دم

دم آلبالو اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 34,000 تومان
قیمت : 35,700 تومان
  • طبع دم آلبالو سرد و خشک است
  • درمان سنگ کلیه
  • ضد کیست سینه و کیست تخمدان
  • تقویت قوای جنسی مردان
  •  درمان یبوست
  •  سلامت قلب
  • مجاری ادراری و لوله ی گوارشی را ضد عفونی می کند.
  • اعصاب را آرام می کند.
  • جوشانده دم گیلاس و آلبالو، ادرار آور خوبی است که می تواند برای مبتلایان به نقرس مفید باشد.
  • سموم بدن را دفع می کند و خون را تصفیه می کند.


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

دم آلبالو نام علمی (Cerasus avium L)به ساقه نازک پشت میوه آلبالو گفته می شود که از خواص دارویی فراوانی برخوردار است. و به صورت ساقه ای باریک، مدور و تک222 شاخه به رنگ قهوه ای روشن است.

این ساقه نازک عامل تغذلبالویه و اتصال شکوفه و پس از آن میوه آلبالو به درخت است. هنگام برداشت میوه آلبالو ، این ساقه همراه با میوه از درخت جدا می شود، و در خانه ها پس از مصرف میوه، بدون توجه به خواص دارویی بسیار زیاد آن دور انداخته می شوند.

 دارای خاصیت سنگ شکنی دم آلبالو است و همچنین از آن در مواردی مانند یرقان، اسید اوریک، ورم پروستات، ورم طحال و نقرس می توان استفاده کرد.

دم آلبالو و دم گیلاس را می توان همراه با کاکل ذرت جوشاند و استفاده کرد چرا که خاصیت ادرارآوری آن بیشتر می شود و تأثیر بهتری بر جا خواهد گذاشت

برای افراد دیابتی مضر نیست زیرا قند آن از نوع سوربیتول است که 70 درصد آن در بدن انسان بدون اینکه به گلوگز تبدیل شود، صرف تولید انرژی می شود.

 خواص دم گیلاس

گیلاس گیاهی سرشار از خواص است. کشور ما ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان گیلاس در جهان است. اما شاید در مورد خواص این گیاه اطلاعات زیادی نداشته باشید.

 سلامت قلب 

این بخش از گیاه حاوی ترکیباتی مانند فلاونوئید ها و کاروتنوئید و مواد معدنی نظیر فسفر است. این ترکیبات با کنترل ضربان قلب و کاهش کلسترول بد خطر ابتلا به حملات قلبی را کاهش می دهد. مصرف گیلاس و فراورده های آن برای تقویت عضلات بسیار مفید است.

 درمان یبوست 

فیبر موجود در دم گیلاس در بهبود حرکات روده موثر بوده و برای پیشگیری و درمان بیماری یبوست بسیار مفید است. میوه گیلاس نیز دارای محتوای فیبر بالا بوده که با بهبود حرکات روده به درمان یبوست که یکی از شایع ترین مشکلات در دوران بارداری است، کمک می کند.

سلامت چشم 

در دم گیلاس و فراورده های آن آنتی‌اکسیدان‌های مختلفی وجود دارد که در بهبود بینایی موثر است. علاوه بر این، از چشم در برابر التهاب و خشکی چشم و همچنین عفونت‌های چشم محافظت می کند.

تقویت قوای جنسی مردان

در این داروی گیاهی ویتامین های مختلفی مانند A و C وجود دارد که با افزایش میل جنسی، درمان ناباروری مردان را به دنبال دارد. علاوه بر این، ویتامین های نام برده باعث افزایش سطح تستوسترون شده و در افزایش حجم اسپرم در مردان موثر است.

در جلوگیری از پارکینسون موثر است

ترکیبات فلاونوئید و کاروتنوئید موجود در این بخش از گیاه گیلاس موجب بهبود حافظه و از بروز بیماری های مختلف مانند افسردگی، ناامیدی، اضطراب، پارکینسون و استرس جلوگیری می کند.

 درمان نقرس 

محققان توانستند رابطه بین مصرف بخش های مختلف گیاه گیلاس و کاهش حملات نقرس را به اثبات برسانند. مقدار اسید اوریک در بیماران مبتلا به نقرس بالا است.

اسید اوریک یک ماده زاید و دفعی است که در اثر هضم و جذب مواد غذایی در بدن به وجود می‌آید. چنانچه مقدار این ترکیب در بدن افزایش یابد، به کریستال هایی در مفاصل تبدیل شده و در آن قسمت درد و تورم ایجاد می کند.

دمنوش دم آلبالو خاصیت کاهنده اسید اوریک دارد. از این روی برای کسانی که دارای مشکلات نقرس هستند مفید است. برای درمان نقرس مصرف گیاه سورنجان نیز توصیه می شود.

درمان گرمازدگی

برای کسانی که دارای طبع گرم هستند بسیار مناسب است و می تواند در فصل گرم به همراه تخم شربتی کمک کند تا کمتر به گرما زدگی دچار شوید.

سلامت کبد

دم آلبالو به سلامت کبد نیز کمک می کند. نوشیدن مداوم آن کبد را صاف کرده و به درمان یرقان نیز کمک می کند.

 درمان بی خوابی 

این ماده حاوی ترکیب ملاتونین است. این ترکیب برای تنظیم ساعت داخلی بدن و چرخه خواب و بیداری بسیار مفید است. از این رو، نوشیدن یک فنجان دمنوش یا جوشانده دم آلبالو در روز به بهبود خواب شبانه کمک می کند. توصیه می شود این دمنوش یا جوشانده را حدود ۳۰ دقیقه بعد از بیدار شدن از خواب و ۳۰ دقیقه قبل از وعده غذایی عصر میل کنید.

درمان سنگ کلیه 

دم آلبالو منبعی غنی از مواد معدنی به خصوص پتاسیم است. از این رو، به عنوان یک داروی مدر سبب افزایش ادرار شده و از این طریق به تخلیه آب اضافی و سموم بدن کمک می کند.

این عامل در درمان سنگ کلیه و سنگ های مجاری ادراری بسیار مفید است. سنگ کلیه از رسوبات کوچکی تشکیل شده است که سبب ایجاد درد و ناراحتی می شود.

طرز مصرف دمنوش دم آلبالو 

برای تهیه دمنوش دم آلبالو میزان دو قاشق غذا خوری از آن را با 300 سی سی آب برای چند دقیقه با حرارت بسیار ملایم جوشانده و هر روز چند استکان از آن را میل نمائید.

دمنوش دم آلبالو و کاکل ذرت

برای این دمنوش می توانید دم گیلاس را با کاکل ذرت بجوشانید. برای دفع سنگهای کلیوی روزی چند استکان از آن را میل نمائید. آلبالو یک صاف کننده خوب کلیه و مثانه است. اگر دچار عفونت یا التهاب کلیه و مثانه هستید می توانید روزی چند استکان دمنوش  کاکل ذرت و دم آلبالو را بنوشید. نوشیدن آن را برای یک ماه ادامه دهید.

دم آلبالو و دم گیلاس

جوشانده دم گیلاس و دم آلبالو برای کسانی که در دفع ادرار اختلال دارند، بسیار مفید است و خاصیت ادرارآوری خوبی دارد.

 برای کاهش درد دم گیلاس و آلبالو توصیه می شود. می توانید دم کرده دم‌گیلاس را با آلبالو مخلوط و له کنید. آن را به صورت ضماد روی محلی که درد می کند قرار دهید.

 گیاه خارخاسک و دم آلبالو 

گیاه خارخاسک نیز دارای خاصیت ادرار آوری بوده و می تواند به دفع سنگهای کلیوی کمک کند. می توانید برای دفع بهتر سنگها از دمنوش خارخاسک نیز استفاده نمائید. خارخاسک برای کاهش عفونت های مثانه هم مفید است.

مقدار مصرف دم آلبالو 

سه نوبت در روز. در هرنوبت سه انگشت دم آلبالو را به مدت 40 دقیقه در یک قوری چینی دم کرده، بعد از غذا میل کنید.

مضرات استفاه از دم آلبالو 

طبیعتی سرد دارد و مصرف زیاد آن باعث نفخ معده می شود. همچنین عوارض مصرف در بارداری تاکنون به اثبات نرسیده است اما به علت مدر بودن استفاده ازان توصیه نمی شود و مصرف ان حتما زیر نظر پزشک متخصص مصرف شود.

چگونه چای ساقه آلبالو تهیه کنیم؟

روش اول

۱ لیتر آب و یک مشت ساقه آلبالو خشک شده را در قابلمه بریزید. به مدت 5 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشانید. پس از خنک شدن، آن را صاف کرده و در یک بطری پر کنید. چای را حتما در یخچال نگهداری کنید. چای آماده شده را می توان به مدت 3 روز در یخچال نگهداری کرد اما بعد از 3 روز آن را دور بریزید. اگر ساقه های آلبالو گرد و خاکی هستند، قبل از جوشاندن آن ها را با آب سرد بشویید.

روش دوم

20-25 ساقه آلبالو خشک آن را در یک لیوان آب جوش بریزید و به مدت 3-4 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد و از صافی رد کنید. مصرف روزانه 1 لیوان به مدت یک هفته کافی خواهد بود.

این چای را تا کی باید نوشید؟

برای بهره‌مندی از اثر سم زدایی و تنظیم گردش خون این چای روزانه فقط یک لیوان نیم ساعت قبل یا دو ساعت بعد از غذا بنوشید. پس از یک هفته اجرای این روش، آن را به مدت سه روز قطع کرده، مجدداً به مدت یک هفته اعمال کرده و سپس درمان را قطع کنید.

اولین سنی که می توان از درمان ساقه آلبالو خشک در مردان استفاده کرد چهل سالگی به بعد است. زنان می توانند این روش درمانی را پس از سن پانزده سالگی انجام دهند. در دوران قاعدگی می توان هر روز 1 لیوان را با معده خالی یا پر نوشید. می توانید این چای را دوباره گرم کنید و آن را گرم یا سرد مصرف کنید.

چند بار در روز می توان چای ساقه آلبالو نوشید؟

دمنوش ساقه آلبالو که ادرار آور بوده و از ادم جلوگیری می‌کند، باید با معده خالی و حداکثر 2 لیوان در روز مصرف شود. مصرف آن به خصوص قبل از شام توصیه می شود.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد دم آلبالو ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسامارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید دم آلبالو به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.

 
# خرید دم آلبالو  # خواص دم آلبالو  # خرید انواع گیاهان دارویی # قیمت دم آلبالو  # Cerasus avium # دفع سنگ کلیه

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای دم آلبالو اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط