا دُز nsaid را کاهش بدهند.

ضد عفونی کردن رحم

دمنوش گزنه بهترین داروی گیاهی برای درمان کیست تخمدان بوده و این گیاه دارویی سبب تنظیم قاعدگی و بهبود خونریزی می شود. همچنین جریان خون را به طرف رحم و لگن هدایت نموده و رحم را ضد عفونی می کند.

طریقه استفاده از ریشه گزنه

برای تهیه دمنوش ریشه گزنه، یک تا دو قاشق چای خوری ریشه آن را درون یک لیوان آب جوش ریخته و مدت ۱۰-۱۵ دقیقه روی حرارت کم قرار داده تا آماده گردد. بعد آن را صاف نموده و هر بار نصف آن را مصرف کنید. میزان مجاز حداکثر چهار بار در طی روز می باشد.

اگر می خواهید از ریشه گزنه به عنوان جوشانده استفاده کنید دو قاشق چایخوری از ریشه گیاه را درون یک لیوان آب سرد ریخته و اجازه دهید ۵ دقیقه ای بجوشد. بعد حرارت را کم نموده و ۵ دقیقه دیگر صبر کنید. در نهایت نوشیدنی را صاف کرده و مصرف کنید. یک راه دیگر مصرف ریشه گزنه خیساندن آن در آب سرد است.

برای این کار یک فنجان ریشه گزنه را با سه فنجان آب سرد ترکیب کرده و ۸-۱۲ ساعت صبر کنید. بعد محلول را صاف نموده و روزانه یک قاشق غذاخوری از آن را بنوشید. می توانید این محلول را در یخچال نگهداری کنید یا برای مصارف موضعی نیز مورد استفاده قرار دهید.

طریق مصرف دیگر ریشه گزنه به صورت تنتور می باشد. برای این کار ریشه گزنه و الکل را به نسبت یک به دو داخل شیشه ریخته و درب ظرف را ببندید و آن را به مدت ۸ هفته در یک مکان تاریک و خنک نگهداری نمایید. روزانه شیشه را کمی تکان دهید و بعد از هشت هفته تنتور را صاف نموده و درون بطری ریخته و هنگام نیاز استفاده کنید.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد انجوره یا تخم گزنه ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسامارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید ریشه گزنه به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.

 
# خرید ریشه گزنه # خواص ریشه گزنه # خرید انواع گیاهان دارویی # قیمت ریشه گزنه # قیمت ریشه گزنه در مشهد # Urtica dioica

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای ریشه گزنه اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط