به زودی

سلیخه

سلیخه یا دارچین خطایی اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 5,900 تومان
قیمت : 123,900 تومان
  • طبع سلیخه  گرم و خشک است
  • کمک به کاهش بسیاری از اختلالات گوارشی (مانند اسهال، استفراغ و تهوع)
  • درمان آبریزش بینی
  • درمان جوش های جوانی و …

به زودی
شارژ شد بگو

  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

سلیخه گونه ای از دارچین بوده و خواص دارچین را نیز دارد با این تفاوت که مزه اش کمی تلخ و زمخت تر است. نام فرانسه سلیخه، Cannellier caste و نام انگلیسی آن Chinese cinnamon tree می باشد. نام های دیگر آن به فارسی، عربی و در کتب طب سنتی، دارچین چین، سلیخه و دارصوص میباشد.نام های دیگر این گیاه دارچین کهیلی وکهیلا و اشترگیاه می‌باشد

معمولا از دارچین خطایی برای طعم دادن به غذاهای مختلف استفاده می شود. البته دارچین خطایی مصارف دارویی متفاوتی نیز دارد و معمولا از آن برای بهبود هضم و همچنین کمک به کاهش بسیاری از اختلالات گوارشی مانند اسهال، استفراغ و تهوع استفاده می کنند.

اختلاف درخت دارچین معمولی با سلیخه این است که در دارچین معمولی از پوست شاخه ها استفاده می شود ولی در سلیخه علاوه بر پوست شاخه ها پوست تنه نیز خواص درمانی دارد و به صورت ادویه استفاده می شود.

خواص درمانی سلیخه:

استفاده از این گیاه دارویی می‌تواند به رفع آبریزش بینی، تقویت نیروی قوای جنسی، کاهش تب نوبه، کاهش سرفه و سر درد و همچنین از رفع درد های معده و رحم کمک کند. علاوه بر این ها در بعضی کتاب های طب سنتی آماده است که برای دفع زهر مار از آن استفاده شده است؛ این نکته باعث شد تا با آزمایش سلیخه در دیگر موارد و بررسی های بیشتر، خاصیت دیگری از آن یعنی از بین برندگی مسمومیت های داروئی کشف شود و در این موضوع نیز مورد استفاده قرار گیرد.

خواص دیگر این گیاه مشابه خواص خود دارچین معمولی است و از این طریق می‌توان موارد زیادی را به عنوان خواص این گیاه معرفی کرد. همچنین باید در نظر داشت از نظر مزاجی هم این گیاه شبیه به دارچین است و از طبعی گرم و خشک برخوردار است؛ لذا باید برای استفاده از آن در بعضی موارد دقت بیشتری داشت. گرمی سلیخه از گرمی دارچین کم تر است و خواص درمانی مشابه آن در مقابل دارچین مقداری کم تر می‌باشد.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد سلیخه ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسامارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید سلیخه به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.

 
# خرید سلیخه  # خواص سلیخه  # خرید انواع گیاهان دارویی # قیمت سلیخه  # قیمت سلیخه در مشهد # Chinese cinnamon tree

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای سلیخه یا دارچین خطایی اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط